Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Terrenglandslaget 2017

Terrenglandslaget 2017 #2365165 23/11/2016 12:26
F
figo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
F

Gunn Rita Dahle Flesjå, Sola CK/ region vest
Petter Fagerhaug, Lillehammer CK/ Region Innlandet
Eskil Evensen Lie, Kloppa Off Road Klubb/ Region øst
Eirik Pettersen, Lillehammer CK/ Region Innlandet
Erik Hægstad, Lillehammer CK/ Region Innlandet
Martin Siggerud, Soon CK/Region Øst
Tobias Johannessen, Soon CK/Region Øst
Thea Siggerud, Soon CK/Region Øst

Har Elisabeth Sveum og Ingrid Sofie B. Jacobsen lagt opp??

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365196 23/11/2016 13:47
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: figo
Tviler, men de er vel for gamle og ikke Gunn Rita (og damer)

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365203 23/11/2016 13:58
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Lagt opp har de neppe, men profilen er vel litt "Gunn-Rita og ungsauene" (uten at jeg husker alder på samtlige på stående fot)?

Som ikke er bare dumt, hvis man tenker å bygge opp noe til et høyere nivå med litt mer internasjonalt snitt på lang sikt. Og forutsatt at den planen er realistisk. Men enig i at Thea Siggerud på en måte kan se litt alene ut.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365206 23/11/2016 14:06
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Med unntak av Gunn Rita er det ingen over U23 på XCO, rett og slett fordi Seniornivået internasjonalt er for høyt for våre.
Brutalt, men det gjør at det i denne settinge primært fokuseres på ungdommen

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365220 23/11/2016 15:30
olechr Offline
More than words
More than words

Gunn Rita Dahle Flesjå, Sola CK/ region vest
Petter Fagerhaug, Lillehammer CK/ Region Innlandet
Eskil Evensen Lie, Kloppa Off Road Klubb/ Region øst
Eirik Pettersen, Lillehammer CK/ Region Innlandet
Erik Hægstad, Lillehammer CK/ Region Innlandet
Martin Siggerud, Soon CK/Region Øst
Tobias Johannessen, Soon CK/Region Øst
Thea Siggerud, Soon CK/Region Øst

Er nok bare tatt ut de som kan klare å få et ok resultat i store internasjonale ritt. På rundbane er Ingrid og Elisabeth langt bak.

Spørsmålet er hva som er riktig. Ser man på utøverne man har så trur jeg man heller skulle bygget en større gjeng som startet med å sykle danskcup, engelsk cup. Base i Tyskland og et stort støtteaperat i noen få ritt har jeg ikke veldig trua på. Heller flere ritt på et litt lavere ritt med mindre støtteapperat.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: baronKanon] #2365223 23/11/2016 15:49
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: baronKanon
Tviler, men de er vel for gamle og ikke Gunn Rita (og damer)

Ikke for gamle, men sykler dessverre ikke fort nok..
Sykler de fort i ande cuper i Europa er jeg overbevist om at de blir tatt ut til både WC og mesterskap.
Synd for Ingrid at sprint ikke ble poppis hos Uci..

Lett er det ikke, men greier man å ta steg, komme opp et nivå i løpet av vinteren og vise det i ritt så får nok Eddy med seg det!

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365235 23/11/2016 17:14
olechr Offline
More than words
More than words
En annen ting er at det er ikke lett å ta ut hvilke U23 ryttere som skal være med. Med unntak av Petter som er i en egen klasse og Eskil så har man mange som er veldig rundt samme nivå. Sånn jeg ser det så er det nok 1 eller 2 til i u23 som burde ha vært med, evnt kuttet ut 2. For synsing og trynefaktor er litt skummelt når man snakker slike uttak. Er det veldig jevnt så bør man enten ta med flere eller færre.

PS: Mener ikke at det er noen som ikke fortjener plassen sin, bare at det kanskje burde vært med 1 eller 2 til.

