Ny ramme fra forhandler....med rammebrudd
|
Ny ramme fra forhandler....med rammebrudd
30/10/2016 19:59
|
ghisdal
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Litt oppgitt legger jeg ut denne posten. Jeg fikk i dag min nye ramme i hus. En kamerat var østover i helgen og hentet den for meg. Hadde bedt butikken pakke den godt inn siden den skulle ligge i bilen på vei tilbake til vestlandet.
Når jeg fikk pakket den ut, og sett over den ser jeg tydelig at ramma ikke er ny. Det er en del skjønnhetsfeil som i utgangspunktet kan skyldes at den har vært demo (men den er altså solgt som ny). Jeg finner grus under et deksel noe som forteller meg at den har vært utendørs, og gjerne da i litt vær.
Men, skjønnhetsfeil er en ting. Det som skuffet meg (eller overrasket meg) mest er at ramma har det som jeg opplever som rammebrudd i ene setestaget. Det er en 1cm lang hvit ujevn ripe/sprekk i karbonet. Grunnet til at jeg tror det er brudd er nettopp fordi ripen/sprekken er ujevn i mønsteret. Den feiler også tappetesten. Dunker jeg forsiktig med en 1-kroning, er det tydelig at det er brudd i karbonet. Klinger med ekko på hver sin side, men det er helt mutt om jeg dunker på selve sprekken.
Som om ikke det var nok, da jeg mottok ramma var det HELT tydelig at noen hadde prøvd å skjule dette, da det var svart sprittusj over merket/sprekken. Jeg kjenner at jeg kunne tilgitt skjønnhetsfeil, jeg kunne kanskje til og med tilgitt at noen hadde oversett bruddet ved salg, men at noen har solgt en ramme med brudd hvor de i tillegg har prøvd å skjule det gjør meg ganske forbanna. Hva om hele setestaget hadde knukket i fart??
Det hører med til historien at det er en meget dyr ramme, og således var forventningene mine tilsvarende høye. Men selv om ramma hadde kostet 5000, så bør den ikke bevisst selges med brudd...
Hva tenker dere?
Disclaimer: Har bevisst utelatt sykkelmerke og butikkens navn frem til de får uttalt sin side av saken. Det kan jo være formildende omstendigheter, uten at jeg vet hva det skal være.....
Redigert av ghisdal; 30/10/2016 20:00.
|
|
|
Re: Ny ramme fra forhandler....med rammebrudd
[Re: ghisdal]
30/10/2016 20:25
|
Trond Helge
Ivrig
|
Ivrig
Kjøpt en "demobrukt" ramme med brudd is setestag? Ja, jeg vet hva jeg hadde gjort, bedt de pent om å få pengene tilbake asap.
// Too many roads, too little time
|
|
|
30/10/2016 20:27
|
ghisdal
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Poenget er at jeg har kjøpt en NY ramme. Det fremgår tydelig av Finn.no annonsen butikken har ute.
Jeg kan jo be om pengene tilbake, men jeg er jo aller mest interessert i en ny ramme, lik den jeg trodde jeg hadde betalt for....
|
|
|
30/10/2016 20:35
|
EveSteve
Entusiast
|
Entusiast
Det her er jo helt vilt! Tusje over en sprekk i ramma tar kaka. Her synes jeg du skal skriven hvilken sjappe det gjelder, så vi som leser dette kan styre unna å gå i samme fella.
|
|
|
30/10/2016 20:53
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
slik trådstarter presenterer saken så er det svindel
ramma er brukt den er defekt og det prøves bevisst å skjule dette.
du har krav på ny ramme pga omstendighetene bør den ettersendes fraktfritt, dersom firmaet ønsker å redde ansiktet i denne saken bør du få noen meget gode tilbud i tillegg fx gratis dekksett eller noe i den dur
så kan du jo vurdere å gjøre en politisak ut av det og i det minste bruke jungetelegrafen for det er verdt hvis du ikke når frem
Redigert av Flamini; 30/10/2016 20:54.
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
30/10/2016 21:12
|
ghisdal
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Nå prøver jeg ikke å ta flatt av her. Jeg er ganske forbanna ettersom butikken har vurdert min sikkerhet som så lite betydningsfull.
Jeg synes likevel butikken skal få presentere sin side av saken i morgen før jeg publiserer noe mer. Det er vel ingen forklaring som kan unnskylde alt (rammebrudd, kosmetisk osv), men vi får høre hva dem har å si.
