Etter gode år på min Cannondale Supersix EVO Red fra 2012, begynte lysten på noe nytt å komme snikende. Men, i et fornuftens øyeblikk, mest basert på at jeg er veldig fornøyd med sykkelen, bestemte jeg meg for å prøve om en omlakkering kunne stilne avstinensene. Det var en god reise for å finne fargen jeg hadde lyst på, og gjennom bekjente fikk jeg kontakt med en custom lakkerer. Fargevalget ble Candy Orange, med 3 lag slik at fargen nærmer seg bronse (skikkelig fin effekt i solskinn - noe min iphone ikke helt klarer å fange). Jeg er sikker på at det finnes andre candy-farger som er like fine eller finere. Men, jeg er fornøyd, og har følelsen av å sykle på en ny sykkel. Jeg valgte også sort på innsiden av gaffelen og baktriangelet. Under lakkering la vi på dekaler på overrøret. Etter en stund syntes jeg sykkelen manglet noe, rent visuelt, så jeg har lagt på større dekaler på underrøret. Ikke så proft, men ga en ønsket effekt. I tillegg fikk jeg lakkert bremse- og girhendler, stem, styre, setepinne og bakgir i sort. Sykkelen er til vanlig oppført med zipp303 og en quarq wattkrank. Veier ca 6,7 kg Om ikke annet kan man si at sykkelen er one-of-a-kind, og jeg har "ny" sykkel noen år til :-)
Hei Robert Tore Walter like utenfor Ski gjorde jobben. Han er custom lakkerer, spesielt innenfor MC. Veldig flink, opptatt av meg og mine ønsker, og jeg er veldig fornøyd med hele opplevelsen. Pris? Hverken dyrt eller billig. Sikkert veldig avhengig av type lakk, ønsket design etc. Foreslår at du ringer og snakker med ham.
Har brukt det samme i år som i fjor, men med nytt, flott og lett fottøy. Går dårlig på KOM-fronten i år også så får prøve å bruke mer penger neste år og se om det hjelper.
Doningen i mange år fremover: Canyon Ultimate. Bytta ut Bolia med IKEA sovesofa grunnet motlys. Bonus: Veid til 7.6kg, hele 300g mindre enn oppgitt i M (dette er XS). Vet ikke om Canyon bruker vekt fra Clas Ohlson da.
Oj, den var strøken. Har hatt den samme i kikkerten en stund, men greier aldri å bestemme meg for skivebremser eller ikke (tar ikke debatten her, altså).
Da fikk jeg hentet de siste delene og brukt lørdagen på å bygge min første sykkel med stålramme: Holdsworth Brevet
Er meget fornøyd med bygget (ikke at jeg har fått testet det enda), liker veldig godt kombinasjonen med sølv/krom deler, mørkeblå ramme og Continental Grand Prix Classic dekk
Tok en liten tur ut nå, og tror du ikke kameraet på mobilen ikke ville virke så fikk ikke tatt fine solnedgangsbilder. Tror jeg skjønner hva "steel is real" betyr ihvertfall