Er det noen med litt Shimano-know how her inne som vet om de nye Di2/HYD-hendlene (SW-R9170) i Dura Ace-serien vil få de konfigurerbare ekstraknappene som den tidligere Dura Ace/Di2-serien hadde?
Ingenting på si.shimano.com ennå, men kanskje noen "fagfolk" vet mer?
Godt nytt år!
Re: Dura Ace - SW-R9170 med "ekstraknapp"?
[Re: koppen]
#237240631/12/201622:48
Sprintskifterne må kobles til hendlene, kan ikke kobles til koblingsboksen. Jeg har lest en test hvor det stod at de nye hendlene, i motsetning til de di2/hydro-hendlene som er på markedet nå, skal ha inngang for sprintskiftere, men jeg finner ikke igjen stedet jeg har lest dette.
Det er mulig å lage sprintskiftere som kobles i en 5-ports koblingsboks. Kjøp en klatreskifter, fjern all plastikken og du sitter igjen med en girskifter som kan plasseres under styretapen på samme måte som sprintskifterne. Girskifteren er vanntett under plastikken så løsningen fungerer utmerket.
[Re: Open 1.0]
#237245101/01/201713:35
Det er mulig å lage sprintskiftere som kobles i en 5-ports koblingsboks. Kjøp en klatreskifter, fjern all plastikken og du sitter igjen med en girskifter som kan plasseres under styretapen på samme måte som sprintskifterne. Girskifteren er vanntett under plastikken så løsningen fungerer utmerket.
Har du den løsningen, kan du legge ut et bilde på hvordan den ser ut under skallet.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
#237248201/01/201718:27
Her er et bilde av klatreskifteren når all plastikken er fjernet. Skifteren er fortsatt helt vanntett. Jeg plasserte den senere på samme sted som sprintskifteren brukes og det fungerte utmerket. Jeg limte på en liten ekstra plastbit på den ene av knappene slik at den står lenger ut enn den andre ettersom jeg bare ønsket å bruke én av knappene.
[Re: Open 1.0]
#237253502/01/201701:53
Sprintskifterne må kobles til hendlene, kan ikke kobles til koblingsboksen. Jeg har lest en test hvor det stod at de nye hendlene, i motsetning til de di2/hydro-hendlene som er på markedet nå, skal ha inngang for sprintskiftere, men jeg finner ikke igjen stedet jeg har lest dette.
Oki...
#237264302/01/201718:27
Dere snakker om forskjellige ting her.. Trådstarter etterspør om hendlene har konfigurerbare knapper; altså ikke til å gire med, men for å styre computer etc. Jeg vet desverre ikke svaret, men jeg tror den trådløse saken (eww-50?) nå er inkludert/integrert i gruppesettet så jeg gjetter at knappen er der. En kjapp telefon til Shimanosupport tror jeg gir deg svaret:)
#237265302/01/201719:30