Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 17 1 2 5 6 7 8 9 16 17

Finansiering av sykkel

Re: Finansiering av sykkel [Re: sveinaa] #2366606 30/11/2016 13:25
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: sveinaa
Sitat: EgilS

Jeg tipper de fleste er i stand til å vudere selv hvordan man best skal håndtere det for å kunne leve som man ønsker. Så får de som ikke vil ha lån spare til man kan kjøpe sykkelen, og så får de som ønsker å sykle nå ta opp lån og betale etter hvert som regningene kommer.

Det stemmer vel ikke helt? Det er ganske mange som låner for mye. Eller gjelder de de "andre" som ikke sykler?

Stemmer ikke? Mener du at de fleste ikke er i stand til å ta hånd om sin egen økonomi?

Tja, gjelden øker og jeg er faktisk litt betenkt når man på generelt grunnlag sier at det å låne til sykkel er ok.

At du er betenkt er vel ikke det samme som at de fleste ikke er i stand til å ta beslutninger rundt sin egen økonomi uten å havne i uføre?

Re: Finansiering av sykkel [Re: sveinaa] #2366608 30/11/2016 13:29
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
[quote=sveinaa]

Jeg har sykler i begge endene og jeg har sagt at sykkelgleden kan være like god på en sykkel til 5 000,- Det står jeg for enda. Livet handler mye om ta valg.

[/

Det er helt fint at du synes det. Men hvorfor er du så gira på å pålegge andre å ha samme oppfatningen ? Mennesker er ulike og opplever glede av ulike årsaker. For noen gir det kick å trille på vårstier med en ny FS. Andre av å tråkke Birken med gammel Apache-sykkel, og har det kjempegøy . Helt fint.
Livet handler bl.a. om å ta valg ja. Men alle behøver ikke ta det samme valget som deg, og lever helt fint, kanskje enda bedre med det.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Finansiering av sykkel [Re: sveinaa] #2366610 30/11/2016 13:33
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Är det jag som sier att det på generelt grunnlag är ok att låne till sykkel? I så fall visste jag inte om att jag gjort det och jag som trodde att jag i de flesta av mina inlägg har skrivit något om god ekonomi och att man ska ha råd och liknande.

Re: Finansiering av sykkel [Re: Dexter] #2366612 30/11/2016 13:40
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Dexter
Så lenge du har lån, så er alt forbruket ditt lånefinansiert. Hver krone du bruker på mat, sykkel, øl, klær, ferier o.l. kunne ha gått til nedbetaling av gjeld.

Alle kjøp man gjør må vurderes opp mot alternativbruken, skal jeg bruke 1.000 kr på en mat, eller sykkel eller betale gjeld. Så får hver enkelt vurdere hva som er best.

Det er sant. Langsiktig gjeld er allikevel noe man har mer kontroll på og kanskje baserer et budsjett på. Og da vil nødvendigvis et kortsiktig lån til forbruk komme på toppen av det. Det er jo ikke noe i veien for å låne helt til de som låner ut sier stopp. Spørsmålet er vel mer om det er lurt?

Noe av poenget når man planlegger gjeld må jo være at den ikke skal bli så høy at det blir ubehagelig med tanke på likviditeten? Har man ok inntekt og låner så mye at man ofte må snu på krona i det daglige, sliter med å sende barna på idrettsaktiviteter, bruke kredittkort for å komme gjennom alle kostnadene ved jula osv., så er jo ikke det helt bra?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Finansiering av sykkel [Re: Henrikkolstø] #2366613 30/11/2016 13:40
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Bare hør (litt) på en halvgammel bankmann.....

"Halve Norge" har boligkreditt, betaler ikke avdrag, bruker alt de tjener og lever superfett i dagens lavrente tider. Det å betjene 5 mill i lån kan snart alle gjøre... De som har boligkreditt har allerede en ok egenkapital i boligen så kanskje greit nok. Den dagen rentene stiger vil en del nordmenn måtte stramme inn i overkant mye... og det har vist seg å være kjempevanskelig for ganske mange.

