Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hafjell og vinterstier

Hafjell og vinterstier #2371088 19/12/2016 23:07
S
StiMedFlyt Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Heisann,
Er det noen som har peiling på hvor jeg kan sykle skikkelig kul vintersti i området rundt Hafjell? Sykler med Schwalbe Ice Spiker Pro (2,25") på en 29" Specialized Epic, så harde stier er å foretrekke fremfor løssnø. Litt løssnø er greit, men jeg sykler altså ikke på en fatbike.

Kan ikke kjøre det mest dramatiske, men med droppsete kan jeg dra på litt om det ikke er alt for bratt og ulendt. ICON_SMILE

"Bli kjørt til en destinasjon og/eller bli hentet en annen plass turer", såvel som stiområder er interessante. En slalombakke kan også funke, men vet ikke om sånnt er lov noe sted? Kanskje kveldskjøring?

Har eget lys, så jeg kan kjøre for fullt selv midt på natta'n.

Hadde vært veldig bra julepresang å få syklet skikkelig kul vintersti på Hafjell nå i jula. Og avsluttningsvis så ønsker å understreke at jeg virkelig vil sette stor pris på innspill. ICON_SMILE

Re: Hafjell og vinterstier [Re: StiMedFlyt] #2371301 20/12/2016 22:26
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Stikk til Birkebeinern skistadion og fatbikestiene rundt om kring Abbortjern. En gjeng entusiaster har gått opp kilometervis med truger og bildekk. Tidvis meget artig. Sykla selv med vanlig sykkel og ice spiker, funker.

Om du er ute etter mer nedoversti er det muligheter langs Mesnaelva og ned mot Lillehammer sentrum.

Har ikke vært der siste uka så usikker på hvordan siste tids mildvær har påvirka.

Re: Hafjell og vinterstier [Re: StiMedFlyt] #2371479 21/12/2016 22:48
S
StiMedFlyt Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Tusen takk for kjempebra tips!

Vil forsøke meg på stiene rundt Abbortjern først tenker jeg, og deretter forsøke meg på stien langs Mesnaelva.

Fant også dette:
http://www.martinhoff.com/2014_02_01_archive.html

Martin nevner her en tur fra Hafjelltoppen ned til Øyer, og opp til Pellestova.
En video av nedfarten har han også lagt ut på siden sin.

En slik nedfart hadde også vært gøy, så jeg lurer på å ta fra Mosetertoppen og ned til Øyer.

Da blir det nok jul i år også! *<|:o)

Moderator  support