Tenkte kanskje andre kunne være interessert i denne erfaringen:
Etter en dårlig start ved første forsøk på å få Cane Creek DB Inline til å passe på min Cube Stereo HPC 160 2015 så var jeg rimelig deppa. Men så fikk jeg et tips om å bruke offset bushings til å få demperen mer ut i fra setestaget. Ved å vri offset 90 grader ut til siden, fikk en plutselig et par mm klaring. Dette fungerer nok, men jeg var litt skeptisk til om foringen ville holde seg i ro...
Men så fant jeg ut at jeg kunne prøve å heve demperen 2mm ved å montere offset bushings både nede og oppe. Begge foringere har da hullet pekende nedover. Slik jeg ser det vil ikke geometrien endres, linken står på samme sted, men demperen står 2mm høyere.
Fikk også et tips om å bruke karbonpasta til å låse foringere, så jeg la på litt. Jeg vil tro at de uansett ikke roterer nå som de begge peker i samme retning, men tenkte det var bedre å ha en ekstra barriere.
Det skal visstnok være mulig å montere demperen opp ned, uten noen form for modifikasjoner, men det har jeg ikke testet ut selv.
Nå gjenstår det bare å få gaffelen tilbake fra service, så er jeg klar
Offset-bushings montert
Karbonpasta
Helt i bunn
Det er når demperen er helt utstrakt at det er minst klaring, men det er akkurat nok