Ambassadør for Scott.
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: olechr] #2365250 23/11/2016 19:08
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr

Spørsmålet er hva som er riktig. Ser man på utøverne man har så trur jeg man heller skulle bygget en større gjeng som startet med å sykle danskcup, engelsk cup. Base i Tyskland og et stort støtteaperat i noen få ritt har jeg ikke veldig trua på. Heller flere ritt på et litt lavere ritt med mindre støtteapperat.

Skal ikke se bort i fra at det blir en satsing på lavere/bredere nivå i tillegg til dette

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: Oystein L] #2365265 23/11/2016 21:19
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L

Skal ikke se bort i fra at det blir en satsing på lavere/bredere nivå i tillegg til dette

Ja men likevel. Når folk er veldig jevne så er det fryktelig demotiverende å ikke bli tatt med. Hvertfall når folk man slår blir tatt med. Det vet jeg litt om da jeg omtrent aldri var med på landslags opplegg før jeg var ferdig med satsningen. Da er det bedre å ta ut de sikre og si at det er 2 åpne plasser som de som er jevne kjemper om.

Ambassadør for Scott.
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: olechr] #2365284 24/11/2016 07:29
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast

Ja men likevel. Når folk er veldig jevne så er det fryktelig demotiverende å ikke bli tatt med. Hvertfall når folk man slår blir tatt med. Det vet jeg litt om da jeg omtrent aldri var med på landslags opplegg før jeg var ferdig med satsningen. Da er det bedre å ta ut de sikre og si at det er 2 åpne plasser som de som er jevne kjemper om.

Dette var veldig rar argumentasjon. Bare se til idretter som langrenn og skiskyting. Veldig mange i toppen her og jevnt. Likevel blir utøvere som har blitt slått av andre som ikke kommer med tatt med, men dette veksler jo og varierer. I tillegg, er det slik at kun resultater skal ligge til grunn? Hva med potensial, holdninger også videre? Det er ikke særlig vanskelig å forsvare en plass på laget for de som er tatt ut.

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365303 24/11/2016 08:44
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Kommuniserer du fortsatt på vegne av forbundet, Øystein L, eller er du ute av forbundet nå?

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: Hen9ng] #2365316 24/11/2016 09:59
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Hen9ng

Dette var veldig rar argumentasjon. Bare se til idretter som langrenn og skiskyting. Veldig mange i toppen her og jevnt. Likevel blir utøvere som har blitt slått av andre som ikke kommer med tatt med, men dette veksler jo og varierer. I tillegg, er det slik at kun resultater skal ligge til grunn? Hva med potensial, holdninger også videre? Det er ikke særlig vanskelig å forsvare en plass på laget for de som er tatt ut.

IKKE uenig at de som er der skal være med. Syntes likvel det hadde vært greit å tatt med 1-2 til med tilsvarende resultater i grunn-uttaket. Enkelt og greit fordi mtb er liten og det er greit å prøve og holde på de beste.

Redigert av olechr; 24/11/2016 09:59.

Ambassadør for Scott.
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: Lillosti29] #2365348 24/11/2016 13:00
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Lillosti29
Kommuniserer du fortsatt på vegne av forbundet, Øystein L, eller er du ute av forbundet nå?

NCF-hatten er tatt av, er bare en entusiast med (sterke) personlige meninger...

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365420 24/11/2016 20:41
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
Jeg er enig med Ole Chr om at det er et litt underlig skille i U23-gjengen. Henger ikke helt på greip blant annet ift uci-rankingen heller. Burde enkelt og greit vært tatt ut to færre eller 2-3 flere. På langrenn rykker ofte de nest beste ned til andre lag. For 2017 har i tillegg NCF kuttet ut rekruttlandslaget. Snakk om å trekke opp stigen etter seg :-( Mulig de satser mot 2020 med de som er tatt ut nå og driter i etterveksten, men håper jeg tar feil.

