Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Regnbukse til pendling som funker

Regnbukse til pendling som funker #2373860 07/01/2017 07:35
Sany Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Problemet med de fleste regnbukser er "låsingen" rundt ankler eller mangelen på som sådan.. Nytter ikke med 63 lags gørr tex hvis det spruter ned i skoene. Noen som har tips til bukse som fikser dette, eller tips om hvordan en tetter til? I snøen bruker en jo ofte strikk under skoen eller gamasjer.. Sykkelgamasjer kan jo være ett nytt produkt... :o)

----------------------------
Salsa Spearfish - Fulldemperen
Birk Elite - Rittsykkelen
Giant XTC - Jobbsykkel
-----------------------------
Re: Regnbukse til pendling som funker [Re: Sany] #2373861 07/01/2017 07:36
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Sany
Sykkelgamasjer kan jo være ett nytt produkt... :o)

https://bikeshop.no/sykkelbekledning/kla...hbg-p0000070991

Re: Regnbukse til pendling som funker [Re: Sany] #2373869 07/01/2017 09:51
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg sykler daglig året rundt og gjør det slik:
-Tilnærmet vanntette sko med høy ankel reduserer faren for at det oppstår glipe mellom bukse og sko. Jeg bruker 45nrth Fasterkatt, forgjengeren til Japanther, som regnsko. Er også utmerket for alminnelig bruk vår/høst/mild vinter. Husk at de fleste alminnelige sykkelsko slipper inn fuktighet gjennom cleat-festet. Da hjelper hverken regnbukse eller skotrekk.
- Finnes flere vanlige sykkelbukser som takler en del regn, f.eks. Castelli Nanoflex. Samme gjelder forresten for jakke. Om man virkelig trenger regnbukse, velg en med låsing eller strikk. I Oslo er det så lite regn at jeg klarer meg fint med billigste Diadora for de få dagene det virkelig høljer ned. Finnes selvsagt bedre alternativer.
- Selv med tilnærmet vanntette sko, kommer skotrekk til sin rett i virkelig styrtregn. Til bruk når himmelen åpner seg, har jeg kjøpt Vaude Bike Gaitor Long. Gamasjer og skotrekk i ett. Skal være reelt vanntette og enkle å bruke. Men i 2016 var aldri været så ille at jeg fikk bruk for dem frown

Har hatt en god del skotrekk gjennom årene og returnert dem som ikke består kjøkkentesten, altså som ikke kan holdes under rennende vann i noen minutter uten at stoffet blir vått tvers gjennom og slipper inn fuktighet. Vaudes trekk besto prøven med glans.

Re: Regnbukse til pendling som funker [Re: Sany] #2373886 07/01/2017 12:00
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Støvlar meg høgt skaft og regnbukse over fungerer gjerne bra. Men helst på flate pedalar, så klart.

Re: Regnbukse til pendling som funker [Re: Sany] #2374209 09/01/2017 12:24
frogstar Offline
Avhengig
Avhengig
Pendler i en Endura Luminite-bukse som holder tett - også med mine halv-høye og nokså billige Diadora-sko. Har ben som kan forlenges og som derfor er lange nok. Funker fint i Bergen, og da funker det over alt. Ankler/legger holdes på plass med velcro, og det har ikke gitt meg noen problemer.

- Fx

move 'zig'

Moderator  support