Prøvekjørte min nye fulldemper her. Pumpet opp demperen til et trykk jeg følte var rett for å få rett sag. Følte jo at jeg måtte veldig lavt for å få 20-25% sag. Når jeg testet sykkelen, og kom ved et uhell til å bånne ut demperen veldig, så det smalt i hele sykkelen.... Hva gjør jeg? Veldig uerfaren med dempere....
Kjøpt ny, men tok den bare med meg på veien hjem fra jobb, hadde ikke tid til "sykkelprat", og butikken er altfor langt unna..... Er en Santa Cruz Hightower Superdigg sykkel, men trenger litt setup
Viktig å stå i litt "aggressiv" posisjon når du setter sag på gaffel. Få skuldrene rett over styret. Om man sitter rett opp og ned, og kanskje har litt høyt styre i tillegg får man lite/ingen vekt på gaffelen og alt for lite trykk. Da bånner man fort når man kommer ut i skogen.
Livet begynner der komfortsonen
Cannondale Scalpel 1 Cannondale Supersix Hi-Mod Red
Ikke sett opp Pike etter sag, særlig ikke en helt ny gaffel som ikke er innkjørt. Følg heller trykkanbefalingen for din vekt, ta med demperpumpa i sekken og finn deg en prøverunde. Juster trykket opp eller ned med 5 psi av gangen til du treffer. Ikke dra på med noe særlig low speed compression til å begynne med, du kan stille på mer av den når du har funnet riktig trykk. Gjør dette før du evt. prøver å sette i flere tokens.
Higthower med 140 gaffel. Vanlig tur har jeg ca 10 mm vandring igjen. Ca 1 meter til flat landing bruker hele vandringen kontrolert. Smeller igjennom hvis jeg drar ut en skrent langt under meteren for så og bråbremse. Har vel ca 25% sag.