Snøsmeltingen er i full gang og yr.no lover helt opp mot 10 grader til uka. På tide med en dele-tråd for snø og isfri sykling. Østmarka: Ikke barmark helt ennå, men syklet pioneren i sin helhet på lørdag og der sola har fått tak er det svært lite snø igjen. I Nordvendte stier er det kanskje 10 cm snø. Hvordan er det på Bygdøy? Noen som har vært innom i løpet av helgen?
Jeg har vert på Bygdøy 3 ganger den siste uken, seinest i går. Det er bedre og bedre for hver gang, og om værmeldingen holder tipper jeg det er isfritt der over helgen, men fortsatt ganske vått.
etter en tur i trulsen i dag, så er svaret JA til pigg. Flere av de mindre stiene som ikke har blitt pakka så hardt i vinter er ganske så åpne, ellers ligger det mye is på de typiske stiene.
Finfint på Høvik / Henie Onstad om dagen, de siste dagene med mildvær, regn og så sol har tatt nesten alt av is i hele skauen.
Noen har også laget en rundløype på 1,2 km som går utenom de vanlige fotstiene, prøvde første gang igår. Veldig kult og bra for å holde trøkk i beina en times tid.
Litt usikker på om du spøker eller ikke men OVERHODET ikke behov for pigg på høvik. Jeg syklet til og med på isen og Minion 2.3 satt godt fordi isen var så myk, til og med på offcamber sti med litt forsiktig tråkking.
Men tipper der var maks 20 meter is på 7 km sykling.
.I .I V
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Oppdatering fra Høvikskauen, har i kveld ryddet 1,2 km rundløype som var ganske gjengrodd. Etter tre timer og med hjelp fra to boys på 10 år er det flyt flyt flyt som gjelder!
Velkommen.
PS: Løypa er merket med refleksbånd/vester stort sett gjennom hele og den kan sykles begge veier.
Oppdatering fra Høvikskauen, har i kveld ryddet 1,2 km rundløype som var ganske gjengrodd. Etter tre timer og med hjelp fra to boys på 10 år er det flyt flyt flyt som gjelder!
Velkommen.
PS: Løypa er merket med refleksbånd/vester stort sett gjennom hele og den kan sykles begge veier.
Nice, bra jobba! Jeg passerte noen folk med lommelykt der igår, det var kanskje dere?
Nice, bra jobba! Jeg passerte noen folk med lommelykt der igår, det var kanskje dere?
Jepp, det ble mørkt gitt, hadde heldigvis forberedt oss godt med hodelykter og kvikklunsj. Vet du hvem som opprinnelig har ryddet og merket denne stirunden som ikke er en del av det normale stinettverket på Høvikodden?
Jepp, det ble mørkt gitt, hadde heldigvis forberedt oss godt med hodelykter og kvikklunsj. Vet du hvem som opprinnelig har ryddet og merket denne stirunden som ikke er en del av det normale stinettverket på Høvikodden?
BOC - Bærum og Omegn Cykleklubb pleide å trene i en runde på Høvikodden. Fint for intervaller og gruppeøkter så fremt man tar hensyn til turgåere der det blir aktuelt.
Det er det som er så bra med denne runden, den er nesten utelukkende lagt i terrenget parallelt med vanlige stier. Ikke noe bygging eller graving, kun flott underlag som bølger avgårde. Slipper dyngevis med hundemøkk fra vinterens skjul også.
Nei, har ikke vært på stiene der før i går. Visste ikke at det fantes så mange stier i skauen der, har storsett bare holdt meg i skogen nedenfor høvikbanen når jeg har sykla i nære trakter
Velkommen.
Prøvde uten pigg i bukkebergland i dag, ja. Det gikk ikke! Første del av trulsen var derimot helt ok. Kun par isflekker.
Grønliåsen, spesielt vestre løp - det som går mest langs oldtidsveien - er omtrent helt tørr og prima! Sykla der med piggfitt på søndag. Også stort sett isfritt helt til hurlumhei.
Taralrudåsen, etter bratt kneik nordfra, er også helt prima nå!
- Øyvind. Lapskaussykling i Østmarka. NOTS medlem
Re: Barmarkssykling i Oslo-området
[Re: lmo]
#239165123/03/201720:09
Velkommen.
Har du gps-spor på løypa, Tallak?
Klart det, men her i området er det egentlig bare å sykle rundtomkringpåkryssogtvers til man ikke gidder mer.
Men her er noen forslag, sykler omtrent aldri samme turen to ganger etterhverandre :