Når det gjelder damesiden så stemmer det at Elisabeth og Ingrid mangler noe på internasjonalt WC nivå. På den andre siden vant Elisabeth NM i rundbane, maraton cupen, NM cx, Nordisk mtb cup og Sram liga sammenlagt. Hun sykler fortsatt bedre enn beste junior. Hvis ikke landslaget kan bidra til å heve nivået hennes (og Ingrids) ytterligere gjennom deltagelse i ritt utenfor Norden, hvem skal da gjøre det? Jeg vil også tro at det vil være smart at nye juniorer har noen seniorer i Norge å strekke seg etter. Blir jo litt kjipt for de beste juniorene og u23 rytterne i Norge om de ikke får Ingrid og Elisabeth å strekke seg etter om de skulle legge opp. Med behandlingen de får fra NCF så kan jo det skje.

Hadde jeg kunnet øremerket startlisensen min, hadde den godt til NOTS og ikke NCF ;-)

--
Tord Bern Hansen

Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: Oystein L] #2365423 24/11/2016 20:51
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
Med unntak av Gunn Rita er det ingen over U23 på XCO, rett og slett fordi Seniornivået internasjonalt er for høyt for våre.
Brutalt, men det gjør at det i denne settinge primært fokuseres på ungdommen

Ja landslaget har jo i mange år tidligere prøvd å bygge luftslott gjennom å satse på stjerneskudd, men har ikke lykkes. Håper det blir et unntak denne gangen og at de lykkes, men jeg tror det hadde vært bedre å bygge sten på sten nedenifra.

La oss ha en hypotese om at kondisen er jevnt fordelt mellom terrengryttere og landeveisryttere i ung alder, og at terrengryttere og landeveisryttere trener like godt så lenge de er i aldersbestemte klasser. Er grunnen til at terrengrytterne ikke når opp at de ikke har det som trengs, eller kan det være at de mangler en utviklingstrappslik som landeveisrytterne har med klubblag, norske reklamelag, ulike internasjonale lag oppover?

--
Tord Bern Hansen

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: tbh] #2365440 24/11/2016 22:56
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: tbh
Hvis ikke landslaget kan bidra til å heve nivået hennes (og Ingrids) ytterligere gjennom deltagelse i ritt utenfor Norden, hvem skal da gjøre det?

Realiteten er at det må de gjøre selv..
Og det er mulig (men vanskelig) Noen ville blitt tent av dette og gjennomført sin beste treningsvinter noensinne og imponert i de første ritta så Eddy hadde fått det med seg..

Eventuelt sagt til Eddy: Dette uttaket tenner meg og jeg skal bevise du tar feil. Her er tilgang til treningsdagboka mi så kan du se at jeg kommer til å jobbe hardt. Jeg kommer til å finne noen tidlige ritt og sykler jeg bra der fortjener jeg at du gir meg noen internasjonale sjanser neste år ogsa!

Simsalabim, døra vil ikke være stengt..

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365467 25/11/2016 07:16
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Var det ikke ett år Elisabeth satset selv nedover i Europa med base i Tyskland? Hun har jo i hvert fall potensiale der.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: baronKanon] #2365473 25/11/2016 07:49
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Var det ikke ett år Elisabeth satset selv nedover i Europa med base i Tyskland? Hun har jo i hvert fall potensiale der.

Elisabeth, var helt i toppen på U23 i Europa en periode. Som Tord er inne på, klarer vi ikke å hjelpe utøverne våre videre.

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: GardS] #2365475 25/11/2016 08:17
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: GardS

Elisabeth, var helt i toppen på U23 i Europa en periode. Som Tord er inne på, klarer vi ikke å hjelpe utøverne våre videre.

Du mener grunnen til at Elisabeth ikke tok videre steg fra toppåret i U23 er at landslaget sviktet?

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365491 25/11/2016 09:04
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
Jeg er helt enig i at den enkelte utøver og klubb må ta ansvaret for egen utviklingen, og jeg er sikker på at de som har tæl, og vi trenger med oss videre, vil gjøre hva de kan.

Utfordringen er imidlertid at det er krevende å få matching nok i Norden. Da må rytterne reise lenger nedover i Europa. På ritt er det jo en fordel å ha med en som langer og kan hjelpe med litt teknisk. Dette koster penger, og er krevende for studenter og utøvere å finansiere av egne midler.

