Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til salgspris. Scale 935(2014) og White CX

Hjelp til salgspris. Scale 935(2014) og White CX #2348008 21/09/2016 20:33
H
Habs Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
H
Jeg skal flytte og i den sammenheng vurderer jeg å selge syklene mine. Det vil være flatt, snøfritt og lite skog så jeg vurderer overgang til noe raskt på asfalt. Jeg er en relativt fersk syklist og begge ble kjøpt etter anbefalinger jeg leste her inne. Har vært veldig fornøyd med dem så jeg tenkte jeg kanskje kunne dra nytte av deres kunnskap igjen nå da jeg vurderer å selge disse også. Det store spørsmålet nå er hva det er fornuftig prismessig å be om for disse? Det er ingen brå hast og de må heller ikke ut, så jeg ber om anslag på priser som både selger og kjøper kan være fornøyde med.
Begge syklene er lagret innendørs og blitt stelt med underveis. Ikke klar over noen vesentlig mangler. Syklene er kjøpt på XXL.

Scott Scale 935 (2014 versjon)
Kjøp våren 2015. Trillet ca 2000 km.
Link til specs: http://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Scott/SCOTT-Scale-930-Bike,13555

White Killer Pro CX
Kjøpt oktober 2015. Trillet ca 1200 km. Denne er mest brukt til pendling.
Ble fortalt at dette var 2016 modell når jeg kjøpte den men jeg ser at XXL selger en annen utgave nå. Min er hvit, blå og rød.

På forhånd takk for hjelpen!

Re: Hjelp til salgspris. Scale 935(2014) og White CX [Re: Habs] #2348045 22/09/2016 05:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Tror du har fått gode anbefalinger på forumet ICON_SMILE

Begge syklene har fortrinn som gjør dem attraktive på bruksmarkedet. Samtidig er det alltid vanskelig å anslå bruktpris. Det finnes knapt en objektiv verdi - det hele avhenger av om rette kjøper er interessert.

Scotts terrengsykler er svært så populære. Scale 935 har det viktigste, en utmerket ramme i karbon, som gjør den velegnet til oppgraderinger. Nå kommer som kjent Scott med ny generasjon rammer i 2017, men det vil trolig ikke påvirke tilbud og pris på Scale i like høy grad som Spark.

Forutsatt at sykkelen er i god stand, ville jeg ville lagt Scale'n ut til like under 50% av opprinnelig veiledende nypris, med prutemonn. Husk at for kjøper har sykkelen samme verdi uansett om selger betalte veiledende, tilbudspris eller ble sponset.

Versjonen av Killer Pro er den rimeligste krossykkelen jeg har sett i Norge med hydrauliske skivebremser. Finnes kun på sykler til over 11k nå, så vidt jeg vet. Det er påpekt at geometrien er forholdsvis aggressiv, men det behøver ikke være en ulempe. Det samme gjelder solide, litt tunge hjul. Mange foretrekker det på krossykkel, som gjerne brukes hardt eller i vintersesongen.

Killer'n kostet vel rundt 10k veiledende. Fordi den har skivebremser og vi nå er på full fart inn i krossesongen, tror jeg du lett vil kunne få 6-7k for den. Om den er i god stand, selvsagt.

Du bør for øvrig skifte ut enkle slitedeler og ta service ved behov.

Evt. slitt sete og holker/styretape trekker ned verdien, mens et skinnende nytt sete og evt. holker/styretape gir det beste inntrykk. Hjelper også om dekkene ikke er helt nedslitte.

Lykke til!

Re: Hjelp til salgspris. Scale 935(2014) og White CX [Re: Habs] #2348068 22/09/2016 06:54
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har fulgt med på CX-markedet på Finn i sommer og tidlig høst. Det er vanskelig å finne sykler med hydrauliske bremser til under 8.000. Så jeg ville ikke lagt meg lavere enn det og heller hatt litt prutningsrom.

Moderator  support