Jeg har en avdanket PVR fra Viasat, med mange gode filmer på harddisken. Har skrudd ut disken, og koblet den til PC'n. Filformatet på filmene er *.STR. Lastet ned et program som heter Total Audio Video Converter, som skal kunne konvertere STR-filer til AVI eller MP4. Problemet er at jeg ikke klarer å få tilgang til harddisken, pga manglende administrator-rettigheter. Kjører PC som admin, ja.
Noen som har gode råd?
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Et godt råd er å la det være siden innholdet etter all sannsynlighet er DRM-beskyttet og dermed ulovlig å hente ut.
Selv om det skulle være DRM-beskyttet, er det ikke ulovlig å ta sikkerhetskopi for eget bruk. Saken er at PVR'en som var levert av Viasat, tok kvelden. Jeg fikk ny PVR, men ønsker altså fremdeles tilgang til de filmene jeg lovlig har lastet ned til harddisken på den gamle PVR'en.
Redigert av voldemort; 26/09/201610:00.
Et godt råd er å la det være siden innholdet etter all sannsynlighet er DRM-beskyttet og dermed ulovlig å hente ut.
Selv om det skulle være DRM-beskyttet, er det ikke ulovlig å ta sikkerhetskopi for eget bruk. Saken er at PVR'en som var levert av Viasat, tok kvelden. Jeg fikk ny PVR, men ønsker altså fremdeles tilgang til de filmene jeg lovlig har lastet ned til harddisken på den gamle PVR'en.
Da hadde jeg forhørt meg med Viasat. Jeg tipper disse filmene kun er lovlige for avspilling via Viasat sitt eget utstyr. Det er i hvertfall det jeg fikk beskjed om da altibox-PVRen min tok kvelden og jeg ville ha ut innhold fra harddisken.
Jeg har en avdanket PVR fra Viasat, med mange gode filmer på harddisken. Har skrudd ut disken, og koblet den til PC'n. Filformatet på filmene er *.STR. Lastet ned et program som heter Total Audio Video Converter, som skal kunne konvertere STR-filer til AVI eller MP4. Problemet er at jeg ikke klarer å få tilgang til harddisken, pga manglende administrator-rettigheter. Kjører PC som admin, ja.
Noen som har gode råd?
Har du prøvd å endre Security settings i Properties for disk og mapper undermapper og til slutt filene? måtte gjøre det i mange omganger for å få tilgang til en systemdisk på min gamle laptop som gikk ned.
Ha forgjeves forsøkt å endre sikkerhetsinnstillingene. Det jeg kan gjøre, er sef å sette den gamle disken inn i den nye PVR'en.
Jeg har ingen anelse om det lar seg krække enkelt, men det kan jo hende at Viasat har brukt samme passord til alle PVRene og at det har kommet på avveie.
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.