Kortet satt løst på Black Friday og jeg røyk på en Kickr Snap som jeg tenkte å sette hardtailen på (Scott Scale 735 2015 mod), men det viser seg at quick relasen som fulgte med var ca 5 mm for kort til å få festet endemutteren. Scott'en har standard 135 mm vidde, men pga dropouts blir tydeligvis total bredde i overkant for standard QR's...
Wahoo support kunne opplyse meg om at jeg må få tak i en lengre QR (doh!) og der stopper det opp. Har googla på meg svidde fingertupper, men har ikke vært i stand til å finne noen. Enten er det ikke oppgitt mål eller så er de akkurat like lange som den jeg fikk med..
Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i en lengre QR?
Legger ved bilde som viser målene på den litt for korte wahoo qr'n
Re: Quick release for kort Wahoo Kickr snap
[Re: tronso]
#236804806/12/201610:18
Tacx har lange QR, beregnet for bruk av sykkel med gjennomgående aksel på Neo. Det er en alminnelig QR med div endestykker og gjenger langt innover så jeg vil, uten noen garanti, anta at du får den til å passe. Tror Bikeshop har den på lager hvis du ikke finner den lokalt.
#236812806/12/201616:20
Ellers er kickr for 142x12 konverteringskitt lang QR. Det er i utgangspunktet en lang QR med litt løse dubeditter for å gjøre den 12mm i drop-outene...
Ellers er kickr for 142x12 konverteringskitt lang QR. Det er i utgangspunktet en lang QR med litt løse dubeditter for å gjøre den 12mm i drop-outene...
Spurte support om dette kit'et og her er svaret: "(05:25:44 PM) Melissa: No, that is for our KICKR trainer. The Snap 142x12 adapter is actually much thicker and won't fit through your dropouts."
Frykter det gjelder kit'et til som Open 1.0 foreslår også, men skal undersøke nærmere!
Takk for input
Redigert av tronso; 06/12/201617:05. Rediger grunn: Typo
#236829307/12/201613:17
Spurte support om dette kit'et og her er svaret: "(05:25:44 PM) Melissa: No, that is for our KICKR trainer. The Snap 142x12 adapter is actually much thicker and won't fit through your dropouts."
Frykter det gjelder kit'et til som Open 1.0 foreslår også, men skal undersøke nærmere!
Takk for input
Hurtigkoblingen til Tacx Neo, som jeg har linket til ovenfor, har normal tykkelse. Bruker den selv på en Cannondale.
[Re: Open 1.0]
#236829607/12/201613:37
Takk for input
Hurtigkoblingen til Tacx Neo, som jeg har linket til ovenfor, har normal tykkelse. Bruker den selv på en Cannondale.
Er det slik å forstå at du hadde et liknende problem? I følge bikeshop er den tykkere: "Den er noe tykkere, da det er en gjennomgående aksling."
Men ikke sikkert de faktisk har målt den da..
#236831007/12/201614:37
Takk for input
Er det slik å forstå at du hadde et liknende problem? I følge bikeshop er den tykkere: "Den er noe tykkere, da det er en gjennomgående aksling."
Men ikke sikkert de faktisk har målt den da..
Jeg kjøpte Tacx-settet for å kunne bruke en ny BMC Roadbike med 10x142 mm gjennomgående aksel på bakhjulet på rulla. Det var imidlertid en feil på sykkelen og i noen måneder nå har jeg derfor brukt en Cannondale Cad12 Ultegra Disc på min Neo. Denne sykkelen har vanlig 5 mm hurtigkobling på bakhulet (QR), men fordi den har skivebrems er bredden på 135 mm og ikke på 130 mm som vanlige racersykler. For å kunne bruke den på rulla har jeg satt en 5 mm mutter på innsiden av ramma, bare for å fylle ut bredden. Hurtigkoblingen som fulgte med Neo og som jeg bruker på vanlige racersykler med felgbrems var ikke lang nok til at jeg kunne bruke denne på Cannondale-sykkelen, men hurtigkoblingen som fulgte med 10X142-settet er lengre, den har samme tykkelse, og den fungerer utmerket på min sykkel. Bikeshop og andre må gjerne benekte at den kan brukes, jeg bruker den likevel.
[Re: Open 1.0]
#237010814/12/201620:42