Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forslag til sted i Italia for familietur?

Forslag til sted i Italia for familietur? #2383844 15/02/2017 20:25
thomasengen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Trenger tips til sted i italia for en familie på tre og som passer følgende ICON_LAUGH
* maks 8 mil fra Pisa pga norwegian og flyplass. Milano litt for langt inn landet...
* barn på 10 og 15 slik at det passer litt med aktiviteter i nærheten
* makspris på ca 12000 for opphold. Fly i tillegg.
* restauranter i nærheten og gjerne litt idyllisk italiapreg/småby osv.
* muligheter for meg å sykle et par timer racer tidlig på morgenen? ICON_LAUGH
* terrasse
* basseng

er så mange muligheter og greit med litt tips - sjekket www.in-italia.no men vanskelig å finne egnet

setter pris på litt tips ICON_LAUGH

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Forslag til sted i Italia for familietur? [Re: thomasengen] #2383851 15/02/2017 21:32
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Kysten?

Kanskje ikke området for mest idyllisk italiensk dette, men mye fine plasser og strender fra Livorno og sørover. Og kystveien er nydelig med de kuleste klippebadestedene. Da kan du sykle og parkere sammen med noen hundre scootere. Ekstremt autentisk, her er du nok den eneste turisten.

Leide leilighet i Castiglioncello for en del år siden med gutta, det var bra base med bra restauranter og et par herlige barer. Flere småsteder å dra til både med sykkel og bil, Rosignano Solvay (diger strand), Quercianella, men langt finere innover i landet: Monteriggioni (knøttlite, sted å besøke), Volterra, og Siena og Firenze er også nærme med bil.

Leie leilighet via Air BnB eller Homeandaway, vil jeg anbefale.

Re: Forslag til sted i Italia for familietur? [Re: thomasengen] #2383856 15/02/2017 22:27
laowai Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kan anbefale Podere La Pieve Vecchia i Riparbella. Har vært på dette stedet mange ganger og skal tilbake til sommeren. Vi har alltid booket gjennom in-italia, og det har fungert topp. På stedet er det to bassengområder, tennisbane og restaurant. Barna som nå er 11 og 14 vil fortsatt gjerne tilbake hit. Det eneste som mangler i forhold til listen din er gangavstand til idyllisk landsby. Restauranten på stedet er en osteria med god lokal mat, og det andre alternativet i gangavstand er en pizzeria 5-10 min unna. Det er imidlertid mange idylliske småsteder i nærheten med bil. Når det gjelder aktiviteter så er det en klatrepark 5 min kjøretur unna, aquapark i Cecina 15 min unna og stranden 15-30 min unna. Alle leilighetene har eget uteområde på bakkenivå eller terrasse, men det er ikke aircondition. Ser masser av syklister på veiene i området, så bortsett fra smale veier og høy fart ser det fint ut.

Re: Forslag til sted i Italia for familietur? [Re: thomasengen] #2383890 16/02/2017 09:45
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Du kan jo sjekke Thomas Frischknechts vingård og sykkelhotell Massa Vecchia - Ligger rett ved landsbyen Massa Marittima som er veldig så trivelig, med et fabelaktig torg og super utsikt over vinmarker osv.
Stranda i Follonica er ganske nære. Dagsturer til Elba mulig.
http://www.massavecchia.it/en/

Terrengsyklinga er super og landeveissyklinga likeså. Sykkelutleien har Scott-sykler av høy standard, samt el-sykler av samme merke.

Vin og mat er super.
Rommene holder en enkel standard, men fellesområdene med basseng, pumptrack, fotballbane, volleyballbane osv er supre.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Forslag til sted i Italia for familietur? [Re: thomasengen] #2384479 20/02/2017 14:08
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Casteglione della Pescaia . Et lite, men ikke for lite sted, som har mye å by på : flotte strender, romantisk borg å rusle til om kvelden og innta middag på en av cafeene der. Har ikke syklet der, men husker fra bilkjøring at det var fint veinett rundt der, og kort vei inn i Toscana eventuelt.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day

Moderator  support