Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Wahoo Kickr - Ødela etter oppdatering av firmware?

Wahoo Kickr - Ødela etter oppdatering av firmware? #2388320 11/03/2017 15:45
O
ole-m Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Min rulle Wahoo Kickr har ikke blitt så mye brukt i vinter og jeg har utsatt å oppdatere firmware (fm) inntil nylig. Etter oppdatering får jeg koblet til app, men jeg får ikke gjort spindown, lest power/hastighet eller justert noen av disse. I bunn og grunn er nå den egentlig gode rulla helt ødelagt ettersom jeg ikke får styrt den via app. Jeg bruker Android.

Tips eller triks for å fikse dette? Er det mulig å nedradere til en eldre fm? Har sendt sprs til Wahoo, men ikke fått noe svar enda.

Re: Wahoo Kickr - Ødela etter oppdatering av firmware? [Re: ole-m] #2388328 11/03/2017 17:10
Fulldempet Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg hadde samme erfaring med 1. gen. Kickr etter oppdatering fra 1.4.47 til 1.5.63, rulla ble ubrukelig. Merkelige power spikes og til slutt umulig å kalibrere. Den nyeste oppdateringen skal visstnok skru av strain-gauge og heller bruke en forbedret algoritme tilknyttet den magnetiske motstanden for å måle watt (slik som den nye Kickr'n gjør, skal være mer nøyaktig), men virker ikke som dette fungerer på 1.gen 100% enda. Du kan nedgradere (og oppgradere til beta-firmware) via Wahoo Utility appen, nærmere bestemt ved å trykke på rulleikonet i appen 10 ganger etter å ha sammenkoblet rulla med telefonen. Metoden er vist her ICON_SMILE

Jeg snakket forresten med support for noen dager siden og de skal ha publisert en ny beta med en del feilrettinger nettopp, kan være verdt å prøve den også.

Re: Wahoo Kickr - Ødela etter oppdatering av firmware? [Re: Fulldempet] #2388432 12/03/2017 11:25
O
ole-m Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Tusen takk! Veldig takknemlig for hjelp her ICON_SMILE

Denne 'trykk 10 ganger på ikonet' for å installere en annen firmware er ikke akkurat intuitiv, ei heller noe som Wahoo virker å være ivrige på å informere om.

Moderator  support