Om man hvert skuddår klinker til med kredittkort, forbrukslån, låner opp i bolig osv for å skaffe seg noe man egentlig ikke har råd til er det ikke noe galt i det så lenge man har en god plan for å betale ned og har kontroll. Mange får bonus, utbytte, provisjon etc med ujevne mellomrom og det er ikke unormalt å forskuttere dette. For ikke å snakke om alle som "snart skal arve".....

Problemet er at mange venner seg til å handle litt i overkant mye/ofte, tenker at man har råd men i praksis har høyere løpende kostnader enn inntekter (selv uten nedbetaling av lån og sparing). Mange av disse kommer til banken sin og låner opp for å handle eller refinansiere forbruksgjeld som allerede er tatt opp. Banken sier ja en gang eller tre, blir etterhvert obs på en usunn utvikling og kunden får det samme + litt til i en annen bank som strekker seg enda litt lengre osv.... Bankene strekker seg ofte langt (boliglån) og sier banken såvidt ja så betyr det at du bør være glad i havregryn, ferie hjemme osv og kan glemme drømmesykkelen til 30.000,-

Mitt råd er å tenke seg godt om og kjenner du deg litt igjen i deler av ovennevnte så spar først eller behold den sykkelen du har (den er helt sikkert mer enn god nok). Har du god økonomi, full kontroll og dyr hobby, så fint .... men vær forsiktig med å jåle deg til (skryte) og trekke opp kompiser som gjerne skulle hatt like mange kule greier som deg men ikke har råd. Det viser seg at mange ønsker/kall det hva du vil (noen føler seg presset) å henge med på kjøret. Aner du at noen egentlig ikke har råd så hold kjeft om hva som er så fantastisk med akkurat de carbonhjulene, jukkepinnen, Cannondale'n (i glasshus nå) ferien i Toscana, X-drive systemet i den nye BMW'n (absolutt ikke mitt glasshus). Er du enda bedre kompis så tørr å snakk om det som virker vaskelig, enten økonomi eller hva som helst. Det fine med sykkel er jo at alle mulige folk møtes og glemmer alt annet i en time eller tre.......

En enslig førskolelærer i leid sokkelleilighet og barn annenhver uke skal ikke trekke kortet på impuls, så enkelt er det...

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Finansiering av sykkel [Re: EgilS] #2366614 30/11/2016 13:47
sveinaa Offline
More than words
More than words

At du er betenkt er vel ikke det samme som at de fleste ikke er i stand til å ta beslutninger rundt sin egen økonomi uten å havne i uføre?

Man trenger ikke nødvendigvis å havne på gata. Jeg peker vel mer på at det ikke nødvendigvis er smart. Av og til er det nok direkte dumt og...

Re: Finansiering av sykkel [Re: HeavyDude] #2366615 30/11/2016 13:50
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: HeavyDude
[quote=sveinaa]

Jeg har sykler i begge endene og jeg har sagt at sykkelgleden kan være like god på en sykkel til 5 000,- Det står jeg for enda. Livet handler mye om ta valg.

[/

Det er helt fint at du synes det. Men hvorfor er du så gira på å pålegge andre å ha samme oppfatningen ? Mennesker er ulike og opplever glede av ulike årsaker. For noen gir det kick å trille på vårstier med en ny FS. Andre av å tråkke Birken med gammel Apache-sykkel, og har det kjempegøy . Helt fint.
Livet handler bl.a. om å ta valg ja. Men alle behøver ikke ta det samme valget som deg, og lever helt fint, kanskje enda bedre med det.

Jeg ber ingen andre gjøre som meg.

Re: Finansiering av sykkel [Re: sveinaa] #2366616 30/11/2016 13:50
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Det er sant. Langsiktig gjeld er allikevel noe man har mer kontroll på og kanskje baserer et budsjett på. Og da vil nødvendigvis et kortsiktig lån til forbruk komme på toppen av det. Det er jo ikke noe i veien for å låne helt til de som låner ut sier stopp. Spørsmålet er vel mer om det er lurt?

och vad som är lurt kan vi inte svara på i det enskilda fallet och jag ser inte poängen med att generalisera allt till luxusfelle nivå.

