|
Straum til komfyr/kokeplate. Kva er vanleg?
|
Straum til komfyr/kokeplate. Kva er vanleg?
20/01/2017 11:15
|
Laxeluz
OP
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
|
OP
Kona har overtala meg til å bytte ut innbyggingskomfyren som følgde leiligheita då me kjøpte den, fordi den har veldig ujamn varme. Det einaste som blir bra i den er pizza, medan alt anna me lager ikkje har behov for den undervarmen som ovnen produserer, og dermed vert ting ofte brent. Me har eigentleg funne ein ny ovn på tilbod som me tenkte å dra å kjøpe i morgon, då det slo meg at det ville vera lurt å sjekke tilkoplinga sidan den nye komfyren vert levert med schuko støpsel. Det eg fann bak komfyren overraska meg litt, for både komfyren og platetoppen er kopla med to 25A støpsel i same kurs. Denne kursen er sikra med ein 20A (B) sikring i skåpet. Koketoppen er keramisk, så den er ikkje rata så høgt som ein induksjonstopp ville vore, men det står likevel 6600W på den. Komfyren me har er 3300W, medan den nye me har sett på er 3600W. Til saman er dette er langt over kva ein 20A sikring skulle tole, noko som tyder på at det skal ein del til å nå topplasta på komfyr og koketopp. Difor er det jo fristane å bytte støpsel på den nye komfyren og putte den i den same sløyfa. Men litt nettsøk rundt dette viser at det er mange som meiner det er ei ei slags heilag grense på 16A, og at utstyr som er levert med schuko berre er rata for 16A og ikkje må inn på 20A kurs. Den nye komfyren har også pyrolysereingjering og eg lurer difor på om dette vil gjere at ovnen lettare kjem opp makslasta, slik at det kjem til å ta sikringa? Dersom me skulle hatt ny induksjonstopp også så ser eg jo heilt klart at me burde legga opp ein eigen 16A kurs til komfyren, men eg er litt usikker på om det er nødvendig no sidan det har gått bra til nå?
Andreas Tveit
|
|
|
Re: Straum til komfyr/kokeplate. Kva er vanleg?
[Re: Laxeluz]
20/01/2017 11:39
|
Laxeluz
OP
|
OP
I trekkerøyret ligg det ein kabel som i følgje oversikta i sikringsskåpet har eit tverrrsnitt på 4mm. Er det nokon som har ei formeining om det er lett å dytte inn ein 2,5mm kabel i tilegg til den som ligg i trekkerøyret? Eller må ein ny 16A kurs leggast med nytt trekkerrøyr frå sikringsskåpet?
Andreas Tveit
|
|
|
20/01/2017 11:58
|
nyzeta
Veteran
|
Veteran
Hei.
Det kommer litt an på hvilke trekkrør du har, men i nyere leiligheter/hus blir trekkrør med ferdig trukket ledning montert opp for å spare tid. Disse er det på ingen måte plass til 2,5mm ledning ekstra i.
Schuko er i bruk opp til 16A og ledningene dimensjonert deretter. På en flatstift (den breie kontakten du har bakom ovnen) så kan man kjøre 25A, men tversnitt på 4mm kan i følge NEK 400:2006 533.2 A1/A2 ikke belastes med mer enn 20A. Så det høres ut som det er riktig i skapet ditt.
20A (B) sikring må overbelastes med mer enn 1.13x 20A for å ryke innen en time. Husk også at samtidigheten på de to enhetene dine nødvendigvis ikke når opp til 4600W selv om peak på enhetene dine er ratet mer enn det.
Er nok litt i grenseland for hva du kan kjøre. Moderne hvitevarer trekker mye strøm. Vi bygget nytt i 2016 og har lagt opp 2 x 25A + 4 x 16A til kjøkkenet alene. Det skal dekke steikeovn, platetopp, kjøleskap, microbølgeovn, avtrekk, stikk og belysning
|
|
|
[Re: nyzeta]
20/01/2017 12:46
|
Laxeluz
OP
|
OP
Det er ei leilighet frå 50-talet, så det er ikkje trekkerøyr med ferdig kabel her. Leiligheten er pussa opp i 2009, men frå det har eg berre samsvarserklæring på ein ny kurs på badet, så eg trur det elektriske på kjøkkenet er frå før det. Eg har berre sett på enden på trekkerøyret då eg sjekka dette i går. Det var eit slik vanleg kvitt flexrøyr, men eg er ikkje sikker på kva dimmensjon som er vanlegast å bruke der? Eg må sikkert sjekke det betre opp, for mykje av det elektriske går i stålrøyr som vart støypt inn i muren då bygget var oppført. Eg ser for meg at om eg får ein kabel til inn til komfyren så vert det ikkje så dyrt med elektrikar, men om det må trekkast heilt nytt der så vert det fort nokon ekstra timar. Eit nytt røyr til ein 16A kurs vil jo likevel vere det mest framtidsretta, slik at det eventuelt er enkelt å bytte den eksisterande kursen til eit tverrsnitt som passar 25A om me vil oppgradere til induksjon ein gong.
Andreas Tveit
|
|
|
20/01/2017 12:50
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Nye automatsikringer er vel 15A? Jeg er ganske sikker på at innbyggings-stekeovnen hjemme med pyrolyse, henger på en egen 15A automatsikring sammen med kjøleskapet, og så har mikroen og frysesapet en tilsvarende kurs, lys og stikkontakter en tredje 15A kurs, og induksjonstoppen bruker den gamle 20A komfyrkursen. Denne kunne sikkert ha hatt 25A, så jeg kunne kjøre boost på mer enn én plate av gangen når det kokkeleres.
|
|
|
20/01/2017 13:56
|
Homecast
Avhengig
|
Avhengig
Dette går som regel veldig bra, dette siden du nesten aldri kjører full guffe på alt samtidig. løsning for ditt problemer ligger her http://www.maxeta.no/elektroinstallasjon/grenstaver-og-uttaksmoduler/sikringsmodul-16a/da har du godkjent uttak for shuko kontakten som følger med ny komfyr. å trekke flere kurser i samme rør byr også på at du må tenke på reduksjonsfaktor pga varme. altså 2,5 kvadrat tåler ikke nødvendigvis 15A når den ligger ved en fult belastet 4 kvadat. Og den igjen tåler ikke nødvendigvis 20A. så jeg ville startet med denne problemløseren før noe annet, ev så er beste alternativ å trekke 6kvdarat for 25A og fordele dette tenker jeg (dersom det er mulig å trekke om)
|
|
|
|
|