Når da dette kombineres med en mye bedre tilrettelegging på landeveissiden, er jeg ikke overrasket over at terrengsykkelsporten lekker som en sil på toppen.

Jeg står dermed fast på at terrengsykkel-Norge må gå sammen om å få bygget en god utviklingstrapp fra de minste klubbene til landslaget. I dag har vi en sånn trapp, og den er klubb - NTG Lillehammer - Lillehammer CK - Landslaget.

Redigert av tbh; 25/11/2016 09:05.

--
Tord Bern Hansen

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: Kriss] #2365492 25/11/2016 09:15
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Sitat: Kriss

Du mener grunnen til at Elisabeth ikke tok videre steg fra toppåret i U23 er at landslaget sviktet?

Hvordan klarer du å konkludere med det? Jeg bruker uttrykket vi. Som et kollektivt rundbanemiljø, klarer vi ikke fostre utøvere videre fra lovende ungdom, til godt seniornivå.

Energihuset Merida
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: tbh] #2365508 25/11/2016 09:58
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: tbh
Jeg er helt enig i at den enkelte utøver og klubb må ta ansvaret for egen utviklingen, og jeg er sikker på at de som har tæl, og vi trenger med oss videre, vil gjøre hva de kan.

Utfordringen er imidlertid at det er krevende å få matching nok i Norden. Da må rytterne reise lenger nedover i Europa. På ritt er det jo en fordel å ha med en som langer og kan hjelpe med litt teknisk. Dette koster penger, og er krevende for studenter og utøvere å finansiere av egne midler.

Når da dette kombineres med en mye bedre tilrettelegging på landeveissiden, er jeg ikke overrasket over at terrengsykkelsporten lekker som en sil på toppen.

Jeg står dermed fast på at terrengsykkel-Norge må gå sammen om å få bygget en god utviklingstrapp fra de minste klubbene til landslaget. I dag har vi en sånn trapp, og den er klubb - NTG Lillehammer - Lillehammer CK - Landslaget.

Matching kan være så mye.. Å kjøre rundbaneritt på høyere nivå er ikke eneste mulighet.
Største grunnen for at det ikke går fort nok er W/kg, så da hadde jeg starta der..
Bedre treningsvinter, matching/måling mot meg selv, trening med gutta, sikre matching på samlingene, turtitt med felles start med gutta, her fins det mange gode også forholdsvis korte.
I mitt hode må ikke hele delen av denne matchingen foregå i en rundbaneløype så lenge man er flink til å beholde stitreningen på annet vis!
Når man har gjort den jobben og sykler rundt de sndre her hjemme, kan man søke etter nivået på ritt ute..

For mange er bitre over at de ikke blir tatt ut, selv om de ikke har gjort jobben selv og mangler kapasiteten til å kjøre det de mener de burde bli tatt ut til..

Men ja, jeg ønsker meg en god stige med "Joker terreng", men inntil det kommer (om det kommer) så kreves det en veldig stor egeninnsats pluss at man må være flink til å skaffe midler og syns landevei er femi så man takker nei til de tilbudene..
I tvil om at det kommer så mange slike opp, men håper selvsagt!

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: GardS] #2365510 25/11/2016 09:59
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

Hvordan klarer du å konkludere med det? Jeg bruker uttrykket vi. Som et kollektivt rundbanemiljø, klarer vi ikke fostre utøvere videre fra lovende ungdom, til godt seniornivå.

Gikk litt fort her så las vi som landslaget ja..

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: Kriss] #2365577 25/11/2016 15:35
bjrgu Offline
Veteran
Veteran
Forstå den som kan det han sjefen sier? Tar ut ryttere med fremtidspotensiale også tar han ut Gunn Rita bare av damene. Tror ikke hu er noen medaljekandidat til ett OL i 2020 dessverre. Sveum og Bø Jacobsen er jo unge fortsatt og har vel også ett potensiale hvis de får kjørt ute og matchet med de beste og ikke bare her i Norge.

Sitat Eddy:
Det er rundbane som gjelder, og OL i Tokyo i 2020 som er det overordnede målet for landslaget de neste fire årene. Det bærer uttaket for 2017 preg av.

