Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Telefon som faktisk funker.

Telefon som faktisk funker. #2363175 13/11/2016 08:42
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jeg må etterhvert ha en ny telefon da den jeg har streiker sakte men sikkert, men hva i all verden er det som funker?

Nå har jeg IPhone 6s. Konge telefon hvis du bare holder det innendørs og har en sekk du kan ha et ekstra stort batteri i.

Jeg digger jo enkelheten med IPhone og at det synder med alt annet jeg har. Men nå holder ikke batteriet frem til lunsj hvis jeg bruker den litt, den slår seg av i alt under 5 grader.

Finnes det en moderne telefon som går an å bruke ute og med bra batteri?
Jeg hadde Sony xperia 3 compact eller noe slikt. Den var om mulig enda dårligere.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363178 13/11/2016 08:52
Mortens Offline
Ivrig
Ivrig
Sony xperia z3 er den beste tlf jeg har hatt til nå.
Var vel z3+ versjonene som hadde mye trøbbel med overheating.

Har hatt iphone før, fin tlf men alt for låst.

Skal ha ny tlf innen det neste halvåret, blir sony xz eller samsung s8.

Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363179 13/11/2016 09:01
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Har sett en CAT telefon, B15 tror jeg det var. typisk håndverkertelefon kanskje. Men ikke så stor og tjukk og avskrekkende.

Bjørn

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363182 13/11/2016 09:34
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg har vært telefon- og gadget-geek siden den første Android-telefonen kom og har prøvd veldig mange telefoner. Har også vært innom de fleste generasjonene av iphone enten selv eller via konemor (som har eple på all elektronikk hun har).

Alle telefoner har vært kompromisser. Man må leve med enkelte skavanker for å ha de funksjonene man ønsker seg.

Min nyeste telefon er en Huawei P9 plus og det er den første telefonen jeg ikke har måttet inngå kompromisser med. 2 dagers batteri-tid med min normale bruk. Har aldri vært borti lignende batterilevetid på moderne smart-telefoner.

I tillegg er det null lag. Alt skjer med en gang jeg trykker på skjermen og jeg har på de 3 månedene jeg har hatt den ikke opplevd én eneste ting som har frustrert meg.

Den har den nye USB-standarden, noe som gjør tilgangen til ladekabler litt vanskelig, men den lader ekstremt raskt med den medfølgende hurtigladeren på 3,5 ampere, er det vel. Jeg tipper at man før snøen går til våren kan kjøpe kabler i sjappa på hjørnet og på bensinsatsjoner.

En kollega av meg har Huawei 6P, som er Huawei sin Nexus-telefon. Han er også superfornøyd og har samme oppfatning som meg når det gjelder kompromisser.

Dessverre er ikke P9 plus vanntett, så der har jeg vel når det skal konkluderes inngått et kompromiss ved å ha den i en ziplock-pose når jeg skal ut i drittvær.

Gi Huawei en sjanse, er altså mitt råd. De nyeste Mate-modellene har også fått veldig gode omtaler på nettet.

Redigert av Raskall; 13/11/2016 09:41.
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: Raskall] #2363185 13/11/2016 10:13
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Noen som mener noe om Xperia x performance?
Står på nippet til å kjøpe en nå...

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: Raskall] #2363192 13/11/2016 10:28
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Raskall
Jeg har vært telefon- og gadget-geek siden den første Android-telefonen kom og har prøvd veldig mange telefoner. Har også vært innom de fleste generasjonene av iphone enten selv eller via konemor (som har eple på all elektronikk hun har).

Alle telefoner har vært kompromisser. Man må leve med enkelte skavanker for å ha de funksjonene man ønsker seg.

Min nyeste telefon er en Huawei P9 plus og det er den første telefonen jeg ikke har måttet inngå kompromisser med. 2 dagers batteri-tid med min normale bruk. Har aldri vært borti lignende batterilevetid på moderne smart-telefoner.

I tillegg er det null lag. Alt skjer med en gang jeg trykker på skjermen og jeg har på de 3 månedene jeg har hatt den ikke opplevd én eneste ting som har frustrert meg.

Den har den nye USB-standarden, noe som gjør tilgangen til ladekabler litt vanskelig, men den lader ekstremt raskt med den medfølgende hurtigladeren på 3,5 ampere, er det vel. Jeg tipper at man før snøen går til våren kan kjøpe kabler i sjappa på hjørnet og på bensinsatsjoner.

En kollega av meg har Huawei 6P, som er Huawei sin Nexus-telefon. Han er også superfornøyd og har samme oppfatning som meg når det gjelder kompromisser.

Dessverre er ikke P9 plus vanntett, så der har jeg vel når det skal konkluderes inngått et kompromiss ved å ha den i en ziplock-pose når jeg skal ut i drittvær.

Gi Huawei en sjanse, er altså mitt råd. De nyeste Mate-modellene har også fått veldig gode omtaler på nettet.

Hørtes spennende ut, særlig batteritiden. Har du hatt den med ut forhold til kulde.

Ambassadør for Scott.
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363194 13/11/2016 10:56
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
I likhet med deg, Ole Christian, var jeg for noen år siden på utkikk etter en mobil som hadde god batterikapasitet. Til dess hadde jeg hatt iPhone i flere år (tror jeg hadde iPhone 3 når jeg vurderte å gå bort fra Apple).

Jeg valgte på den tid en Samsung med Android som skulle ha bedre batterikapasitet. Det gikk ikke lang tid før jeg begynte å savne Apple og iPhone, og ikke opplevde jeg batterikapasiteten noe særlig bedre enn iPhone heller.

Det har helt sikkert skjedd ting på markedet siden dess, og jeg har ikke noen god oversikt over andre telefoner enn iPhone, da jeg kjapt gikk tilbake til Apple og iPhone, men om du allerede er godt vandt med Apple sine produkter, ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg valgte noe annet. I hvert fall gjorde jeg meg den erfaringen at det var det jeg burde gjort når jeg gikk bort fra Apple.

Har ikke iPhone 7 selv, så har ingen praktisk erfaring med den, men tester jeg har lest sier at spesielt iPhone 7 pluss skal ha mye bedre batterikapasitet enn tidligere utgaver av iPhone. Kanskje verdt å teste? ICON_SMILE

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363217 13/11/2016 13:23
erlingba Offline
.
.
Det virker som de aller fleste telefonprodusentene legger inn så mye rart de kan for å unngå at noen har en telefon i særlig mer enn to år.

Det er veldig irriterende at man ikke kan kjøpe en godt spesifisert og holdbar telefon. De få solide telefonene som finnes er ofte begrenset med veldig lite internminne og elendig kamera.
Og siden skjermen nå går helt ut til kanten av telefonen skal det ingenting til før den er knust.

Sony har lagt touch-delen i skjermen, så selv en nesten usynlig sprekk gjør at du ikke kan bruke telefonen lenger. Bortsett fra det er jeg fornøyd med de to jeg har hatt, Xperia ZR og Z5. Men det blir nok ikke Sony neste gang.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: TonyN] #2363223 13/11/2016 14:42
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: TonyN
I likhet med deg, Ole Christian, var jeg for noen år siden på utkikk etter en mobil som hadde god batterikapasitet. Til dess hadde jeg hatt iPhone i flere år (tror jeg hadde iPhone 3 når jeg vurderte å gå bort fra Apple).

Jeg valgte på den tid en Samsung med Android som skulle ha bedre batterikapasitet. Det gikk ikke lang tid før jeg begynte å savne Apple og iPhone, og ikke opplevde jeg batterikapasiteten noe særlig bedre enn iPhone heller.

Det har helt sikkert skjedd ting på markedet siden dess, og jeg har ikke noen god oversikt over andre telefoner enn iPhone, da jeg kjapt gikk tilbake til Apple og iPhone, men om du allerede er godt vandt med Apple sine produkter, ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg valgte noe annet. I hvert fall gjorde jeg meg den erfaringen at det var det jeg burde gjort når jeg gikk bort fra Apple.

Har ikke iPhone 7 selv, så har ingen praktisk erfaring med den, men tester jeg har lest sier at spesielt iPhone 7 pluss skal ha mye bedre batterikapasitet enn tidligere utgaver av iPhone. Kanskje verdt å teste? ICON_SMILE

Hver gang jeg har prøvd noe annet har jeg gjort samme erfaring. . Blir det ny IPhone så blir det nok pluss da jeg har lest det samme som deg.

Ambassadør for Scott.
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363226 13/11/2016 15:07
E
Eplemosten Offline
Entusiast
Entusiast
E
Nokia 3310 eller 3210 siste som funka godt.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363229 13/11/2016 15:24
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: olechr

Hørtes spennende ut, særlig batteritiden. Har du hatt den med ut forhold til kulde.

Ikke annet enn for musikk på øret mens den ligger i lomma på sykkeljakka og et og annet kodak moment. Men nå har jeg ikke opplevd kaldere enn 7-8 kuldegrader mens jeg har hatt den telefonen.

Ved nærmere ettertanke har jeg aldri hatt kuldeproblem med noen telefoner men det kan vel være fordi den da som regel ligger i en lomme nær kroppen og bare plukkes opp for sjekk av tekstmeldinger, bytte av spilleliste og en og annen kort samtale.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363233 13/11/2016 16:47
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Samsung xcover 3. Fin utetelefon med god batteritid. Dog ingen toppmodellfølelse.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363250 13/11/2016 18:55
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Har bare godord om Sony Xperia Z3+ og samboer har Z5. For å si det sånn: kommer til å kjøpe Sony-telefon neste gang også.Apple tryner når det blir kaldt, Samsung er bloatware fra en annen verden, og Sony bare funker meget godt.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363262 13/11/2016 20:49
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hver gang jeg har prøvd noe annet har jeg gjort samme erfaring. . Blir det ny IPhone så blir det nok pluss da jeg har lest det samme som deg.

Ja da kan du i alle fall bare glemme å bruke den ute om vinteren.
Selv om du har den tett inntil kroppen så tar det få sekunder før den konker når du tar den ut og skal ta et bilde eller noe annet om det er kuldegrader.
Jeg hadde 6S+ som forrige telefon, det er en god telefon men ikke utendørs i fuktig vær eller kulde.

Jeg har hatt en Sony Xperia Z5 compact som turkamerat en god stund nå, funker finfint, også i mange minusgrader.
Tåler vann, og siden jeg har satt på beskyttende bakdeksel og ekstra beskyttelsesfilm på glasset er jeg ikke bekymra for den, sykler med den i shortslomma.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: Ripen] #2363272 13/11/2016 21:58
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Ripen

Ja da kan du i alle fall bare glemme å bruke den ute om vinteren.
Selv om du har den tett inntil kroppen så tar det få sekunder før den konker når du tar den ut og skal ta et bilde eller noe annet om det er kuldegrader.
Jeg hadde 6S+ som forrige telefon, det er en god telefon men ikke utendørs i fuktig vær eller kulde.

Jeg har hatt en Sony Xperia Z5 compact som turkamerat en god stund nå, funker finfint, også i mange minusgrader.
Tåler vann, og siden jeg har satt på beskyttende bakdeksel og ekstra beskyttelsesfilm på glasset er jeg ikke bekymra for den, sykler med den i shortslomma.

Ja det er sjukt irriterende. Rekker ikke å ta et bilde en gang. Sony er jeg ikke så gira på da jeg hadde 2 stk z3 på under et halv år.

Syntes det er rart at ikke noen klarer å lage en Tlf i 2017 som faktisk funker. :-(

Ambassadør for Scott.
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363274 13/11/2016 22:05
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Min nokia med windows fungerar iallafall bra så det finns iallafall en telefon som funker ICON_SMILE

Jag tycker mest det är rart att folk köper dyra telefoner som har uppenbara brister som att de inte tåler kyla.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363284 13/11/2016 23:15
Livestrong Offline
Ringrev
Ringrev
Iphone med lifeproof cover😊😊

If you worried about falling off the bike,
YOU`D NEVER GET ON.

- Lance Armstrong
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363285 13/11/2016 23:29
D
Den glade amatør Offline
Entusiast
Entusiast
D
Jeg skjønner ikke helt det med at iPhone ikke fungerer i kulde. Jeg har en 6+ som straks er 2 år gammel og har vært med i skikkelig "østerdalskulde" uten nevneverdige problemer. I tillegg til skiturer i temperaturer ned mot -20.

Senest i dag, 1,5 timers skitur i -5, helt uten problemer.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: Den glade amatør] #2363290 14/11/2016 06:46
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Den glade amatør
Jeg skjønner ikke helt det med at iPhone ikke fungerer i kulde. Jeg har en 6+ som straks er 2 år gammel og har vært med i skikkelig "østerdalskulde" uten nevneverdige problemer. I tillegg til skiturer i temperaturer ned mot -20.

Det kommer vel an på definisjonen "uten nevneverdige problemer" og hvordan den brukes.
Ligger den i lomma eller i plussgrader uten å bli tatt ut i kulda vil den nok fungere i form av å ikke slå seg av eller tappe batteriet på 1-2-3.
iPhone 6S+ som jeg hadde var ikke i nærheten av å takle noe særlig av minusgrader rett på skallet.

Det var pga at jobben insisterte på at jeg skulle ha iPhone at jeg skaffet med Xperia Z5 compact i tillegg, for iPhonen ble ganske kjapt stemplet som ubrukelig for en som er mye ute i kulda om vinteren og bruker telefonen mye til å ta bilder og kommunisere med.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363294 14/11/2016 07:33
bjerbu Offline
Fersking
Fersking
Jeg har iphone 7 plus og er stor fornøyd, vanntett og har tålt den kulda som har vært frem til nå i høst (- 10 grader) uten noe som helst problemer

2015 Nakamura Grade 6.27
2016 Nakamura pursuit 6.0T
2018 Teammachine SLR02 Disc One Mexico Blue
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363296 14/11/2016 07:35
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler

Ja det er sjukt irriterende. Rekker ikke å ta et bilde en gang. Sony er jeg ikke så gira på da jeg hadde 2 stk z3 på under et halv år.

Syntes det er rart at ikke noen klarer å lage en Tlf i 2017 som faktisk funker. :-(
Vi sier jo til deg at du må kjøpe Sony Xperia, fordi den funker!

"Jeg hadde en Skoda på 70-tallet, og den konka stadig vekk. Skoda i dag er dritt, så det gidder jeg ikke kjøpe"

Det er forskjell på Z3 og Z3+ og Z5. Sistnevnte 2 har ikke dårlige deksler på kontaktene som går til hælvete, og de funker når de blir kalde og fuktige. De har til og med hanskemodus på skjermen (men den bruker jeg kun hvis jeg måmå).

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363297 14/11/2016 07:35
S
samuel Offline
Avhengig
Avhengig
S
Jeg har en iPhone 7 plus og er knallfornøyd med batteriet. Med mye bruk holder den to dager. I helgen brukte jeg den ikke så mye, men var på Hafjell ute i tre timer i -11c. Var fulladet på lørdag morgen og på søndag kveld var det over 45% igjen.
Fra tidligere hadde jeg en iPhone 6 som slet skikkelig med batteriet bare den så at gradestokken nærmet seg 0.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: Den glade amatør] #2363302 14/11/2016 07:50
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words

Da er du heldig. Min holder seg levende helt til jeg tar den ut for å sende en melding eller ta et bilde. Da gir den seg. Min sliter i alt under 5 pluss grader.

Ambassadør for Scott.
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: baronKanon] #2363304 14/11/2016 07:52
olechr Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: baronKanon

Vi sier jo til deg at du må kjøpe Sony Xperia, fordi den funker!

"Jeg hadde en Skoda på 70-tallet, og den konka stadig vekk. Skoda i dag er dritt, så det gidder jeg ikke kjøpe"

Det er forskjell på Z3 og Z3+ og Z5. Sistnevnte 2 har ikke dårlige deksler på kontaktene som går til hælvete, og de funker når de blir kalde og fuktige. De har til og med hanskemodus på skjermen (men den bruker jeg kun hvis jeg måmå).

He he den jeg hadde fikk sjukt mye skryt den også. Men er vel den værste telefonen jeg har hatt. :-P

Men hvis det har blitt mye bedre så skal jeg sjekke det ut.

Ambassadør for Scott.
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363313 14/11/2016 08:17
D
Den glade amatør Offline
Entusiast
Entusiast
D

Da er du heldig. Min holder seg levende helt til jeg tar den ut for å sende en melding eller ta et bilde. Da gir den seg. Min sliter i alt under 5 pluss grader.

Da skjønner jeg godt at du vil bytte:) Jeg hadde samme problemet med 4'ern, men det begynner å bli noen år siden. Jeg var av den oppfatning at det skjedde fordi batteriet begynte å bli "oppbrukt", den var ikke slik da den var ny.

Jeg er mektig imponert over batterikapasiteten på 6+, men det er mulig jeg ikke stiller samme krav som mange andre i denne tråden.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363325 14/11/2016 08:38
Cervin Offline
Veteran
Veteran
Jeg snakket med eplefolka om det kuldeproblemet, og det virker som om det går litt på flaks. Noen holder og holder i kulda, mens andre tåler det kjempebra. Han hadde ikke noe godt svar på hvorfor det var sånn.

Når vi var ute å lekte oss i snøen forrige uke fant jeg ut at ei bukselomme mot låret holdt mobilen varm nok til at det ikke var noe stress, mens brystlomme på jakka ikke holder i det heletatt. Da slo den seg rett av.

Batteriet blir ikke tappet, men tror spenninga går ned ved lave tempraturer så movbilen tror batteriet er tomt. Får du varmet den opp litt igjen så kommer den opp med like mye strøm som du forventet at den skulle ha.

Men sånn sett må jeg også skryte av Xperia Z1 jeg hadde. Ingen deksler løsnet, og ingen problmer på noen måte. Hadde den i 2.5 år. Men så knakk skjermen etter å ha ligget ute noen timer i et par grader.

Always looking for the next trail.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363340 14/11/2016 08:55
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har en museumsgjenstand, iphone 5s. Sykla i knappe 4 timer i -5-6 grader i går. Var ikke antydning til tapping av batteri. Jeg sleit dog med dette tidligere, på samme telefon. En liten tur ut i -10, så skrudde den seg av med en gang jeg skulle sjekke noe eller ta bilde. Jeg har inntrykk av at dette er en software-feil.
Var ute halvannen time på tjokken i -19 for et par uker siden, da "mistet" jeg 10% av batterikapasiteten. Dog oppdaget jeg ikke det før jeg putta i laderen hjemme, da hoppa den opp fra 45% til 55% i det jeg putta i laderen.

Jeg har vært inne på tanken å bytte fra IOS til Android mange ganger det siste året, finnes mange fine telefoner, også var det før 7ern kom, som er vanntett osv. Ender alltid opp med tanken, siden alle mine apple produkter har fungert så godt, og er fryktelig enkle i bruk. Jeg har liksom ikke behov for å kunne endre alt mulig på telefonen, det eneste jeg synes hadde vært kjekt er bedre kamera og vanntett telefon.

Leste et sted at man unngår at telefonene skrur seg av i kaldt vær om man setter telefonen i "low battery mode". Kulde påvirker jo batterier, mulig det har vært et problem at batteriet ikke klarer å levere nok strøm til "vanlig ytelse" når det er kaldt.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: baronKanon] #2363354 14/11/2016 09:23
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Har bare godord om Sony Xperia Z3+ og samboer har Z5. For å si det sånn: kommer til å kjøpe Sony-telefon neste gang også.Apple tryner når det blir kaldt, Samsung er bloatware fra en annen verden, og Sony bare funker meget godt.
Jeg har lite godord om Z3... minnet blir fullt av seg selv, utrolig skjør skjerm. Batterikapasitet midt på treet.

Jeg har nå hatt en Galaxy S7 Edge i et halvt år og er strålende fornøyd. Bloatware legger jeg ikke merke til, den bare deaktiverer eller avinstallerer. Telefonen er kjapp, har enormt godt batteri, bra kamera og tåler kulde bra. I tillegg lader den fra 0 til 100% på under 2 timer.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Telefon som faktisk funker. [Re: Cervin] #2363364 14/11/2016 09:42
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Cervin
Jeg snakket med eplefolka om det kuldeproblemet, og det virker som om det går litt på flaks. Noen holder og holder i kulda, mens andre tåler det kjempebra. Han hadde ikke noe godt svar på hvorfor det var sånn.

Tror det er litt bingo ja. Hadde en 4er som gikk fra 100 % fulladet til 3 % og så full stopp om den ble brukt utendørs i temperaturer under 6-7 plussgrader. Helt ubrukelig. Måtte ha nødlader med over alt for å være sikker. Nå har jeg en 6er som bare varer og varer, selv i kulda. Den kan ligge i hoftebelte på ski- eller løpetur, og er upåvirket av det.

Re: Telefon som faktisk funker. [Re: olechr] #2363365 14/11/2016 09:43
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
iPhone oppgir 0-35 grader som operasjonstemperatur, så liten tvil om at den ikke fungerer topp ute i lufta om vinteren. Det er felles med de fleste mobiler pga. at batteriene ikke tåler kulde, iPhone er etter sigende ikke av de bedre her.

Men hvor man oppbevarer telefon på kald tur er alfa omega. Jeg har den alltid i "bukselomma", dvs. høyt oppe på låret. Da fungerte iPhone 6 de to foregående vintrene også på skitur i 10-15 minus. Er batterinivået lavt og man tar den ut ofte/lenge, så er det jo en grense - særlig er det jo viktig at den da ligger varmt når den er i lomma. Innerlommer på jakker, også på fleecejakker under ytterjakke, fungerer etter min erfaring ikke like bra.

Inntrykket av iPhone7 etter noen uker, er at den virker til å tåle kulda bedre, men det er litt tidlig å si. Batteritiden er mye bedre på 7 enn 6. For min del skyldes nok det at mitt batteribrukstid i all hovedsak er Mail og Safari, og 7 har firekjerners prosessor, hvor to strømgjerrige brukes på slik bruk, mens de to kraftigere bare sparkes igang ved mer ressurskrevende operasjoner. For øvrig ga oppgradering til iOS10 vesentlig bedre batteritid på min iPhone 6 også.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support