Trulsen har vel blitt nevnt noen ganger her nå. Men de øvre delene er ikke bare isfrie, men også tørre! En og annen liten flekk i skyggepartiene, men det tåler vi? Steinrøysa og omegn ned mot IMBA er mye holke, men det har smeltet latterlig mye bare siden i går. Grusen på Oppsal-siden er også ganske islagt foreløpig, men her skjer det også mye fra dag til dag
Oppdatering fra Høvikskauen, har i kveld ryddet 1,2 km rundløype som var ganske gjengrodd. Etter tre timer og med hjelp fra to boys på 10 år er det flyt flyt flyt som gjelder!
Velkommen.
PS: Løypa er merket med refleksbånd/vester stort sett gjennom hele og den kan sykles begge veier.
Har du gps-spor på løypa, Tallak?
Klart det, men her i området er det egentlig bare å sykle rundtomkringpåkryssogtvers til man ikke gidder mer.
Men her er noen forslag, sykler omtrent aldri samme turen to ganger etterhverandre :
Takk. Jeg pleier også å sykle på kryss og tvers der nede (litt mye snø og is oppe på bjerget her foreløpig). Men nå var det rundbaneløypa jeg var spesielt interessert i. Finner den sikkert hvis jeg loker rundt, men hadde vært greit å vite sånn ca hvor jeg skal lete. Ligger den mellom Båtstøjordet og vannet, mellom Glassverkveien og Veritasveien, eller mellom Veritasveien og Henie Onstad?
-Lars
Re: Barmarkssykling i Oslo-området
[Re: chili]
#239175124/03/201708:45
Trulsen har vel blitt nevnt noen ganger her nå. Men de øvre delene er ikke bare isfrie, men også tørre! En og annen liten flekk i skyggepartiene, men det tåler vi? Steinrøysa og omegn ned mot IMBA er mye holke, men det har smeltet latterlig mye bare siden i går. Grusen på Oppsal-siden er også ganske islagt foreløpig, men her skjer det også mye fra dag til dag
Kan ikke annet enn å gi en +1 til Trulsen Syklet https://www.strava.com/activities/911548903 i går uten pigg og det gikk supert. Noe is her og der i søkk og ganske islagt på grusveien opp fra nedre til øvre del. Men isen er så myk at det gikk fint å sykle piggfritt på den. Alle sidene som ligger mot sola er helt isfrie.
Trulsen var digg i dag. Kan på ingen måte anbefale pigg. Det er svært lite is igjen nå og etter i dag med mer en 10+ er isen sløshy og vanlig dekk sitter overraskende bra. Sessongens første skikkelige stitur! Herlig!
Grønliåsen: Fint og stort sett tørt. Taralrudåsen er som nevnt over bar, men mer vått.
Fint om folk velger svabergstier og unngår første del av oldtidsveien fra Hauketo og siste del til Hurlumheihuset. Det går alterbative spor begge steder. Vis hensyn!
Re: Barmarkssykling i Oslo-området
[Re: lmo]
#239239427/03/201710:30
Fant rundbaneløypa, Tallak. Morsom liten sak med etpar tighte hjørner som nok blir enda bedre når det blir mere innkjørt. Stort sett veldig bra merket, men sleit litt med å finne sporet nederst mot turveien. For andre interesserte så ligger den mellom Henie Onstad og Veritas.
Nå er det skikkelig fint i Pioneren. Forsatt noen få våte flekker her og der men.. Noen som har testa Nordmarka denne uken? Lurer på "standardstiene" fra sognsvann, hobo, bunghole E6 etc.