|
2ukers sykkelroadtrip utgangspunkt LA. Hva/Hvor??
|
2ukers sykkelroadtrip utgangspunkt LA. Hva/Hvor??
26/01/2017 09:30
|
hanedalen
OP
Maker of dreams
|
OP
Maker of dreams
Jøsses. Ble plutselig slik at jeg skal 2 uker på roadtrip med stisykkelen i USA i slutten av juni. (meget kreds til kona som allerede skal være alenemamma i august grunnet alpetur)
Planen er 2 uker med utgangspunkt fra LA. Leier svær bil som vi skal kjøre rundt i, samt overnatte i.
Den ene kompisen min har allerede laget en massiv liste med aktuelle stier. Er på ingen måte problem å finne noe fint..
Men, tenkte det kunne være greit å høre hva folket her sier i tillegg. Hva MÅ vi få med oss? Lander som sagt i LA, er ikke redd for å kjøre litt bil. Vil gjerne oppleve de beste aktuelle stiene, samt gjerne litt variasjon.
Vil nok karakterisere oss som i god fysisk form og relativt erfarne stisykklister.
|
|
|
Re: 2ukers sykkelroadtrip utgangspunkt LA. Hva/Hvor??
[Re: hanedalen]
27/01/2017 09:04
|
Molly
Ringrev
|
Ringrev
Little Pine Mountain som ligger i fjellene bak Santa Barbara er i alle fall en knallfin dagstur!  Utgangspunkt i campingplassen Upper Oso, og så må man regne med 2-3 timer med oppoversykling på fire roads og 4hjulingløyper. Ganske godt skiltet, men greit å ha med et kart. Turen ned igjen tar vel kanskje 1,5 t (med fotopauser), og dette er stort sett nydelig singletrack. Er 5 år siden jeg var der sist, men jeg tror dette fjellpartiet unngikk den store brannen som var der ifjor. Kan være verdt å sjekke ut ihvertfall. Har dere to uker til rådighet kan det også være et triks å kjøre innover i landet mot Sedona (Arizona), Moab og Zion/Arches (Utah)
|
|
|
[Re: Molly]
27/01/2017 09:27
|
hanedalen
OP
Maker of dreams
|
OP
Maker of dreams
Little Pine Mountain som ligger i fjellene bak Santa Barbara er i alle fall en knallfin dagstur!  Utgangspunkt i campingplassen Upper Oso, og så må man regne med 2-3 timer med oppoversykling på fire roads og 4hjulingløyper. Ganske godt skiltet, men greit å ha med et kart. Turen ned igjen tar vel kanskje 1,5 t (med fotopauser), og dette er stort sett nydelig singletrack. Er 5 år siden jeg var der sist, men jeg tror dette fjellpartiet unngikk den store brannen som var der ifjor. Kan være verdt å sjekke ut ihvertfall. Har dere to uker til rådighet kan det også være et triks å kjøre innover i landet mot Sedona (Arizona), Moab og Zion/Arches (Utah) Takk for tips. Lille Pine Mountain føres inn som alternativ. Sedona, Moab, ZIon/Arches er allerede satt opp som alterantiver (Vil vell strekkes det så langt som å si at Moab er første pri)
|
|
|
27/01/2017 20:37
|
per1001
Medlem
|
Medlem
Jeg skal på en kort turné i kjølvannet av SXSW i mars. Flyr hjem fra LA, og har dermed Fruita CO, Moab UT og Soquel Demo Forest i Santa Cruz CA på lista. Sistnevnte er kanskje fem timers kjøring fra LA, men den har dere sikkert på lista allerede. Den kommer høyt på diverse rankinger. Der holder for øvrig både Santa Cruz og Ibis til, med muligheter for prøvesykling av diverse modeller, men det vet dere så klart.
Redigert av per1001; 27/01/2017 20:49.
|
|
|
[Re: per1001]
30/01/2017 08:11
|
hanedalen
OP
Maker of dreams
|
OP
Maker of dreams
Jeg skal på en kort turné i kjølvannet av SXSW i mars. Flyr hjem fra LA, og har dermed Fruita CO, Moab UT og Soquel Demo Forest i Santa Cruz CA på lista. Sistnevnte er kanskje fem timers kjøring fra LA, men den har dere sikkert på lista allerede. Den kommer høyt på diverse rankinger. Der holder for øvrig både Santa Cruz og Ibis til, med muligheter for prøvesykling av diverse modeller, men det vet dere så klart. Tror faktisk ikke vi har Demo forest på lista. Skal sjekke det nærmere ut. Takk for gode tips, både knyttet til stier og prøvesykling.
|
|
|
04/02/2017 12:13
|
JamesD
Fersking
|
Fersking
Hei. Think about locations up and down the coast -- inland places like Moab and Fruita will be too hot to ride in June. That said, close to LAX are the Santa Monica Mountains and the San Gabriel Mountains. Santa Monicas can give you five plus hours of riding on rough roads and adjacent single track with fantastic views over the Pacific Ocean, Santa Monica, downtown LA and the mountains to the north. There's a bike shop in Topanga Canyon, (ww.topangacreekoutpost.com) that has 2.5 hour rides on Saturday mornings and also Wednesday night rides. They can be defacto tour guides and great companions on a day or two, certainly a great resource. In the San Garbriel Mountains, steep mountains north of downtown LA and Pasadena/Altadena, you can also find all day rides that are both challenging and beautiful locations, though here you will want to check the weather too because the heat can be daunting as you ride up through the smog layer, e.g., get an early start. Also think about a rental car where you can store you bikes inside because it's can be safer and a good peace of mind to have your things secured inside while you do other stuff. There are also some great places north of San Francisco, from a town called Fairfax, where mountain biking was born as we used to know it (pre-suspension). Lots of good food and beer there too. Never experienced much in between SF and LA on trails and such, though San Luis Opispo is supposed to have some great locations in addition to Santa Cruz, mentioned above. My experience is spend a few days and get to know an area vs. trying to get into a town, hit a ride, then move on. But that's just me. If you haven't checked out MTBR.com and mountainbikebill.com, they have trail sections you can look at for more insight... Jamie
|
|
|
[Re: JamesD]
19/02/2017 19:49
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
-- inland places like Moab and Fruita will be too hot to ride in June. Hadde samme tanken i fjor, men da slutten av Juli.. sjekket litt på kartet, og så disse temperaturene: https://weather.com/weather/monthly/l/USUT0165:1:US (for de som lurer men ikke vil klikk lenken, er det mellom 35 og 42 grader) Da jeg syklet rundt LA, og det bare var ca. 30 grader, drakk jeg vel 8 liter på 4 timer. I Moab må man ta med seg alt av mat og drikke på turen.
|
|
|
21/02/2017 17:05
|
hanedalen
OP
Maker of dreams
|
OP
Maker of dreams
Takk for gode innspill..
Ser at det er fryktelig varmt i juni. Vi tenker vell likvel at det kan blir lenge til vi får muligheten til å teste disse legendariske stiene igjen.
Per nå er planen at vi starter ekstremt tidlig om morgenen (typ igang å sykle så fort det er lyst nok) og er ute av sola før det blir for varmt (typ 10-11 tia)
Noen formeninger om det vil fungere å sykle frem til kl. 11 på formiddagen? når på dagen blir det for varmt?
|
|
|
|
|