Den enklare linjen (till venster uppifrån sett) vid det skrå svaet med rötter på har varit tydlig i rätt många år nu (om det är den linjen du menar).
Det er en linje til venstre som har vært der lenge, men denne har gått rett på nedsiden av svaet, på oversiden av et tre som står der. Nå har det blitt en bred, fin sti på nedsiden av det treet. Dermed kan man kjøre "rundt" svaet og holde god fart ned det som før var et litt vanskelig punkt.
Mulig jeg husker feil og at den aktuelle stien faktisk har vært der lenge, men jeg har aldri sett den så tydelig oppkjørt som nå. Går mye i området, og har aldri sett noen som går denne "omveien", men skjønner det er fristende å sykle der i stedet for å gutse over svaet.
Hver bidige gang jeg er der, på sykkel eller til fots (ganske ofte da jeg og ungen bruker å gå der) møter jeg folk som går opp i kyllingsporet. Tror aldri jeg har sett noen syklet det.
He he... Vi er antakelig ute på forskjellige tidspunkt

Var mange hjulspor i gjørma i bunn av denne stien i dag tidlig, så det sykles helt klart rundt svaet.
Uansett var det ikke meningen å gjøre dette til en "oss vs dem"-debatt om hvem som er skyld i utvidelsene. Poenget var å peke på utvidelsene som gjør hele området mindre attraktivt (min mening). Men dette er nå et sykkelforum, og vi må ta vår del av ansvaret. Jeg synes det ser ille ut mange steder på den stien, og kommer ikke til å sykle der mer i år.
Litt lenger opp, på den grusede stien, burde man forresten drenert og fikset opp litt. Det er jo et eneste svært gjørmehøl der, og når alle må ut i lyngen for å komme forbi blir det ikke akkurat noe bedre. Akkurat her er antakelig fotfolket verst, siden vi som sykler bare kan trampe gjennom gjørma.