|
|
NOS XTR M900
|
Re: NOS XTR M900
[Re: MagneA]
27/10/2016 11:29
|
perbl
More than words
|
More than words
Godt mulig det er lettsolgt med tynne annonser også, men denne pågående krangelen viser jo på en måte at det hadde vært greit om du hadde hatt en god annonse med grei og ærlig tilstandsrapport og en del bilder av de mest interessante vinklene. Da hadde du jo kanskje fått med deg forummajoriteten på å være enige i at du hadde dokumentert ting nok, og i så måte unngått dårlig PR.
Jeg synes nå det virker åpenbart at vintage og gamle deler som kan ha sett noe bruk burde være blant det som det er mest interessant å bildedokumentere for det aktuelle markedet.
Andre typer samleobjekter jeg har sett annonser og auksjonsinfo på virker nå å være veldig ivrige på bildefronten. Men ikke mitt spesialfelt dette, og skal la være å blande meg mer inn i diskusjonen.
Per B.
|
|
|
[Re: erikskon]
27/10/2016 11:34
|
Tommy D.
Ringrev
|
Ringrev
Det enkle svaret er ja, dette er ikke første gang. Flere har allerede delt/kontaktet meg med tilsvarende opplevelser i andre fora. Jeg tvinger ingen til å dele sine erfaringer, og mener min historie er god nok til å fungere som en advarsel.
I mine bøker så holder det med en slett handel for å ødelegge ens rykte! Jeg har strengt tatt ikke mer å si i denne omgang, men håper eventuelle kjøpere er tydelige på at de får se varene ordentlig, og jeg anbefaler på det sterkeste å få de fysisk overlert før penga skifter hender.
T.
|
|
|
27/10/2016 11:37
|
Tommy D.
Ringrev
|
Ringrev
Hvorfor krevde han ikke flere og bedre bilder da om han ikke var fornøyd med kvaliteten?? Lever i en drøm han! Det handler om tillit! Dine ord om Mint og ikke NOS gjorde meg tvilende, men det var greit nok. BIlde jeg fikk var av gruppen i ett fra avstand og ikke godt nok til å se tilstand, men hvorfor skal jeg tvile når du sier MINT! Jeg har lært! T.
|
|
|
27/10/2016 11:44
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Enkelt tilfelle! Ingen kan komme med eksempler på misførnøyde kunder. Ja, pleier bli litt gråting etter bilder av bildesamlere og drømmere. Rart da, de som er seriøse og kjøper av meg gjør det ofte usett! Ingen bilder i det hele tatt, mens drømmere MÅ ha det! "Åhh lurer på hvordan et PROSHIFT sett ser ut liksom??, åååh, vurderer den asså"
|
|
|
[Re: Tommy D.]
27/10/2016 11:45
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Det enkle svaret er ja, dette er ikke første gang. Flere har allerede delt/kontaktet meg med tilsvarende opplevelser i andre fora. Jeg tvinger ingen til å dele sine erfaringer, og mener min historie er god nok til å fungere som en advarsel.
I mine bøker så holder det med en slett handel for å ødelegge ens rykte! Jeg har strengt tatt ikke mer å si i denne omgang, men håper eventuelle kjøpere er tydelige på at de får se varene ordentlig, og jeg anbefaler på det sterkeste å få de fysisk overlert før penga skifter hender.
T. HÆÆ? Hva er det du snakker om? Hvilket fora og hvilken deler er det snakk om? Du er helt looser!
Redigert av MagneA; 27/10/2016 11:46.
|
|
|
27/10/2016 11:48
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
T. Fortell hvilken deler dette er snakk om der folk har vært misfornøyde eller så er dette hel verdiløs anklage! Gå gjennom ALLE salgspostene mine her og se om du finner en eneste misfornøyd kjøper!
|
|
|
27/10/2016 11:56
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
T. Jeg tilbød å tilbakeføre pengene da NOS delene var solgt, men du valgte å fullføre handelen. Du har ingenting å klage på! Og du kan ikke nevne et eneste eksempel på misfornøyd kjøper!
