Hei! Skal kjøpe mine første piggdekk til min 29" hardtail. Skal sykle noe på asfalt, men også mye på grusveger og traktorveger. Her kan det være glatt. Ikke spes mye ute i selve terrenget og ikke når det har kommet mye snø, så mest når det er barfrost. Holder det da med dekk ala marathon winter, eller bør jeg har grovere som Ice spiker? Det skal være sykling som trening og ikke type pendling. Hvor mange pigger bør dekket ha? Lest at Marathon winter egner seg best til hybrid ol på landeveg og ikke på grusveger og annet. Trenger tips! Takk for hjelp!
Re: Hvilket piggdekk passer meg?
[Re: aben]
#236904211/12/201622:59
Jeg ville valgt en ISP variant. Det er ikke sikkert at du trenger forsterkede sidevegger så lenge du holder deg på grusen, men gud hjelpe meg, du vil ha glede av grepet!
Høres ut som om 45NRTH Nicotine også er en fin kandidat. Bruker dette til pendling på asfalt og før de rekker å brøyte, og der har oppført seg godt på min sykkel. Litt færre pigger, men til uteknisk sykling er det gull.
Jeg er stor fan av 45nrth, både dekk, sko, hansker osv, men har også valgt ISP fremfor Nicotine på grunn av tilbakemeldinger på forumet, bl.a.
Sitat: ØysteinS
På blåis er ganske stor forskjell på Nicotine og ISP, for ordens skyld ISP 2.25", på 650b og Nicotine på 29". Jeg kan sykle opp ganske bratte blåiskneiker med ISP, der Nanok sine Nicotine har mistet grepet før det blir skikkelig bratt. Tilsvarende for sidegrepet.
Kanskje er ISP sterkest på isføre og Nicotine på snø?
Re: Hvilket piggdekk passer meg?
[Re: aben]
#236923112/12/201615:11