Tror du har fått gode anbefalinger på forumet
Begge syklene har fortrinn som gjør dem attraktive på bruksmarkedet. Samtidig er det alltid vanskelig å anslå bruktpris. