Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Epson Stylus Pro 4900 storformatskriver (A2)

Epson Stylus Pro 4900 storformatskriver (A2) #2374670 10/01/2017 23:22
Brumm Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg har en på papiret (haha) veldig bra skriver som jeg aldri ble venn med. Den krever langt mer vedlikehold/bruk for å ikke stadig få dyseproblemer enn det jeg har brukt den. Mistenker at den egentlig bør brukes minst et par ganger i uka.
Ble til slutt lei av å bruke bort blekk på dyserens så om noen har bruk for den så har jeg (tror jeg) rimelig komplett blekksett og fotopapir på rull.
Skriveren trenger altså en skikkelig dyserens da den hadde tette dyser da jeg ga opp for et år eller så siden.
Den tar opp mye plass og er ikke umiddelbart lett flyttbar alene (skjønner ikke hvordan jeg klarte det) så jeg tenkte kanskje likegreit å sjekke om det er noen der ute som har interesse, litt nevenyttig og ikke minst har tid.
Når den fungerer så leverer den ekstremt bra utskrift både i sort/hvitt og farger

Skriveren er en slik (usikker på om det fantes flere undervarianter.. ):
https://epson.com/For-Work/Printers/Large-Format/Epson-Stylus-Pro-4900-Printer/p/SP4900HDR

Epson modellserien var/er notorisk for tette dyser og det er med god grunn at det ikke mangler på forslag på nettsider som feks https://myx900.com/oh-no-unclearable-clogs-try-this/

Ser ut som de fremdeles selger den hos FotoVideo:
https://www.scandinavianphoto.no/produkt...CFQeLsgodx_0Dhg

Hadde vært hyggelig om noen kunne få den i stand og bruke den til noe fornuftig samtidig som jeg slipper å se på den med dårlig samvittighet..
Litt usikker på pris så hva med hbo 2000?

Re: Epson Stylus Pro 4900 storformatskriver (A2) [Re: Brumm] #2378735 25/01/2017 08:23
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hm, jeg har mange timer bak en 4800 som var bare fryd & gammen. Det hadde vært stas å ha en sånn stående, spesielt siden jeg har haugevis med A2 papir i matt og glanset papir liggende....

Hva er svaret fra Epson på service/fiksing av problemet? Jeg kjenner en som jobbet der tidligere og klarer ikke helt å se for meg at en premiumskriver som dette kan få være ridd med så mange feil uten at man får hjelp?

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Epson Stylus Pro 4900 storformatskriver (A2) [Re: Anders A-R] #2379713 29/01/2017 18:51
Brumm Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Anders A-R
Hm, jeg har mange timer bak en 4800 som var bare fryd & gammen. Det hadde vært stas å ha en sånn stående, spesielt siden jeg har haugevis med A2 papir i matt og glanset papir liggende....

Hva er svaret fra Epson på service/fiksing av problemet? Jeg kjenner en som jobbet der tidligere og klarer ikke helt å se for meg at en premiumskriver som dette kan få være ridd med så mange feil uten at man får hjelp?

Den har fått ny eier. Kjenner flere som hadde samme problem med modellen, antar dysene ble for fine for blekket. Synd for Epson for tror alle jeg kjenner som hadde en byttet merke, den skrev vanvittig bra når den skrev, men driftskostnadene og problemene gjorde den til et taper i prosumer segmentet. Hadde jeg kjøpt den privat (så jeg hadde vært dekket av Forbrukerkjøpsloven) ville jeg nok kjørt hardt på selger for å heve kjøpet.

Moderator  support