– Vi har jobbet med kommende sesong over lang tid. I denne prosessen er seleksjonen av ryttere en sentral del av jobben, sier landslagssjef Eddy Knudsen Storsæter, som har prioritert rundbaneryttere med framtidspotensial i årets uttak.

Med tanke på alt som har stått rundt om å få flere jenter til å satse på terrengsykkel fra forbundet er vel også dette uttaket helt på jordet.

Rune G
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: bjrgu] #2365600 25/11/2016 17:14
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: bjrgu
Forstå den som kan det han sjefen sier? Tar ut ryttere med fremtidspotensiale også tar han ut Gunn Rita bare av damene. Tror ikke hu er noen medaljekandidat til ett OL i 2020 dessverre. Sveum og Bø Jacobsen er jo unge fortsatt og har vel også ett potensiale hvis de får kjørt ute og matchet med de beste og ikke bare her i Norge.

Sitat Eddy:
Det er rundbane som gjelder, og OL i Tokyo i 2020 som er det overordnede målet for landslaget de neste fire årene. Det bærer uttaket for 2017 preg av.

– Vi har jobbet med kommende sesong over lang tid. I denne prosessen er seleksjonen av ryttere en sentral del av jobben, sier landslagssjef Eddy Knudsen Storsæter, som har prioritert rundbaneryttere med framtidspotensial i årets uttak.

Med tanke på alt som har stått rundt om å få flere jenter til å satse på terrengsykkel fra forbundet er vel også dette uttaket helt på jordet.

Landslaget ønsker å satse på rundbanespesialister, og Sveum og Bø Jackobsen har først og fremst prestert på sprintdistanser (som er på vei ut i følge landslagssjefen) og maratonritt. Når det er sagt, så mener jeg at begge burde vært en del av landslaget i 2017.

Så lenge Gunn Rita motivert for å satse videre, tror jeg det hadde vært vanskelig å utelate hun fra et landslag som ikke har all verdens resultater å vise til. Hun har tross alt en del gode resultater å vise til, og om hun ikke skulle være en utpreget kandidat til medalje i neste OL, så vil hun kunne spille en stor rolle for de yngre utøverne på landslaget. Det alene skal selvsagt ikke garantere hun en plass på landslaget som satser mot OL i 2020, men hun er mer enn nok kapabel til å levere topplasseringer i 2017.

Redigert av TonyN; 25/11/2016 17:14.
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365603 25/11/2016 17:27
olechr Offline
More than words
More than words
Det som hadde vært interessant å vite er, hva vil det si å være på landslaget og hva er ritt opplegget?

I min bok er det rekrutt landslag med et opplegg mot små ritt det burde vært satset mot. Enkelt og greit fordi det er der nivået er, med unntak av noen som fekk Petter.

Jeg har mer tru på å bygge en bredere plattform med ryttere som kjører mindre ritt som feks engelsk cup. Dette med flere ryttere og mindre støtteapparat. Så kan man heller hjelpe de få som har world cup nivå inne hvis dette viser seg å være noe poeng.

I alle år jeg har syklet har landslag dratt på få ritt med mye støtteapparat og nivå 2 knepp over rytterne. Jeg har mest tru på å snu på det for å få frem en gjeng og for å bidra med at flere får hjelp.

Selv brukte jeg alt for mye tid på å kjøre World cup før jeg var klar. Man bruker bort masse tid og penger på noe som er tull. Jeg fikk ikke opp farta før jeg begynte å kjøre mindre ritt hvor jeg ikke ble blåst fra med en gang.

Ambassadør for Scott.
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: olechr] #2365621 25/11/2016 18:40
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Det som hadde vært interessant å vite er, hva vil det si å være på landslaget og hva er ritt opplegget?

I min bok er det rekrutt landslag med et opplegg mot små ritt det burde vært satset mot. Enkelt og greit fordi det er der nivået er, med unntak av noen som fekk Petter.

