Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trek Emonda S6

Trek Emonda S6 #2366515 30/11/2016 10:32
A
Andersmg Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
A
Har fått et tilbud på Trek Emonda S6 2016-modell til 15.000. Ikke et unikt tilbud da flere konkurrerende forhandlere har den for bare noen lapper ekstra, men virker i utgangspunktet å være en brukbar rabatt (satt ned fra 23.000).

Er det noen som har noen erfaringer med denne sykkelen, og kan gi råd om det er et ok kjøp for en relativt ny syklist. Jeg har en sesong bak meg på en Bianchi Impulso som dessverre ble stjålet, og har tenkt at jeg vil gå litt opp når jeg erstatter den.

Ser samtidig at det er en som selger Emonda SL 6 til 17.000 på Finn. Dette er så vidt jeg har lest meg fram til en vesentlig bedre ramme. Men er litt skeptisk til å kjøpe på Finn. Vil forskjellen på disse to modellene være stor for meg? Jeg kommer til å sykle mest for treningens skyld, en del langturer kanskje ett og annet ritt.

Om noen har andre tips i prisområdet som jeg bør sjekke ut, så er jeg lydhør for det.

På forhånd takk!

Re: Trek Emonda S6 [Re: Andersmg] #2367647 04/12/2016 15:23
H
H123 Offline
Fersking
Fersking
H
Siden ingen andre har svart deg, så kan jeg prøve... Jeg kjøpte nevnte sykkel til samme pris juni 2015, og har syklet ca 4000 km på den siden da. Dette var min første landeveisykkel og jeg synes prisen og girgruppen var et godt argument for å kjøpe denne. Jeg synes H2-geometrien har passet meg godt, sitter komfortabelt og har aldri slitt med ryggen (som jeg gjorde etter en tur på en annen meget aggressiv racer).. Så jeg synes den er fin for både langturer og intervalløkter, dog har jeg lite annet å sammenligne med (andre får hjelpe til der).
Det jeg ikke har vært fornøyd med er hjulsettet, har ødelagt bosset to ganger... Så en oppgradering til et bedre hjulsett anbefales.

Re: Trek Emonda S6 [Re: Andersmg] #2367937 05/12/2016 21:53
A
Andersmg Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
A
Takker!

Må si jeg blir litt usikker på hvor "god" prisen jeg er blitt forespeilet er, da du skriver at du kjøpte for tilsvarende midt i sesong. De påstår den er satt ned fra 23.000....

Men bra å høre at du er fornøyd. Jeg har enn så lenge bare prøvd den en gang, og sitter litt på gjerdet da jeg altså er usikker på om dette er et bra tilbud eller ei... ICON_SMILE

Moderator  support, Valentino