|
|
|
27/10/2016 11:59
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hvis du skal fortsette å kjøpe 25 år gamle brukte deler, kommer du til å oppleve dette igjen og igjen. Er du klar over hvor mange ganger jeg selv har blitt skuffet over ebay kjøp? Er ingen som poster bedre enn normale iphone bilder heller. Skal man gråte om det liksom i flere år? Det her er din holdning? Kommer jo ikke nærmere en inrømmelse av at det du solgte var ikke som beskrevet, og at du selv var klar over dette! Er faktisk under er år siden jeg kjøpte dette fra deg, men det er irrelevant. Poenget er at du selger en vare til å være mint, og så er delene alt fra pene til kast! Holder meg som sagt langt unna deg fremover, og det råder jeg andre til å gjøre også! Akkurat det budskapet kan du være trygg på at jeg komme til å dele også neste gang jeg ser en annonse fra deg med "NOS" i teksten! Ha en trivelig dag! T. Og hvis du tror du klarer ødelegge noe salg på dette, tar du feil. Jeg kjøper og selger som sagt mest internasjonalt og det jeg selger er ikke avhengig av tusen bilder og referanse fra en nobody!
|
|
|
27/10/2016 12:02
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Be de som er misfornøyde kjøpere poste i denne tråden da!
|
|
|
27/10/2016 12:03
|
Tommy D.
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har flere eksempler, men de får stå inne for det selv om de ønsker å dele. Var en veldig ivrig en i går, men jeg sa han kunne holde igjen da fokuset var på m900 delen som jeg hadde kjøpt.
Det er ingen som tviler på at jeg aksepterte delene, dog etter jeg hadde betalt. Jeg godtok MINT ut ifra et dårlig bilde, da jeg hadde tillitt til at de var MINT som du sa. Hele poenget er at de var langt unna MINT og da er det lureri!
"Looser" er forresten ofte et godt argument å benytte. Det er mange ord jeg gjerne vil bruke om deg, men å gå ned den løypa sier egentlig bare mer om enn selv så det holder jeg meg for god til!
T.
|
|
|
27/10/2016 12:08
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Jeg har flere eksempler, men de får stå inne for det selv om de ønsker å dele. Var en veldig ivrig en i går, men jeg sa han kunne holde igjen da fokuset var på m900 delen som jeg hadde kjøpt.
Det er ingen som tviler på at jeg aksepterte delene, dog etter jeg hadde betalt. Jeg godtok MINT ut ifra et dårlig bilde, da jeg hadde tillitt til at de var MINT som du sa. Hele poenget er at de var langt unna MINT og da er det lureri!
"Looser" er forresten ofte et godt argument å benytte. Det er mange ord jeg gjerne vil bruke om deg, men å gå ned den løypa sier egentlig bare mer om enn selv så det holder jeg meg for god til!
T. HAHAHAHA, flere eksempler! Kom med de! De er velkomne å poste her! Finnes ikke en eneste misfornøyd kjøper utenom deg! Verdiløs anklage! Tror jeg ikke noe på at en var såååå ivrig men backet ut etter dine skriverier!
|
|
|
27/10/2016 12:10
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
T. Det er ikke lureri! Det er din oppfatning av delene tilstand! Og du fikk nok bilder til å vurdere de FØR sending! Og du fikk tilbudet om HEVING AV KJØPET OG PENGENE TILBAKE FØR SENDING!!
|
|
|
27/10/2016 12:18
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Du klarer ikke vurdere helt vanlig IPHONE 6 bilder! Du klarer ikke be om flere bilder om du ikke var fornøyd, du er helt fersk innen retro som sagt og tror du kan kjøpe 25 år gamle brukte deler, i NOS tilstand, til 1/3 del av prisen! Du har virkelig ingenting å klage på! Var helt grei deal du gjorde.
Og jeg kan like gjerne advare folk mot å handle med deg! Helt virkelighetsfjern når det gjelder krav til delene du betaler for! Opptrer heller ikke rydding med ikke å klage etterpå, men kommer 1 år etter!
|
|
|
27/10/2016 12:24
|
Tommy D.
Ringrev
|
Ringrev
HAHAHAHA, flere eksempler! Kom med de! De er velkomne å poste her! Finnes ikke en eneste misfornøyd kjøper utenom deg! Verdiløs anklage! Tror jeg ikke noe på at en var såååå ivrig men backet ut etter dine skriverier! Nå lyver du jo igjen og prøver å pynte på en sannhet jeg har bekreftet for å vri deg unna (i dine to siste inlegg). Det frister helt klart å be dem komme på banen, men det kalles venner og hyggelige bekjente, så jeg lar dem stå for sine egne ord og meninger offentlig! Dessverre noen jeg ikke kjente veldig godt til for ca. et år siden da jeg kjøpte delene av deg og var ny i retromiljøet - De ville helt klat advare meg mot deg slik de gjør i dag. Eventuelle intereserte til dine annonser må gjerne kontakte med på PM, så kan jeg heller henvise til tilsvarende opplevelser fra andre privat. T.
|
|
|
27/10/2016 12:29
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
HAHAHAHA, flere eksempler! Kom med de! De er velkomne å poste her! Finnes ikke en eneste misfornøyd kjøper utenom deg! Verdiløs anklage! Tror jeg ikke noe på at en var såååå ivrig men backet ut etter dine skriverier! Nå lyver du jo igjen og prøver å pynte på en sannhet jeg har bekreftet for å vri deg unna (i dine to siste inlegg). Det frister helt klart å be dem komme på banen, men det kalles venner og hyggelige bekjente, så jeg lar dem stå for sine egne ord og meninger offentlig! Dessverre noen jeg ikke kjente veldig godt til for ca. et år siden da jeg kjøpte delene av deg og var ny i retromiljøet - De ville helt klat advare meg mot deg slik de gjør i dag. Eventuelle intereserte til dine annonser må gjerne kontakte med på PM, så kan jeg heller henvise til tilsvarende opplevelser fra andre privat. T. Dette er bare tull og svada!! Og da kan jeg be de samme om å kontakte meg for å høre om dette stemmmer, om de har kjøpt deler av meg i det hele tatt og dokumentasjon på at handelen ikke gikk smooth! Har aldri noensinne opplevd misfornøyde kjøpere! De har iallfall ikke informert meg om dette.
|
|
|
27/10/2016 12:29
|
Tommy D.
Ringrev
|
Ringrev
Du klarer ikke vurdere helt vanlig IPHONE 6 bilder! Du klarer ikke be om flere bilder om du ikke var fornøyd, du er helt fersk innen retro som sagt og tror du kan kjøpe 25 år gamle brukte deler, i NOS tilstand, til 1/3 del av prisen! Du har virkelig ingenting å klage på! Var helt grei deal du gjorde.
Og jeg kan like gjerne advare folk mot å handle med deg! Helt virkelighetsfjern når det gjelder krav til delene du betaler for! Opptrer heller ikke rydding med ikke å klage etterpå, men kommer 1 år etter! Hva er det du egentlig ikke har forstått av mine tidligere innlegg? Les igjen og ikke vri på sannheten som om du har vært ryddig med dette salget! Advar gjerne mot meg, men jeg har en policy ved salg at jeg foretrekker, oppfordrer og nærmest insisterer til befaring før kjøp, nettopp for å unngå lureri. Det kalles å være ryddig, selv om jeg akkurat der kanskje er noe mer ekstrem enn andre! T.