Om man tänker lite bredt på lån, sparing, lön, olika utgifter och liknande så är det verkligen inte svart eller vitt om att låna mer är bra eller dårligt. För en del är det säkert väldigt dumt att låna medans det för andra kan vara lurt att låna.

Re: Finansiering av sykkel [Re: sveinaa] #2366617 30/11/2016 13:53
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
[quote=sveinaa]

[/

Men du har argumenterat rätt många gånger angående syklar för 5 000 kr i denna tråden och vid flera tillfällen kommit med påståenden om att inte alla som är eniga med dig har fel.

Re: Finansiering av sykkel [Re: fredriks] #2366620 30/11/2016 14:03
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks
[quote=sveinaa]

[/

Men du har argumenterat rätt många gånger angående syklar för 5 000 kr i denna tråden och vid flera tillfällen kommit med påståenden om att inte alla som är eniga med dig har fel.

Jeg håper ikke jeg har gått i fella og sagt at mine meninger er fasit?

Trenger man sykkel til 30 000,- for å ha det gøy så håper jeg man har råd til det og. Jeg er i alle fall ganske happy med at det ikke er situasjonen for meg.

Re: Finansiering av sykkel [Re: EmilZipp] #2366621 30/11/2016 14:04
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: EmilZipp
Bare hør (litt) på en halvgammel bankmann.....

"Halve Norge" har boligkreditt, betaler ikke avdrag, bruker alt de tjener og lever superfett i dagens lavrente tider. Det å betjene 5 mill i lån kan snart alle gjøre... De som har boligkreditt har allerede en ok egenkapital i boligen så kanskje greit nok. Den dagen rentene stiger vil en del nordmenn måtte stramme inn i overkant mye... og det har vist seg å være kjempevanskelig for ganske mange.

Om man hvert skuddår klinker til med kredittkort, forbrukslån, låner opp i bolig osv for å skaffe seg noe man egentlig ikke har råd til er det ikke noe galt i det så lenge man har en god plan for å betale ned og har kontroll. Mange får bonus, utbytte, provisjon etc med ujevne mellomrom og det er ikke unormalt å forskuttere dette. For ikke å snakke om alle som "snart skal arve".....

Problemet er at mange venner seg til å handle litt i overkant mye/ofte, tenker at man har råd men i praksis har høyere løpende kostnader enn inntekter (selv uten nedbetaling av lån og sparing). Mange av disse kommer til banken sin og låner opp for å handle eller refinansiere forbruksgjeld som allerede er tatt opp. Banken sier ja en gang eller tre, blir etterhvert obs på en usunn utvikling og kunden får det samme + litt til i en annen bank som strekker seg enda litt lengre osv.... Bankene strekker seg ofte langt (boliglån) og sier banken såvidt ja så betyr det at du bør være glad i havregryn, ferie hjemme osv og kan glemme drømmesykkelen til 30.000,-

Mitt råd er å tenke seg godt om og kjenner du deg litt igjen i deler av ovennevnte så spar først eller behold den sykkelen du har (den er helt sikkert mer enn god nok). Har du god økonomi, full kontroll og dyr hobby, så fint .... men vær forsiktig med å jåle deg til (skryte) og trekke opp kompiser som gjerne skulle hatt like mange kule greier som deg men ikke har råd. Det viser seg at mange ønsker/kall det hva du vil (noen føler seg presset) å henge med på kjøret. Aner du at noen egentlig ikke har råd så hold kjeft om hva som er så fantastisk med akkurat de carbonhjulene, jukkepinnen, Cannondale'n (i glasshus nå) ferien i Toscana, X-drive systemet i den nye BMW'n (absolutt ikke mitt glasshus). Er du enda bedre kompis så tørr å snakk om det som virker vaskelig, enten økonomi eller hva som helst. Det fine med sykkel er jo at alle mulige folk møtes og glemmer alt annet i en time eller tre.......

En enslig førskolelærer i leid sokkelleilighet og barn annenhver uke skal ikke trekke kortet på impuls, så enkelt er det...

