Blir lett ett år til på denne! Har fått sorte ytterbein til gaffelen for året, og vil mest sannsynlig bli brukt med Racing Ralph dekk i stedet for Race King. Fikk økt vandringen fra 100mm til 120mm, og da ble det plutselig en svært stivennlig sykkel også
Da var sommerens oppsett klart. Bytta ut Monarchen med en DBCoil IL, samt at jeg akkurat fikk montert ferdig hjula jeg kjøpte rundt juletider fra Superstar med Flow MK3-felger for å få noe litt bredere enn WTB-hjula jeg har kjørt med så langt.
Helt siden jeg begynte å ha hjul under meg i skogen, da dekkene helst skulle hete Smoke og Dart, de store heltene var Tomac, Tinker og Juarez og den beste sykkelbutikken i Norge lå på Tøyen - har jeg drømt om en Yeti.
Hei. Noen som kan fortelle meg om dette er aluminiumsramme eller carbon? Richmond sl 1. Litt usikker på årstall også. Finner den ikke når jeg googler. Takk for svar.
Grunnen til at jeg spør er at selger sa det var aluramme. Kjøpte denne for tre dager siden. Jeg også tror det er carbon.. Men litt rart når selger sier alu. Og han har kjøpt den ny:))
Hør med Olympia, Foss eller Bull Ski og Kajakk som de siste årene samarbeidet om å importere Richmond. Eller med Råholt, som den er merket med. Den er forresten uansett neppe kjøpt i butikk slik den står nå, med hjul fra Giant.
Om den kun heter SL, er rammen trolig i pent formet alu. Karbon-versjon heter SL Composite.
Kjøpte i sin tid en SL Composite Zero 29 med Syntace komponenter og American Classic MTB hjul til lav vinterpris hos Bull. Solgte den dessverre før jeg innså hvor bra pakke det var.
Etter litt googling ser jeg at SL1 finnes også i karbon
Men om du har fått den rimelig, med uoriginale hjul og selger bommer på materiale i ramme, håper jeg virkelig du fikk kopi av original kvittering og har sjekket rammenummeret
Da har jeg fått bekrefta at det er karbon. Det er heller ikke tyvegods da den ble solgt som en sånn pakke med de hjula på Råholt. Ble et godt kjøp Takk for alle svar!:)
- Magura MT2 brakes use a non standard tubing that makes installation a chore, you'll have to rotate the brake handle itself onto the hose lock screw as the screw and barb are one piece(!). Had I known this I'd gone for the next model up MT4 (or some Shimanos) which uses standard tubing (olive/barb/lock nut).
- Tubeless setup worked beautifully with Stans rims/Rocket Ron, never been easier.
- The VPACE cranks are the best I've ever seen for kids. I had to wait a while for delivery as the company isn't really set up for sending packages outside EU, but once they arrived ... yay :-) Wasn't sure if 130mm arms would be too short for the frame but no, it works very well and I think it was a good choice.
Har drømt om Santa Cruz V10 i mange år, og nå nylig kom jeg over en 2013-modell som var så pent brukt (i praksis en helt ny sykkel) at jeg ikke kunne la være å gå for den. Har prøvd den en dag i skogen, og den er så mye bedre enn min GT Fury (førstegenerasjon) at jeg ble helt satt ut.
Samme som tidligere år, Cube Stereo 160 HPC Race med XM1501 hjul. Nylig vært på stor service, gaffel og demper på service hos Cyclon, Reverb overhalt, nye lager osv osv.. Satt opp tubeless Ikon med Huck Norris, klar for raske og tørre sommerstier
Min trofaste traver lever i beste velgående enda! Har fått "nye" hjul og gaffel siden sist og kjøres i 140mm modus bak. Ellers bytter jeg bare deler når jeg må (les: ødelegger).
Litt frankenbike. Sram hjul, Shimano gir og bremser, Schwalbe Magic Mary SG foran, Maxxis Ardent med procore bak, XT bremsehendel på venstre side, XTR race på høyre (måtte bytte etter et noe ublidt møte med terra firma som skrella av hele toppen av XT-hendelen). Vurderer dog å teste et kortere stem, kjører 70mm i dag. På sikt planlegger jeg å bygge henne om til 650B, men det blir ikke i år.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Min trofaste traver lever i beste velgående enda! Har fått "nye" hjul og gaffel siden sist og kjøres i 140mm modus bak. Ellers bytter jeg bare deler når jeg må (les: ødelegger).
Litt frankenbike. Sram hjul, Shimano gir og bremser, Schwalbe Magic Mary SG foran, Maxxis Ardent med procore bak, XT bremsehendel på venstre side, XTR race på høyre (måtte bytte etter et noe ublidt møte med terra firma som skrella av hele toppen av XT-hendelen). Vurderer dog å teste et kortere stem, kjører 70mm i dag. På sikt planlegger jeg å bygge henne om til 650B, men det blir ikke i år.
Frankenbike or not så har du nok den sykkelen her inne som gir mest bang for the buck.
Sitat: ramster
Sitat: vehe
Sitat: jerik
DEEDAR
Synes den brente finishen er kul, helt klart verdt de £50 ekstra!
Selv om jeg sveiser mest under vann så hadde jeg klart glattere sveis med fullt dykkerutstyr. Det venstre setestaget ser bedre ut av det man ser.
Den rå finishen er jo litt av sjarmen med disse Medarta Steel = made out of steel på dialekt.