Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte fra Campa Record til.... Shimano eller SRAM?

Bytte fra Campa Record til.... Shimano eller SRAM? #2381581 06/02/2017 15:06
D
dagole Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
D
Hei,
Jeg må skifte mye av drivlinjen nå på en Canyon Ultimate CF med Campa Record drivetrain; inkl. krank/kranklager. Ramma er ganske ny. Jeg fikk en crash-replacement ramme ifjor. Jeg er ganske lei av Campagnolo Record. Har byttet en bakbrems som ga så mye problem at jeg satte inn en Shimano Ultegra brems. Funker uten problem. Jeg har byttet 11-delt kassett mellom Shimano Dura-Ace og Campa Rec. som har sittet på ulike hjul. Det ser ut til å funke ok. Spørsmålet er: Kan jeg bytte til f.eks. Shimano Ultegra/Dura-Ace fra Campa men beholde brake/gear-shifters fra Campa? Eller må jeg bytte "alt"? Hva anbefales? Shimano Ultegra eller Dura-Ace? SRAM? Gå fra mekanisk til elektronisk system Di2 eller eTap? Har en sykkel med Di2 som funker veldig bra.

Takker for innspill.

Dag Ole

Re: Bytte fra Campa Record til.... Shimano eller SRAM? [Re: dagole] #2381604 06/02/2017 17:58
gare Offline
More than words
More than words
Spørsmålet om å bytte fra Campa er ekstremt forvirrende ICON_WINK

Alle 11-delte hjul passer om hverandre, så om du benytter deg av Shimanohjul med 11-delt eller Campa/SRAM spiller ingen rolle. Det er også uproblematisk å bytte krank så lenge kranklageret er kompatibelt med rammen din.

Så virker det som om du lurer på om du kan bytte krankgir/bakgir til Shimano/SRAM og beholde hendlene fra Campa. Jeg tror det blir trøblete på grunn av forskjellig wiretrekk, men har mistet oversikten ICON_SMILE Du vil antagelig kunne få det til å fungere på kranken, du vil antagelig(men kanskje)ikke få det til å virke på bakgiret.

Jeg ville nok holdt meg til Campa, men skulle jeg byttet og betalt selv hadde det blitt 105, eller kanskje Ultegra om jeg følte meg ekstra rik, det gjør jeg jo ikke,så da hadde det blitt 105 ICON_SMILE

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Bytte fra Campa Record til.... Shimano eller SRAM? [Re: dagole] #2381646 06/02/2017 21:19
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Canyon har forskjellige rammer for elektronisk og mekanisk girsystem. For eTap spiller det jo ingen rolle, kan sikkert mekke til noe med Di2 også

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Bytte fra Campa Record til.... Shimano eller SRAM? [Re: dagole] #2382177 08/02/2017 19:09
ket Offline
Ringrev
Ringrev
Verste jeg har lest på lenge,

Moderator  support, Valentino