Utifra det du beskriver av bruk så ville nok jeg kikket nøye på Fuel EX da den er mer ymtet på den type bruk, mens Remedy har noe slakere vinkler og mer vandring. 2017-modellene av Fuel EX kommer med 10mm mer vandring og 0,5 grader (mener jeg) slakere styrevinkel slik at den vil nærme seg noe mer Remedy og være mer stabil nedover ifht. årets modell uten at dette går utover trakkeffektiviteten sies det. Har selv gått for 2017 FuelEX, men den henger kun på stueveggen enda så kan ikke bekrefte før til våren

Har tidligere hatt et par Remedy, men såpass lenge siden at det var med 26" hjul så det er nok ikke helt gyldig referanse lengre.
De følte jeg ble for mye nedoverorienterte for min varierte bruk i motsetning til FuelEX som jeg har sykla et par år på nå og føler virkelig er sykkelen som kan gjøre "alt"
FuelEX i karbon er nok i standardsortimentet først som 9.8 her til lands ja. Vil tro at noe av grunnen til det kan være fokuset på XT-gir som mange har her til lands. Selv vil jeg si at på en slik sykkel er ramme, hjul og dempere de tre viktigste faktorene. Har hatt FuelEX9.8 i to år nå og har byttelånt med samme årsmodell FuelEX 9. Dette er identiske sykler bortsett fra alu og karbon. Karbon merkes som kvikkere og mer respnonsiv, men om det er bedre hjul på FuelEX 8 enn FuelEX 9.7 så går nok den vinninga fort opp i spinninga. Og jeg har blitt frasykla av FuelEX 9 på min 9.8 mange ganger så rytteren har "dessverre" fortsatt mye å si

Ville først og fremst tilstrebet å fått en 2017-modell grunnet de endringene nevnt over da det er en større forandring på 2016/2017 enn på flere år nå.
Lykke til!