Heisann godt folk,
Jeg er veldig lang og trenger derfor en stor sykkel. Etter mye frem og tilbake hadde jeg kommet frem til at jeg ønsket en Cannondale Slice av diverse årsaker, bl.a. et godt tilbud.
Skuffelsen var derfor veldig stor da jeg så på geometrien og bruksanvisningen til sykkelen at jeg ikke kan få sete høyt nok (56.5 målt seterørlengde på sykkelen på den største modellen). Setepinnen kan kun stikke opp 25cm da 10cm må være nede i rammen, og da blir sete for lavt (jeg må ha minst 85.5 cm fra senterkrank til setehøyde og helst litt å gå på)
Men når jeg kikker nærmere på geometrien til Slice så er stack i samme størrelse oppgitt til 56.7 cm, altså to mm MER enn seterørslengden).
Spørsmål blir da: Hvordan er det mulig?
Utifra bildene så ser det ikke ut som at overøret ikke stiger noe særlig og uansett så måtte det vel steget ganske mye for at målt seterørslengde skal være mindre enn stack?
Er det noe jeg har misforstått i hvordan begrepene stack og målt seterør skal forstås?
På de andre triatlonsyklene jeg har sett på er seterørslengden som er oppgitt alltid større enn stack (har sjekket blant annet Cervelo, Specialized og Focus). Burde det ikke vært en ganske markert stigning på overrøret for at seterørslengden kan bli mindre enn stack? Jeg kan ikke se på bildene at den har det.
http://www.cannondale.com/en/Europe/Bike...entid=undefinedmvh
Geir Magne