Skal man pigge selv er det greit å bruke skrupigg ja.
Måtte pigge opp D4 selv i forfjor da de var tomme på lager for den ferdigpigga varianten, brukte Best Grip på sidene og 45NRTH pigger på resten. Det er en tålmodighetsprøve å presse i pigger, aua i hånda gjorde det også. Jeg brukte Schwalve verktøy og 45NRTH pigger, men tror jeg burde gjort motsatt

45NRTH sitt verktøy har litt smartere utforming, Schwalbe sitt har håndtak som et skrujern og konsentrerer trykket til et sted i håndflata.. etter et par hundre pigger er det vondt, til å sette inn noen få reservepigger er det OK.
45NRTH piggene jeg brukte den gangen så like ut som de som står i ISP, men virker som om kvaliteten er dårligere og de har lettere for å bli litt sløve. Mulig de nye konkave er bedre.
D4 er fint til pendling o.l. men har litt for pinglete mønster til skogsbruk. Ønsker meg piggdekk med mer volum og grovere mønster, Wrathchild hadde vært fine men både pris og null tilgjengelighet gjør det lite realistisk.
Skal jeg ha nye piggdekk til tjukken blir det nok egenpiggprosjekt med Best Grip.
Simen: har du lyst kan du få overta mine D4.