Godt at noen fikk skrevet litt godt om dette ICON_SMILE

Re: Finansiering av sykkel [Re: EmilZipp] #2366625 30/11/2016 14:19
Asso$ Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Veldig bra skrevet Emil
Enig. Det er for mye utstyrspress blant treningskompiser. Det er litt dumt

Re: Finansiering av sykkel [Re: anonym22] #2366628 30/11/2016 14:29
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: anonymous22
Jeg tror faktisk Sepeda bare var litt morsom på bekostning av brukenavnet, ikke på bekostning av deg.

Helt korrekt. Må bare beklage til Asso$, som jeg i all hovedsak er hjertens enig med. Synes bare brukernavnet var artig i kombinasjon med de fornuftige argumentene, ja.

Var egentlig ment som et kompliment, men skjønner godt at det ble oppfattet annerledes. Beklager igjen.

Re: Finansiering av sykkel [Re: Dexter] #2366634 30/11/2016 14:44
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dexter
Så lenge du har lån, så er alt forbruket ditt lånefinansiert. Hver krone du bruker på mat, sykkel, øl, klær, ferier o.l. kunne ha gått til nedbetaling av gjeld.

Alle kjøp man gjør må vurderes opp mot alternativbruken, skal jeg bruke 1.000 kr på en mat, eller sykkel eller betale gjeld. Så får hver enkelt vurdere hva som er best.

Ja, bortsett fra i tilfeller hvor f.eks. (studie-)lånet har fastrente og derfor ikke kan nedbetales raskere enn avtalt. Da må man vurdere mellom å bruke pengene på mat, sykkel eller sparing. Eller noe helt annet. Sparing er et helt OK alternativ ICON_SMILE

Re: Finansiering av sykkel [Re: Flex] #2366636 30/11/2016 14:47
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: Flex
Det gir en ekstra glede i å kjøre fra noen, dersom man selv har en sykkel til 6000 kr, og de som blir frasyklet har sykler til 30 000... På samme måte må det være ekstra pinlig å bli frakjørt av en på en billig sykkel, dersom man selv har en dyr sykkel.

Hvorfor det, egentlig ? Det er en tankegang jeg aldri har forstått.

Jeg har det mange vil karakterisere som veldig dyre sykler både til landevei og skog, men hvis noen på en Biltema-sykkel skulle sykle fra meg finner jeg ikke det det minste pinlig. Og hvorfor skulle jeg det ? Det betyr bare at jeg har prioritert annerledes, evt har en god økonomi og finner en glede i det jeg oppfatter som kvalitet, hvor mr Biltema har andre prioriteter ?

Re: Finansiering av sykkel [Re: Clotho_NOR] #2366645 30/11/2016 16:08
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Clotho_NOR
Biltema-sykkel skulle sykle fra meg finner jeg ikke det det minste pinlig. Og hvorfor skulle jeg det ? Det betyr bare at jeg har prioritert annerledes, evt har en god økonomi og finner en glede i det jeg oppfatter som kvalitet, hvor mr Biltema har andre prioriteter ?

Hvorfor det? Det er en tankegang jeg aldri har forstått. ICON_TONGUE

Jeg glemmer aldri når jeg syklet ifra to landeveissyklister med matchende team-trøye, jeg hadde en hardtail, syklet i jeans og uten hjelm, med halvfull rema-pose på styret. For en glede. Oh joy!
Dette var utenfor Ski for 10 år siden.

Redigert av cvrokka; 30/11/2016 16:08.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Finansiering av sykkel [Re: cvrokka] #2366652 30/11/2016 16:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
De kanske minns situationen som "tullingen som satsade allt för att köra om dem når de var på en koselig restutions tur" ICON_SMILE

Re: Finansiering av sykkel [Re: cvrokka] #2366653 30/11/2016 16:46
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det er ofte lett å gå forbi Northug også, selv i enkelte VM-renn.

Re: Finansiering av sykkel [Re: Clotho_NOR] #2366658 30/11/2016 17:02
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Clotho_NOR
Sitat: Flex
Det gir en ekstra glede i å kjøre fra noen, dersom man selv har en sykkel til 6000 kr, og de som blir frasyklet har sykler til 30 000... På samme måte må det være ekstra pinlig å bli frakjørt av en på en billig sykkel, dersom man selv har en dyr sykkel.

Hvorfor det, egentlig ? Det er en tankegang jeg aldri har forstått.