|
|
|
27/10/2016 12:34
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Og jeg kan like gjerne advare folk mot å handle med deg! Helt virkelighetsfjern når det gjelder krav til delene du betaler for! Opptrer heller ikke rydding med ikke å klage etterpå, men kommer 1 år etter! Hva er det du egentlig ikke har forstått av mine tidligere innlegg? Les igjen og ikke vri på sannheten som om du har vært ryddig med dette salget! Advar gjerne mot meg, men jeg har en policy ved salg at jeg foretrekker, oppfordrer og nærmest insisterer til befaring før kjøp, nettopp for å unngå lureri. Det kalles å være ryddig, selv om jeg akkurat der kanskje er noe mer ekstrem enn andre! T. Vri på sannheten? Sannheten er at jeg tilbød meg å heve kjøpet og tilbakeføre pengene da NOS delene var solgt! Men du ville kjøpe de allikavel etter tette iphone 6 bilder! Du fikk itillegg XTR 900 navsett og NOS kabler gratis. Du kjøpte brukte deler, vel vitende om det! Du fikk bilder nok til å vurdere de! Du er helt virkelighetsfjern, krever NOS kvalitet over 25 år gamle brukte deler! DU KJØPTE BRUKTE DELER!!! IKKE NYE!!! DU KLAGET IKKE ETTER Å MOTTAT DE, MEN KOMMER ET ÅR ETTER!!
|
|
|
27/10/2016 12:40
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Jeg skjønner ikke at jeg gidder sitte svare på dette fjotteriet!
Kom med de som liksom er misfornøyde kunder eller så er dette helt verdiløs anklage!
Norge er ikke viktig for meg med tanke på kjøpe og salg av retro og grom deler. Du er en newbie, du eier ingenting fett, jeg kommer neppe til å verken selge eller kjøpe noe av deg noensinne. Du kan fortsette å gråte over kvaliten på 25 år gamle brukte deler. Jeg orker ikke bruke mer tid på dette!
|
|
|
27/10/2016 12:44
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
HAHAHAHA, flere eksempler! Kom med de! De er velkomne å poste her! Finnes ikke en eneste misfornøyd kjøper utenom deg! Verdiløs anklage! Tror jeg ikke noe på at en var såååå ivrig men backet ut etter dine skriverier! Nå lyver du jo igjen og prøver å pynte på en sannhet jeg har bekreftet for å vri deg unna (i dine to siste inlegg). Det frister helt klart å be dem komme på banen, men det kalles venner og hyggelige bekjente, så jeg lar dem stå for sine egne ord og meninger offentlig! Dessverre noen jeg ikke kjente veldig godt til for ca. et år siden da jeg kjøpte delene av deg og var ny i retromiljøet - De ville helt klat advare meg mot deg slik de gjør i dag. Eventuelle intereserte til dine annonser må gjerne kontakte med på PM, så kan jeg heller henvise til tilsvarende opplevelser fra andre privat. T. Hva er løgn som jeg kommer med???
|
|
|
27/10/2016 12:49
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
TO ganger har det blitt stilt spørsmål om jeg er seriøs i forbindelse med salgstråd her inne, en gang med Santa Cruz Nomad Carbon. Ble en lang tråd av det. Den ble solgt til en fornøyd kunde. Usett, ingen bilder tilsendt først. Han kom hjem hit, så den i noen minutter og bladde opp!
Andre gangen stilte kjøperen spørsmål det samme og referanse i forbindelse med salg av INTENSE 5.5 FRO. Den ble sendt til Trondheim med fornøyd kjøper.
Det finnes ikke misfornøyde kjøpere av meg! Kom med de som sagt! Post her! Ellers er det verdiløs anklage av en dagdrømmer som krever NOS tilstand på 25 år gamle brukte deler. Du tror som sagt du klarer ødelegge noe salg, men jeg selger nesten ikke noe i Norge.
|
|
|
27/10/2016 13:04
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
HAHAHAHA, flere eksempler! Kom med de! De er velkomne å poste her! Finnes ikke en eneste misfornøyd kjøper utenom deg! Verdiløs anklage! Tror jeg ikke noe på at en var såååå ivrig men backet ut etter dine skriverier! Nå lyver du jo igjen og prøver å pynte på en sannhet jeg har bekreftet for å vri deg unna (i dine to siste inlegg). Det frister helt klart å be dem komme på banen, men det kalles venner og hyggelige bekjente, så jeg lar dem stå for sine egne ord og meninger offentlig! Dessverre noen jeg ikke kjente veldig godt til for ca. et år siden da jeg kjøpte delene av deg og var ny i retromiljøet - De ville helt klat advare meg mot deg slik de gjør i dag. Eventuelle intereserte til dine annonser må gjerne kontakte med på PM, så kan jeg heller henvise til tilsvarende opplevelser fra andre privat. T. Jeg har nesten ikke solgt NOE retro i Norge! LOL, bare anklager du kommer med! jeg har solgt 1 KLEIN tror jeg i Norge, resten til utlandet. Så hvilken folk og deler er det dette er snakk om? En av de få som har kjøpt retro her i Norge av meg gjorde jeg nettopp en ny handel med. Ingen problemer med han.
|
|
|
27/10/2016 13:07
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Når det er gått så langt som dette så er det jo fint om alle de andre som er misfornøyde kommer med sine historier. Slik det fremstår nå så er det én som kan vise til aktivitet her i 10 år og så langt kun en eneste stemme som klager. Veldig synd om det er en fjott som lurer noen på dette forumet og like synd om noen urettmessig blir stemplet som lurendreier. I andre tråder der det har vært klaging så har da ikke folk vært så tilbakeholdne med å kommer med kritikk.... Vet ikke helt hvorfor jeg bryr meg egentlig, men jeg synes det er rart å dra konklusjoner om at bare fordi at Magnes fremstår som en dårlig selger (hvem vil kjøpe vintage deler uten å se bilder ???) så betyr da ikke det at han er en lurendreier? Det er en ganske så stor forskjell på dårlig selger (går først og fremst gå utover selger) og en uærlig selger (går utover kunden).
Redigert av erikskon; 27/10/2016 13:08.
|
|
|
27/10/2016 13:11
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Helt enig! Kom med alle eksempler på misfornøyde kunder! Ellers er dette bare påstand! De finnes ikke! Jeg har solgt masse her i over 10 år( mest moderne deler tidligere), ikke et eneste eksempel på misfornøyd kjøper.
|
|
|
27/10/2016 13:39
|
Tommy D.
Ringrev
|
Ringrev
Når det er gått så langt som dette så er det jo fint om alle de andre som er misfornøyde kommer med sine historier. Slik det fremstår nå så er det én som kan vise til aktivitet her i 10 år og så langt kun en eneste stemme som klager. Veldig synd om det er en fjott som lurer noen på dette forumet og like synd om noen urettmessig blir stemplet som lurendreier. I andre tråder der det har vært klaging så har da ikke folk vært så tilbakeholdne med å kommer med kritikk.... Vet ikke helt hvorfor jeg bryr meg egentlig, men jeg synes det er rart å dra konklusjoner om at bare fordi at Magnes fremstår som en dårlig selger (hvem vil kjøpe vintage deler uten å se bilder ???) så betyr da ikke det at han er en lurendreier? Det er en ganske så stor forskjell på dårlig selger (går først og fremst gå utover selger) og en uærlig selger (går utover kunden). Helt fair poeng du kommer med, men historien min isolert sett er jo ille nok, og jeg kan gjerne dokumentere de andre delene så man får se hva som kalles MINT av selger. Jeg har som sagt tatt dette som læring og forventer ingenting, men andre bør være obs! Som sagt, anser jeg det ikke som min rett å kreve eller "oute" andre selgere som ikke er gått ut offentlig. Det overlater jeg derfor til den enkelte å vurdere. Hvem kjøper så velger å tro; meg eller selger, må nesten den enkelte få avgjøre. T.
|
|
|
27/10/2016 13:48
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Se, jeg kan sette inn bilder! 
|
|
|
27/10/2016 14:11
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Når det er gått så langt som dette så er det jo fint om alle de andre som er misfornøyde kommer med sine historier. Slik det fremstår nå så er det én som kan vise til aktivitet her i 10 år og så langt kun en eneste stemme som klager. Veldig synd om det er en fjott som lurer noen på dette forumet og like synd om noen urettmessig blir stemplet som lurendreier. I andre tråder der det har vært klaging så har da ikke folk vært så tilbakeholdne med å kommer med kritikk.... Vet ikke helt hvorfor jeg bryr meg egentlig, men jeg synes det er rart å dra konklusjoner om at bare fordi at Magnes fremstår som en dårlig selger (hvem vil kjøpe vintage deler uten å se bilder ???) så betyr da ikke det at han er en lurendreier? Det er en ganske så stor forskjell på dårlig selger (går først og fremst gå utover selger) og en uærlig selger (går utover kunden). Helt fair poeng du kommer med, men historien min isolert sett er jo ille nok, og jeg kan gjerne dokumentere de andre delene så man får se hva som kalles MINT av selger. Jeg har som sagt tatt dette som læring og forventer ingenting, men andre bør være obs! Som sagt, anser jeg det ikke som min rett å kreve eller "oute" andre selgere som ikke er gått ut offentlig. Det overlater jeg derfor til den enkelte å vurdere. Hvem kjøper så velger å tro; meg eller selger, må nesten den enkelte få avgjøre. T. Ille nok? Hvorfor klaget du ikke etterpå? Hvor mange ganger skal jeg si det? Du fikk deler som du på forhånd hadde sett bilder av og hadde mulighet til å få kjøpet hevet og pengene tilbake før delene ble sendt! Haha, retro folk som er så sjenerte at de ikke tørr skrive i denne tråden?? Jeg har som sagt nesten ikke solgt noe retro i norge. Aldri noe NOS her. Finnes ikke misfornøyde kjøpere, kom med de ellers er dette helt verdiløst!
|
|
|
27/10/2016 14:35
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
NOS og MINT betyr ikke noe annet selv om ting er 25 år gammelt. Eller 50.
|
|
|
[Re: anonym22]
27/10/2016 14:41
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Var ikke NOS deler jeg oppga til han! Han kjøpte disse ut fra beskrivelse av BRUKT, MINT, BRA tilstand! Og han fikk tette BILDER av de! Er ikke min feil at han ikke klarer vurdere tilstand på delene ut fra IPHONE 6 bilder!
|
|
|
27/10/2016 14:54
|
Tommy D.
Ringrev
|
Ringrev
Jeg betalte for NOS, men fikk tilbud om retur da du sa de bare var MINT (men de var faktisk sendt om jeg hukser rett før jeg aksepterte dette, uten at de egentlig spille noen rolle i saken). Bilde var dårlig, og av hele gruppen fra avstand på mobil... som sagt mange ganger før, så aksepterte jeg det da jeg hadde tillit til deg som selger! Ble derimot levert hva som klasifiseres som pent brukt og noe drit - Ikke i nærheten av MINT!
Dyrkjøpt erfaring! T.
|
|
|
27/10/2016 15:02
|
MagneA
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Jeg betalte for NOS, men fikk tilbud om retur da du sa de bare var MINT (men de var faktisk sendt om jeg hukser rett før jeg aksepterte dette, uten at de egentlig spille noen rolle i saken). Bilde var dårlig, og av hele gruppen fra avstand på mobil... som sagt mange ganger før, så aksepterte jeg det da jeg hadde tillit til deg som selger! Ble derimot levert hva som klasifiseres som pent brukt og noe drit - Ikke i nærheten av MINT!
Dyrkjøpt erfaring! T. Du husker ikke rett! Du aksepterte dette før de ble sendt! Jeg sendte de ikke med engang heller! Når du ikke klarer vurdere iphone6 bilder, be om flere når du ikke var fornøyd med de så får du takke deg selv! Du kjøpte brukte deler og når du tyderligvis har høyere krav til tilstand enn de fleste, så burde du iaf bedt opp close ups, booket time hos fotograf osv! Saken er ferdig fra min side! Orker ikke mer av den jamringen din! Er ikke noe nytt å komme med! DU KJØPTE BRUKTE DELER!!!!!! FERDIG! Og dine beskyldinger og flere misfornøyde kjøpere av meg er helt verdiløst så lenge du ikke forteller hvem! De er hjertelig velkommen å poste i denne tråden! Jeg gleder meg å se hvem de er, ettersom jeg nesten ikke har solgt NOE SOM HELST AV RETRO i Norge! Kom med de!
|
|
|
|
|