Passer på å brette kanten på posene to ganger, ved ilegging av mat. Da blir ikke området som skal sveises sammen tilgriset. Dersom det skjer så klarer den ikke å sveise tett.
Ingen som bruker de litt mer avanserte maskinene? Tenker på å pakke ting med veske i som f.eks. saus. Det funker fint i kammer maskin, men det er stort og dyrt.
Sånn by the way Sipersand82 så fungerer ikke en Speidel til å vakuumere ting, men som vannbad er den genial. Har brygget mange liter øl på en 50 liter :-)
Kaffelars: Det blir litt ekstra søppel når du bruker sousvide, men for å pakke mat er det genialt. Får bedre holdbarhet på mat I kjøleskap og fryser. I går pakket jeg 34 burgere i pakker av to og to burgere. Da slipper jeg å få fryseskader på burgerne..
Blir det greit mye plastiksøppel av det der eller?
Posene kan gjenbrukes, de blir riktignok mindre for hver gang. Klipper pent opp rett under sveisen. Skyller dem i varmt vann, og vasker dem vrengt i oppvaskmaskinen. Festes i kurven med klesklyper
Jeg gikk for en Magic vac Jumbo 30 EVO. Koster skjorta, men holder nok en god stund. Er jo beregnet til proff bruk. Gleder meg til å dra på postkontoret i dag 😀