Jeg har det mange vil karakterisere som veldig dyre sykler både til landevei og skog, men hvis noen på en Biltema-sykkel skulle sykle fra meg finner jeg ikke det det minste pinlig. Og hvorfor skulle jeg det ? Det betyr bare at jeg har prioritert annerledes, evt har en god økonomi og finner en glede i det jeg oppfatter som kvalitet, hvor mr Biltema har andre prioriteter ?

Høres kjent ut
Sykler mye, men det går ikke fort (i alle fall ikke om det er teknisk). Kan godt si jeg samler på sykler (både som klenodier og til aktivt bruk), noen av de er relativt dyre, andre ikke. Hvis noen har større glede av å gruse meg når jeg bruker en dyr sykkel enn en billig sykkel, så dem om det....

Re: Finansiering av sykkel [Re: fredriks] #2366660 30/11/2016 17:59
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
De kanske minns situationen som "tullingen som satsade allt för att köra om dem når de var på en koselig restutions tur" ICON_SMILE

Vel, det så ikke ut som de hadde det veldig koselig, men hvem vet.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Finansiering av sykkel [Re: oyvinsr] #2366661 30/11/2016 18:02
E
evergreen Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: oyvinsr

Enig i at sammenligningen med boliglån er litt feil, men om man sammenligner billån med kjøp av sykkel med lån er man mer på samme bane. Mange(ref. parkeringsplasser) kjører biler til 500k-1M. De er også ofte finansiert av lån i stor grad, og taper seg gjerne 20-40% i løpet av de første årene i bruk. Er dette bedre enn å ta opp lån for å kjøpe en sykkel til 30-50k?

Jeg har aldri skrevet at det er smart å låne penger til bil... ICON_WINK

Re: Finansiering av sykkel [Re: fredriks] #2366664 30/11/2016 18:08
E
evergreen Offline
Entusiast
Entusiast
E
En person som lånar 2 milljoner och har kvar 200 000 i egen kapital är inte rikare än en person som lånar 1.9 millioner och har kvar 100 000 i egenkapital (och man kan självklart komma i samma situation efter en del nedbetalning av deras lån om de betaler olika mye).

Jeg forstår ikke hva du vil frem til med dette. Hvorfor ta opp lån på sykkel hvis man har flere hundre tusen på konto?

Re: Finansiering av sykkel [Re: fredriks] #2366666 30/11/2016 18:16
E
evergreen Offline
Entusiast
Entusiast
E
och vad som är lurt kan vi inte svara på i det enskilda fallet och jag ser inte poängen med att generalisera allt till luxusfelle nivå.

Om man tänker lite bredt på lån, sparing, lön, olika utgifter och liknande så är det verkligen inte svart eller vitt om att låna mer är bra eller dårligt. För en del är det säkert väldigt dumt att låna medans det för andra kan vara lurt att låna.

Det vel ingen her som sier hva andre folk skal gjøre eller å generalisere alt til et luksusfellenivå. Men, det er alltid smartere å spare penger fremfor å låne. Om ikke annet enn for at man kan kjøpe enda mer sykkelstæsj for de pengene det koster å låne.

Re: Finansiering av sykkel [Re: evergreen] #2366668 30/11/2016 18:23
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: evergreen
En person som lånar 2 milljoner och har kvar 200 000 i egen kapital är inte rikare än en person som lånar 1.9 millioner och har kvar 100 000 i egenkapital (och man kan självklart komma i samma situation efter en del nedbetalning av deras lån om de betaler olika mye).

Jeg forstår ikke hva du vil frem til med dette. Hvorfor ta opp lån på sykkel hvis man har flere hundre tusen på konto?

Det var tänkt som en buffer för uforetseda hendelser.

Det är inte lätt det här. Når jag tog ett exempel utan att ta med någonslags buffer så var det fel. Sen när jag tar med en buffer så är den för stor.

Är det verkligen så vansklig att förstå vad jag försöker komma fram till?

Re: Finansiering av sykkel [Re: evergreen] #2366669 30/11/2016 18:26
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Det vel ingen her som sier hva andre folk skal gjøre eller å generalisere alt til et luksusfellenivå. Men, det er alltid smartere å spare penger fremfor å låne. Om ikke annet enn for at man kan kjøpe enda mer sykkelstæsj for de pengene det koster å låne.

