Har syklet Flanderen mange ganger (jeg er derfra) og har kjørt stort sett med 25mm dekk. Mest fordi det var det jeg hadde plass til i bremsene.

Men jeg tror 28mm hadde vært mest komfortabelt uansett. Tror ikke man taper noe særlig tid med 28mm dekk. Det er et ordentlig Turrit uansett, så hvor fort man sykler har ingenting å si.
Kona pleier å kjøre med Maxxis Re-Fuse 28mm som er veldig punkteringssikker, men tyngere. (Hun hater å punktere) Jeg har kjørt de siste par ganger med Maxxis Relix i 25mm. 6-6,5-ish bar dekktrykk på 15mm felger. (83kg rytter)
Hvis man har god plass til 28mm hadde jeg brukt det.
Brosteinen er ikke så ille som i Roubaix, men på Oude Kwaremont ligger brosteinen ganske dårlig når det har regnet mye i forkant. Har klart å bulke felgen min der et par ganger fordi dekke forsvinner mellom brosteinen.
Karbonhjul hadde jeg nok ikke brukt på et brosteinsritt, men det er meg.
Har vurdert å prøve samme runde med grusraceren og 40mm dekk neste gang. Kan være morsomt.
Usikker om det hjelper å starte tidlig eller sent, vi startet klokka 7 et par ganger og satt likevel fast i køen på Koppenberg. Men det er litt avhengig av hvordan løypa er lagt opp. I 2015 var det helt katastrofe. 60km løypa og 130km løypa gjengen møta hverandre rett før Koppenberg. Regn og gjørme er en utfordring der, men det verste er de 5000 syklister som er dårlig forberedt og ligger strød over brosteinen.