Hei

Forsøkt å finne ut dette via brukermanual og ulike forumposter, uten å få noen helt klare svar. Jeg har for første gang tatt en FTP-test og er i gang med watt-trening på rulla. Har en vanlig Tacx Flow (ikke vr), så sykler basert på tallene som står på displayet på flow-computeren og noterer underveis. Noen som har erfaring med watt-trening på en vanlig Tacx flow-rulle som kan komme med noen tips?

1) På flow-computeren er det watt og watt-avg. Da watt-avg er for hele draget (siden man restartet) må jeg bruke watt for å se hvor mye jeg tråkker til en hver tid. Da den svinger veldig opp og ned lurer jeg på om det er denne som blir riktig å se på, eller om man har andre muligheter? Avg-watt gir liten mening når man sykler criss-cross økter osv...

2) Kjørt FTP-testen og terskel/vo2-øktene på 2 % "motbakke". Er det noen grunn til at dette bør stå på 0? Det oppleves noe annerledes med "motbakke" enn vanlig.

3) Har kalibrert rulla til 0. Hvor ofte bør dette gjøres? Etter hver økt?

4) Lar dere rulla stå med trykk mot dekket, eller vipper dere av denne mellom hver økt? Ser for meg dette kan påvirke kalibreringen? (Min kalibrering ser ut til å svinge mellom 0 og +2 mellom hver økt enda jeg tar målingen etter endt økt).

På forhånd tusen takk for svar!