Detta är ju faktiskt rent tull. Det är inte alltid bättre att först spara för att köpa något än att låna. Varför det är så har jag redan försökt förklara i några inlägg.

Re: Finansiering av sykkel [Re: fredriks] #2366674 30/11/2016 18:46
E
evergreen Offline
Entusiast
Entusiast
E

Detta är ju faktiskt rent tull. Det är inte alltid bättre att först spara för att köpa något än att låna. Varför det är så har jag redan försökt förklara i några inlägg.

Nei det er ikke tull, det koster penger å låne penger og derfor lønner det seg alltid fra et økonomisk perspektiv å ha pengene man skal bruke før man bruker dem.

Re: Finansiering av sykkel [Re: Henrikkolstø] #2366677 30/11/2016 18:53
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gidder ikke å lese hele tråden. Men folk må jo bare kjøpe akkurat den sykkelen de har råd til. Av og til har man penga oppspart på bok, andre ganger må du dra kortet. Renta er uansett til å leve med nå for tiden. Hvorfor skal man ikke låne penger til en fet sykkel du har lyst på? Folk låner jo penger til alt mulig rart. Det som uansett er det viktige i bunnen her er om du har råd. Tipper det er masse råd fra besserwissere i denne tråden. Drit i det og gjør hva du føler for. Livet er for kort til å sykle rundt en sykkel du ikke trives på.

Re: Finansiering av sykkel [Re: evergreen] #2366678 30/11/2016 18:54
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det bäste från ett rent ökonomiskt perspektiv är väl annars att inte köpa något.

Hvis du inte förstår att det finns situationer når det är bättre att låna pengar istället för att spara innan man köper något så kommer vi inte vidare. För mig är det helt uppenbart att det kan vara fallet. Det att kunna köpa något innan man hunnit spara ihop pengar är ju faktiskt värdt något i min värld iallafall.

Re: Finansiering av sykkel [Re: Henrikkolstø] #2366682 30/11/2016 19:15
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Må le litt av hele diskusjonen. Sykling er en svært billig hobby sammenlignet med andre hobbyer. Både når det gjelder kostnad pr time og totalkostnaden.
Selv driver jeg med Hi-Fi i den dyre enden av skalaen og der er kr 200000,- småtteri.
Sammenlign gjerne med båtene som ligger i Frognerkilen, en kostnad pr brukt time på kr 30000,- er ikke uvanlig.

Har selv vært i den økonomiske karusellen og bruk penger på sykler opp til kr 65000,- F.eks hade jeg tidligere Merida Team sykkelen til Geir Lien. Problemet med en toppmodell er kostnadene når ting ryker. F.eks et gaffelbein i karbon til kr 7000..
I fjor sommer ble jeg lei av det kapitalistiske racet og solgte en Scott Genius 710 med noen tusen i fortjeneste. Har valgt å heller trimme mannen enn sykkelen en stund. Fikk i våres tak i en overligger av Diamant Apex T27.3 til kr 6990,- og har aldri syklet raskere. Denne leveres i størrelse fra 14" til 22" og er et økonomisk rimelig valg for alle, også på sti. Folk får brukt pengene sine som de vil. I det store og der hele er investeringen på 7000 lite og den kan videreselges til våren med et lite tap. Det som virkelig koster er alt annet som følger med. To pr sykkelsko, dekk satt opp slangeløst, pulsklokke, ny hjelm når den gamle knuste, mat, drikke, pedaler, nytt drivverk og ritt. Nå som jeg tar KOM på Strava, ser jeg verdien av noe bedre..

Redigert av John_Harald; 30/11/2016 19:19.
Re: Finansiering av sykkel [Re: cvrokka] #2366697 30/11/2016 20:23
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: cvrokka

Vel, det så ikke ut som de hadde det veldig koselig, men hvem vet.

Som her. postbud Aart sykler Cauberg mot Rabo.

Fra ca. 2.15

Side 7 av 17 1 2 5 6 7 8 9 16 17

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå