står for min del mellom bmc tm02 ,argon18 e117 og canyon speedmax,, synsing ønskes?
Det viktigste er selvfølgelig at sykkelen passer deg, jeg er veldig høy så den sykkelen jeg hadde mest lyst på kunne jeg ikke ha fordi jeg fikk ikke sete høyt nok.
Men utover det så er følgende viktig for meg (ikke prioritert rekkefølge). Sikkert mange som ikke ser på det på samme måten, men du kan vurdere selv om noe av dette er relevant for deg.
1. Jeg ønsker i utgangspunktet standard komponenter, standard bremser osv. Ser stilig ut med integrerte bremser men har hørt fra forskjellig hold at det både kan være litt mer styr å få tak i reservedeler og vedlikeholde dem, så jeg velger nå bort sykler som ikke har dette. Det er garantert mange som ikke ser problemet med integrerte bremser, men det er nå det jeg har kommet frem til.
2. Plass til (relativt) brede dekk og felger - jeg har et forholdsvis bredt hjulsett som produsenten anbefaler at jeg ikke har mindre enn 25mm brede dekk på. ETRTRO standarden sier også det samme (18c indre diameter) men her er det også mange som mener at denne grensen kan strekkes. I og med at trenden er at hjulsettene blir bredere så tenkte jeg at det er dumt å kjøpe en helt ny sykkel som ikke vil takle dette.
3. Jeg vil gjerne handle lokalt da jeg føler behov for å lokal service.
4. Mulighet til å skru fast bentoboks i topprøret.
5. Kjekt med et sete med mulighet for å feste en flaskeholder i setet, som f.eks Fizik Tritone eller Fabric Tri, selv om det finnes løsninger fra f.eks. Xlab gjør at dette kan monteres på hvilket som helst sete.
6. 52/36 utveksling (53/39 eller tyngre blir for tungt for meg i de bratteste bakkene tror jeg).