For min del holder det at jeg får det jeg har betalt for, og en unnskyldning for saken forøvrig. Skal holde tråden oppdatert.
|
|
|
30/10/2016 21:28
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Fornuftig.
Skjønner godt at du er forbannet, men la forhandler få en sjanse til å gjøre det godt igjen.
|
|
|
[Re: Sepeda]
31/10/2016 06:44
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fornuftig.
Skjønner godt at du er forbannet, men la forhandler få en sjanse til å gjøre det godt igjen. Lykke til, utrolig at forhandlere av dyrt utstyr prøver å jukse med alt det medfører i omdømmerisiko, tilsv det du fort kunne ha øst utover Facebook, klubbsider, forumet her osv. Hadde det vært meg ville jeg gått et steg lenger og forlangt en passende kompensasjon for merarbeid for deg og ikke minst at de ikke har gjort jobben sin.....
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
31/10/2016 08:49
|
Panda
Besatt
|
Besatt
|
|
|
31/10/2016 09:40
|
ghisdal
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Takk for innspill. Jeg er klar over mine forbrukerrettigheter, men om jeg får en ny ramme så skal jeg jo ha et garantiforhold til butikken i mange år, og dermed ønsker jeg ikke spille alle sinnakortene umiddelbart.
Når det er sagt, så har jeg fått et svar fra butikken i dag. De innrømmer at rammen har vært bygget opp 2 ganger i butikk, men stiller seg undrende til skaden/rammebruddet. Jeg velger å legge godviljen til akkurat nå og ikke tolke undringen i den retning at de mener jeg er skyld i rammebruddet (etter å ha hatt rammen i hus i cirka 1 time). De har sagt at de skal sjekke opp mot produsent og gi tilbakemelding.
Synes formulering og svaret ikke indikerer hverken anger eller betenkthet hva angår de konsekvensene det kunne ha fått. Håper jeg analyserer for mye, og at de ordner opp.
TBC....
|
|
|
31/10/2016 10:17
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Jeg ville heve kjøpet. Har mistet all troen på den forhandler.
- Sykkel bygget opp to ganger. - Sykkel har vært ute å sykle (grus under deksel) - Solgt som ny, men er egentlig brukt.
Dette lukter langt vekk. Få penger igjen og kjøp en ramme annetsteds.
|
|
|
31/10/2016 10:21
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig med @Panda. En av grunnene til å handle i butikk er jo service og hjelp med reklamasjon, etc. Når førsteinntrykket er så dårlig tenker jeg at det er bedre å handle et annet sted. Har du handlet på nett ha du uansett rett til å angre på kjøpet.
|
|
|
[Re: Panda]
31/10/2016 10:28
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg ville heve kjøpet. Har mistet all troen på den forhandler.
- Sykkel bygget opp to ganger. - Sykkel har vært ute å sykle (grus under deksel) - Solgt som ny, men er egentlig brukt.
Dette lukter langt vekk. Få penger igjen og kjøp en ramme annetsteds. Kanskje prisen for rammen er såpass lav at TS ikke klarer å la den gå? Men jeg er helt enig med deg. En ramme som er bygge opp 2 ganger kan til nød kalles "utstilling", men kanskje heller brukt? Den har i alle fall blitt tuklet mye med... Utrolig uryddig av en seriøs butikk å holde på sånn....
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
31/10/2016 10:50
|
ghisdal
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Igjen, takk for alle tilbakemeldinger.
sveinaa treffer nok på at jeg fikk en såpass god pris på en ramme jeg har spart til en stund, så jeg er interessert i å få det jeg faktisk skulle hatt.
Når det er sagt så ringte forhandler meg opp ganske raskt etter siste mail. Han hadde sjekket med importør og kunne skaffe en ny ramme umiddelbart, dog med litt annen farge på dekalene. Jeg synes den ramma jeg hadde kjøpt var finere, og takket nei. Så nå er det 1-3 uker ventetid på en HELT NY ramme. De la seg også helt flate, og beklaget hendelsen.
Fra mitt standpunkt så er dette en løsning jeg lever godt med. Litt ift det sveinaa sa med pris, men også fordi jeg ikke har veldig hast, så lenge det er en stund til sesongen starter.
Takk til alle som har kimet inn. Skal gi en tilbakemelding når saken forhåpentligvis løser seg om et par uker.
|
|
|
|
|