Den film der var utrolig flott. Høy gåsehud faktor. Nå er barna mine langt over den alderen der, men kommer forhåpentligvis barnebarn om ikke alt for mange år :-)
Å ta med ungene på tur er noe av det fineste jeg vet, og nå kjenner jeg at jeg gleder meg litt ekstra til planleggingsdag i barnehagen på mandag. Da blir det tur...
Den høsten jentungen gikk i 1. klasse gikk jeg sykemeldt (depresjon/utbrent) og jeg hentet henne på skolen med påhengsykkel. Hadde alltid med nistemat i ryggsekken og tok omveien gjennom skogen. Lekser ble gjort på en kommune-benk ved Borredalsdammen.
Opplevde at femåringen min (rettmessig) kritiserte bunny-hoppeferdighetene mine på søndag.
"Du var nedi pytten, pappa!"
Jeg på trialsykkel, han på Frog 48. Nå vil han lære seg å hoppe.
Jeg er høvelig usikker på om forbipasserende mente at femåringen er mer voksen enn 45-åringen.
Jeg merker at sykkelinteressen smitter, uten at jeg jobber bevisst med det.
Det smittet dessverre ikke over på min datter for 6 år siden. Men på søndag tok jeg henne med på en pump track. DET falt i smak og hun vil nå tilbake dit hver eneste dag. Håper bare interessen varer frem til nakken min er kapabel til å kjøre bil og sykle igjen.
Herlig video! Det er utrolig gøy når barna begynner å sykle. Idet de får fart på løpesykkelen oppdager de en helt ny frihet. Utrolig gøy å se hva mestringsfølelsen på sykkelen gir dem. Denne krabaten begynte med løpesykkel da han var snaut 2 år og var klar for pedalene da han rundet 4. Nå er han 5. Vi var i Trysil for et par helger siden, og til helgen skal vi ut med spade og trillebår for å lage løype.
Gutten min begynte med løpesykkel i fjor, da var han akkurat fylt 2 år. Kjøpte en litt større til han i år, og han har virkelig funnet ut det med fart og balanse. Helt utrolig fart får han på den også på flat mark. Regner med vi blir å prøve trøsykkel neste sommer Får ta han med på noen stier, tidlig krøkes osv!
Herlig! Sa til kona for en stund siden at jeg gleder meg til gutten blir gammel nok til at vi kan prøve oss på litt stier (jeg er ganske dårlig, så det ville vært fint for meg også, dvs oppleve å ha tid til å terpe på teknikk). Responsen var dog noe lunken: "Men han kan jo skade seg!", og om stisyklister "er de ikke ganske lurvete?" Ta den dere! Jeg ville bevare husfreden og kom ikke på noe saklig å si tilbake. Lar det ligge til han er eldre. Han er bare 1,5 år foreløpig.
Herlige videoer dette. Unger er unger og dette med å slå seg er en del av lærdommen i livet. Med 99% av alle barn går det bra allikevel så ikke vær bekymret om barnet slår seg. Mye bedre om dem er ute enn å sitte å spille og surfe på en jævla ipad. Få ungene ut på sykkelen, det er bra for dem og foreldrene.
Flott video. 6-åring har vært med på tur lenge. Har parkerte greit brutalt i et tre for to dager siden da han føyk ut av en sving, og med litt tvang ble turen derfor utvidet siden skaden kun var et blåmerke av litt størrelse, og ellers litt forslått. Er det noe jeg har lært, så er det at etter smell så må man opp igjen for å fortsette, eller blir frykten sittende altfor lenge.
Samme løype i dag, så satt svingen. Dobbel glede!
Redigert av eOpseth; 07/10/201615:29. Rediger grunn: Typo
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway