Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger

Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger #2357488 24/10/2016 07:32
G
GeirW Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
G
Hei, vurderer å ta påskeferien 2017 over i Usa.
Opprinnelig tenkt som en splitt 50/50 orlanda og New york, men det kan nå være at det er såpass mye for unga(10/13/16) å gjøre i Orlanda at man drar kun dit for et 10 dagers opphold.

Er det noen som har vært over der og har anbefalinger å komme med, alt fra hotell til attraksjoner?

Re: Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger [Re: GeirW] #2357492 24/10/2016 08:00
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
New York er fantastisk, men de to yngste vil sannsynligvis kjede seg en del.
På reisen NYC-Orlando bruker du fort en hel dag (går mye tid på flyplassene), som dere kanskje heller ønsker å bruke på noe mer givende?

Hvis målet er Orlando, ville jeg heller konsentrert meg om "nærområdet":

* Lei kabriolet og kjørt til Daytona (kjøre bil på stranden, bade i iskalde atlanterhavet)
* Besøk Kennedy Space Center
* Besøk Fort Lauderdale og/eller Miami
* Kjør til Key West (hvis dere orker). Overnatt så dere får med dere både solnedgang og soloppgang.
* Besøk Busch Gardens (vannpark) i Tampa

Thomas
Re: Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger [Re: GeirW] #2357494 24/10/2016 08:07
HNK Offline
Besatt
Besatt
Man kan mene hva man vil om dyreholdet i Sea World, men det var veldig artig da vi var der for et par år siden.

Bodde på Hyatt Regency Orlando. Har vel bodd på billigere hoteller enn dette, men vi hadde bare 3 netter der. Det er veldig bra med aktivitetstilbud på hotellet!

Re: Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger [Re: GeirW] #2357508 24/10/2016 08:49
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan anbefale Marriot i Orlando. Et av verdens største hotell. Og har absolutt alt. Bl. a. 5 restauranter. Bra badeland. Ikke så dyrt heller. Ligger midt mellom alle parker.

Re: Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger [Re: GeirW] #2357513 24/10/2016 09:04
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Du kan jo evt sette igjen fruen i New York noen dager, mens dere gutta drar rett til Orlando - så kan hun kommer etter når shoppingfeberen har gitt seg ICON_WINK

Re: Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger [Re: GeirW] #2357525 24/10/2016 09:25
G
GeirW Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
G
Madammen er gudskjelov ikke så overvettes begeistret i shopping, i motsetning til sin mann og shopping av diverse sykkelsaker på nettet.... 16åringen er noe glad i å shoppe, men det er ikke noe prioritert aktivitet.
Skulle vi ramlet inn på noe amerikansk sport ala NBA eller NFL eller lavere divisjoner, college variantene, så er det nok noe som man kan ha lyst til å oppleve ICON_SMILE

Re: Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger [Re: GeirW] #2357618 24/10/2016 13:04
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Du kan ikke dra til Orlando uten å få med et par parker, og med den alderen kan du vel hvertfall droppe innom Universal Studios. Disney Springs er ev. også verdt et besøk for shopping.

Om økonomien tillater det så stikk på Discovery Cove. Vi hadde en konge dag der. Det er dyrt, men all inclusive (også alkohol som dessverre en del voksne ikke vet å styre) i tillegg får du gratis adgang til Aquatica som er Sea World sin badepark. Der er det masse å finne på om været er ok.

Ellers har jeg bare ett tips: Påska er høysesong. Så planlegg om du skal i noen parker - jeg vet ikke hva Universal har, men skal du til Disney så planlegg litt og bruk fastpass. Da sparer du en god del tid i kø.

Re: Usa ferie Orlando med diverse parker, anbefalinger [Re: GeirW] #2357660 24/10/2016 15:29
Howard Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg vil anbefale deg å heller bo på kysten enn i område rundt Orlando. I stedet for å bo på hotell i innlandet kan man bo i leilighet på 100-130kvm helt nede på stranda (800-1300 dollar/uke for grei standard/beliggenhet). Vacationrentals.com gir deg mange muligheter for leie.
Jeg ferierer som oftest på Cocoa Beach. Derfra ser man Kennedy Space Center og er man heldig sammenfaller oppholdet med en oppskyting derfra (sjekk launch schedule på nasa.org), det er ca en time til Orlando med alt av tilbud som er der og man kan velge mellom slappe av ved bassenget eller herje rundt på stranda.
Leilighetene er som oftest fullt utstyrt med kjøkken, håndklær, parasoller og fasiliteter for klesvask.
...jeg synes i alle fall at det er overlegent sammenlignet med å bo i Orlando på hotell...
5 dager i New York er passe, men 5 dager i Florida er for lite og en slik delig tror jeg blir stress. Jeg ville valgt 10 dager i Florida og satset på en helg i NY ved en annen anledning, men det kommer vel an på hva dere ønsker med ferien.

-H

Redigert av Howard; 24/10/2016 15:33.

Moderator  support