Det er ofte mye snø i Tromsø, så skal man sykle uansett vær er det løsningen.
Du bør ha skjermer og piggdekk (Dillinger 4).
Fatbike dekk laget for terreng og snø er ofte utstyrt med mønster som gjør at det triller dårlig, så et par lett rullende sommerdekk kan være luksus man ønsker seg.
Takk for tips! Jeg er litt nølende til ren fatbike etter at jeg oppdaget at man kan få Diamant Apex T27.3 til 8000kr (det er håpløst å finne fullstendig spec og geometri på denne. Klarer ikke å finne styrebredde en gang) pluss at flere sett fatbikedekk fort blir veldig dyrt og at sykkelen ikke er like anvendelig. Jeg skulle gjerne prøvd en for å se hvor tungtrådde de er.
Hva med en Trek Stache?
Den kan sikkert finnes brukt i din prisklasse.
Ja, det er faktisk den jeg har mest lyst på, men det er ingen på finn akkurat nå. Jeg skulle gjerne hatt sykkel asap. GT Pantera ser også ut som et greit alternativ, men ingen av de er å finne hverken ny eller brukt.
Finn deg en brukt Krampus. Den kan du kjøre 45NRTH Nicotine på om vinteren. Utfordringen blir skjermer til plussdekk, men det går med Nicotine og 65mm skjermer om vinteren. Dessverre blir det da ikke plass til bagasjebrett bak, men med annen gaffel får du plass til Surly 24-pack rack og en kasse/kurv.
Den ser også fin ut! Problemet er at jeg trenger en sykkel temmelig snart.