Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

White XC 275 Comp

White XC 275 Comp #2385287 25/02/2017 18:01
U
ulvenett Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
U
Hei

Er det noen som kan fortelle meg om denne sykkelen er verdt 3500
White XC 275 Comp 16.
https://www.xxl.no/white-xc-275-comp-16-black-red-m-17/p/1117959_1_size_1

Er ute etter en bruks sykkel og eventuelt en ting jeg kan trene litt med på salt føre. Den er en del av XXls helgekupp. Greier ikke å skille sykler i denne prisklassen på utstyr, men registrerer iallefall at det er hydrauliske skive bremser og shimano gir som jeg kjenner litt iallefall.

Eventuelt er det noen som kan peke på ett minst like godt kjøp. Er åpen for type hybrid sykler også.

TorArne
Skulle ønske jeg fikk syklet mer.
Re: White XC 275 Comp [Re: ulvenett] #2385430 26/02/2017 17:38
J
JanHenrikA Offline
Fersking
Fersking
J
Hei
Sykkelen er helt klart et godt kjøp til 3500 kr. Det er nok en sykkel som nok er robust, velfungerende og holdbar, gitt godt vedlikehold. Dette er jo bare litt mer en de ordentlige billigsyklene som du får på Biltema og Jula. Og du får jo bedre bremser og andre komponenter på denne sykkelen.

Men jeg vil nok kalle den en brukssykkel, til kortere turer og pendling, eller noe å ha på hytta. 14,5 kg før pedaler og evt. ekstrautstyr er tungt. Utfra egen erfaring tror jeg det blir hardt å motivere seg for mye trening på en slik sykkel. Men her er det nok mye psykologi ICON_SMILE

Med tanke på sykling i salt, så er det verdt å vite at styrelager og hjullager er av "åpen" type, og vil trekke til seg salt og fuktighet. Dette er ikke noe problem, men en må regne med mer vedlikehold og stell enn med tette maskinlager. Lagrene må renses og smøres opp et par ganger i året for å unngå rust og slitasje.

I forhold til hybrid så gjelder vel mye det samme, lav pris = tung sykkel og mer behov for stell og vedlikehold.

Lykke til med letingen.

Moderator  support