Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk

Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk #2360790 03/11/2016 10:33
R
rognli Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Er det noen her som har testet ut dette merket ?
Ser de har mange spennende typer dekk .
Som bla annet dette
http://www.chaoyangtire.com/index.php/pro/pro-details/7/153?type=FAT&name=SNOWSTORM

Re: Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk [Re: rognli] #2360793 03/11/2016 10:38
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Alt for få pigger. Du vil bare ha noen få pigger i inngrep til enhver tid.
Det mest spennende med det dekket blir hvor lenge det går til første trynings på holka ICON_SMILE

Re: Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk [Re: krankdrev] #2360813 03/11/2016 11:20
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Nå-nå..! Det var da voldsomt til bombastisk uttalelse.. Det er vel ikke sikkert at det er håpløst akkurat, og med den bredden og mnøsteret er det nok noe grep på snøen i alle fall....:))

Jeg tipper dette er minst like bra som de fleste andre standard fatbike dekk på snøen, med litt ekstra sikkerhet på is, som kan være greit noen ganger.. ellers er ikke fatbike det store på holka uansett, syns jeg..

Redigert av ingeplinge; 03/11/2016 11:22. Rediger grunn: så det er rett og slett prisen alt kommer an på... for det veier ganske mye, og er sikkert ikke bedre enn konkurrentenes tilsvarende..

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk [Re: rognli] #2360822 03/11/2016 11:34
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Enig med ingeplinge, fatbikedekk med pigg kan ikke sammenlignes med skikkelige piggdekk på smalere dekk. Jeg har forbeholder meg retten til å endre mening når det nye dekket fra 45NRTH kommer, http://45nrth.com/products/tires/wrathchild.

Når det er sagt synes jeg dekket du har sjekket ut fra Chayangtire ser ok ut i forhold til mer grep i svinger. Piggene ligger langs sidene på dekket ser det ut til. Til nedbremsing og klatring tror jeg fordelene av piggene er marginal.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk [Re: rognli] #2360829 03/11/2016 11:42
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Vis man pigger dekk selv med f eks schwalbe sine pigger. Og setter inn rundt 500 pigg. Så kan dere sjekke hva som er best på holke og is av fb eller tynnere. Gjerne vis det er ruglete is med issvuller.

Re: Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk [Re: rognli] #2360843 03/11/2016 12:09
R
rognli Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Mitt bruk er da for det aller meste snø og hardpakka snø
Men det hender jo att man skal over en flekk med is og da tenker jeg att de få piggene er bedre enn ingen pigger

Re: Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk [Re: rognli] #2360879 03/11/2016 13:34
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Veldig bombastisk var jeg ikke. 150ish pigger er lite selv på et smalt hybriddekk, med så få pigger på et fatbikedekk vil du med normalt lavt dekktrykk som gir mening på snø få veldig lite press mellom piggene og underlaget, det vil være kontakt mellom de områdene av dekket uten pigger og underlaget som "stjeler" presset piggene burde ha hatt.
Ref. selvpigging av fatbikedekk som rørleggern her på forumet har gjort der han satt i ekstra mange pigger i fatbikedekk så hjalp dette betrakeltig på grepet, nettopp fordi når tettheten øker går mesteparten av kontakten mot underlaget via piggene.

Mine første fatbikepiggdekk var hjemmelaga, ganske få pigger der også (ca. 100), men dette var skrupigger med langt mer utstikk enn standard sykkelpigger. Det hjalp noe, men var elendige sammenligna med dekk som ISP i 2.25" bredde og nesten fire ganger så mange pigger. Vil tro dekket ovenfor stiller i samme klasse eller enda litt dårligere.
Mønsteret ser heller ikke særlig grovt ut og vil neppe være optimalt på snø (Da tenker jeg sammenligna med dekk som Bud/Lou og Flow/Dunderbeist).
Et vinterdekk som er dårlig på is og middels bra på snø hadde jeg ikke giddet brukt penger på selv om det er billig, sjansen for at det bare blir liggende ubrukt å ta opp plass er litt for stor.

Re: Noen her inne som har erfaring med chaoyang dekk [Re: rognli] #2360906 03/11/2016 15:50
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Pigger man opp et dekk med de nye nrth piggene. De ovale med lengre utstik. De som de bruker på wrathchild. Koster en del. Tror de er heftige.
Blir det dager med bare is så går jeg for koldkutters. Det er helt vilt.
Jeg har nytt prosjekt på gang. Pigger opp et sett med jj 4.8. Blir vinteren som i fjor så holder det lenge i nærområde. Starter med 200 pigger pr dekk og øker etter behov.

Moderator  support