Jeg har mer tru på å bygge en bredere plattform med ryttere som kjører mindre ritt som feks engelsk cup. Dette med flere ryttere og mindre støtteapparat. Så kan man heller hjelpe de få som har world cup nivå inne hvis dette viser seg å være noe poeng.

I alle år jeg har syklet har landslag dratt på få ritt med mye støtteapparat og nivå 2 knepp over rytterne. Jeg har mest tru på å snu på det for å få frem en gjeng og for å bidra med at flere får hjelp.

Selv brukte jeg alt for mye tid på å kjøre World cup før jeg var klar. Man bruker bort masse tid og penger på noe som er tull. Jeg fikk ikke opp farta før jeg begynte å kjøre mindre ritt hvor jeg ikke ble blåst fra med en gang.

Riktig!
Forbundet har egentlig sendt for mange på de rittene med høyest nivå og for lite folk på ritt med lavere nivå.. Lavbudsjett på mindre ritt med en gjeng, spissing med de som presterer der..

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: Kriss] #2365624 25/11/2016 18:46
tbh Offline
Dekktester
Dekktester

Riktig!
Forbundet har egentlig sendt for mange på de rittene med høyest nivå og for lite folk på ritt med lavere nivå.. Lavbudsjett på mindre ritt med en gjeng, spissing med de som presterer der..

Enig, og å sende flere til lavere ritt trenger ikke bli kostbart med enkelt støtteapparat, samarbeid med klubber og egenandeler. Det viktigste er å koordinere opplegget.

--
Tord Bern Hansen

Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: figo] #2365973 28/11/2016 11:25
sveinaa Offline
More than words
More than words
Dett blir i grunn ganske spennende. Sitat: "
...Landslaget har imidlertid ennå ikke spikret en endelig satsingsplan for sesongen.

– Hvorvidt vi kommer til stille med landslag i nordiske UCI ritt er ennå ikke bestemt, eller om vi bidrar her kommer vi tilbake til, sier Knudsen Storsæter.
.... Det overordnede målet for landslaget er å sikre Norge nok poeng til å kunne stille med en tropp til OL i Tokyo om fire år.".

Det blir spennende å se ritt programmet. Håper for all det at de ikke begynner med å sende ryttere til for "krevende" konkurranser. Jeg håper de legger opp programmet sånn at det er reelt å sanke poeng og at de ikke tenker så mye på WC før noen viser at de har nivået. Et løpsopplegg med kortreiste ritt fra basen i Tyskland må være gull med tanke på kost/nytt.

Mener selvfølgelig ikke at Gunn Rita ikke skal kjøre WC, men de andre bør egentlig ikke få lov til å kjøre WC før de viser at det er noe poeng.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Terrenglandslaget 2017 [Re: sveinaa] #2366017 28/11/2016 12:45
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Sitat: sveinaa
Dett blir i grunn ganske spennende. Sitat: "
...Landslaget har imidlertid ennå ikke spikret en endelig satsingsplan for sesongen.

– Hvorvidt vi kommer til stille med landslag i nordiske UCI ritt er ennå ikke bestemt, eller om vi bidrar her kommer vi tilbake til, sier Knudsen Storsæter.
.... Det overordnede målet for landslaget er å sikre Norge nok poeng til å kunne stille med en tropp til OL i Tokyo om fire år.".

Det blir spennende å se ritt programmet. Håper for all det at de ikke begynner med å sende ryttere til for "krevende" konkurranser. Jeg håper de legger opp programmet sånn at det er reelt å sanke poeng og at de ikke tenker så mye på WC før noen viser at de har nivået. Et løpsopplegg med kortreiste ritt fra basen i Tyskland må være gull med tanke på kost/nytt.

Mener selvfølgelig ikke at Gunn Rita ikke skal kjøre WC, men de andre bør egentlig ikke få lov til å kjøre WC før de viser at det er noe poeng.

Tja.. skal du samle UCI-poeng, bør du vel heller reise ut av Europa. Er endel UCI-ritt med litt enklere konkurranse. Prisen pr. UCI-poeng blir kanskje den samme, men summen blir høyere :-)

Energihuset Merida
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support