Har brukt Garmin i årevis, og er godt kjent med pulsen min sånn sett. I morges hadde jeg en tur hvor jeg ikke fikk noe særlig fart på pumpa. Ikke det at jeg hadde det som mål, men turen var drøyt 1.5t teknisk sti, og veldig lik turen dagen før - samme sløyfe. Kjørte den med en kompis i dag. Vi stressa ikke, noe jeg heller ikke gjorde i går. Men så ender jeg med snittpuls på 117, max 146, og har såvidt vært innom sone 3. Dagen før ga samme tur snitt på 136, max 162, med tur innom alle soner.
Vi kjører ofte sammen, og er greit matchet. Han bikka 90% flere ganger i dag, så spesielt smått gikk det ikke.
Kroppen kjentes ok, ble svett, men jeg syntes det var rart å se på edgen at jeg ikke bikket 80% på steder som normalt krever 90 bare for å komme opp uten fotisett.
Ca 400 høydemeter på 16 km Østfold-terreng, is og snø.
Så..
- kan det være noe feil på pulsbåndet, eller garmin? Pulskurven ser ok ut, ikke noe spikes eller kutt. Har aldri opplevd at den måler stabilt feil slik. Noen ganger for høyt (jogge med trøye som lager statisk bøll)
- kan jeg ha hatt en veldig god dag, og kan det skyldes mindre vin rouge lørdag kveld, og en halv pakke Skittles?

Noen som har opplevd liknende?