Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Oppheng til qr-feste. Flere sykler

Oppheng til qr-feste. Flere sykler #2352791 08/10/2016 11:13
J
Johsva Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Hei!

Jeg har flyttet til landet, og endelig fått god garasjeplass, men god veggplass.
Men jeg har tenkt mye over hvordan jeg skal plassere fem syklene +1 (gammel dbs prosjektsykkel) på veggen. Syklene kommer til å være på et "treningsrom" som skal skilles av fra garasjen og isoleres.
Jeg har vært innom clugs, biltema-feste, oppeheng i taket mfl. Nå har jeg begynt å bestemme meg for at jeg tror det hadde sett kult ut å ta av fremhjulet, å feste sykkelen på veggen i qr-festet. og henge fremhjulene + ekstra hjulsett i kroker i taket.
ved hjelp av noe som ligner på denne; https://www.amazon.com/Sunlite-Bike-Block-Fork-Mount/dp/B000AO7GRG?th=1&psc=1

Har kikket litt rundt, og finner ingenting i norske nettbutikker, eller hos LBS.
Er det noen som har erfaring med det som de ønsker å dele? Andre løsninger som hadde vært kule? Har søkt litt rundt på forumet, og da er det kroker og fremhjulfeste som går igjen. Jeg syns vel egentlig ikke det ser så pent ut.

Forslag tas dog inom med takk.

Beste hilsen fra sørlandet.

Re: Oppheng til qr-feste. Flere sykler [Re: Johsva] #2352808 08/10/2016 13:33
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Det ser nok bra ut, men er utrolig mye mer tungvindt enn en krok til forhjulet. Har du tenkt på at du nok må dytte sykkelen imot veggen samtidig som du strammer QR'n?

Re: Oppheng til qr-feste. Flere sykler [Re: rasmusic] #2352810 08/10/2016 14:23
J
Johsva Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Joda, jeg ser forsåvidt den. Men med tanke på at de skal henge på et treningsrom, så tenkte jeg at jeg bruker endel mindre plass i tillegg til at det i mitt hode ser bra ut. Men ja, kunne nok kjøpt en slik løsning og testet hvordan det ser ut.

Har forsåvidt tenkt på at jeg må dytte sykkelen mot veggen ja. Men jeg har ikke sett på det som tungvindt, vel å merke.

Re: Oppheng til qr-feste. Flere sykler [Re: Johsva] #2352823 08/10/2016 16:34
D
Den glade amatør Offline
Entusiast
Entusiast
D
Er det ikke plass til syklene i garasjen?

Personlig ville forsøkt å organisere ting slik at jeg slapp å demontere hjul for å lagre sykkelen. Det høres jo utrolig bakvendt ut å måtte skru fast QR på en eller annen greie i taket/på veggen. Plasser syklene i garasjen, og sett bilen utenfor garasjen;)

Re: Oppheng til qr-feste. Flere sykler [Re: Den glade amatør] #2352824 08/10/2016 16:46
J
Johsva Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Haha, jovisst er det plass. Vært en traktor og greier i garasjen. Så nok av plass. Men jeg ønsker å ha de inne i det isolerte treningsrommet (når det kommer på plass). Og da vil jeg ikke at hele rommet skal være sykler, vil ha plass til litt andre ting også. + At i hodet mitt ser det jævlig bra ut, det er vel egentlig derfor jeg vil ha festet de med quick release. Litt som et thule takstativ, bare på veggen. Om du skjønner?
Lagre sykler, ikke sykkel forresten ICON_WINK

Redigert av Johsva; 08/10/2016 17:37.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå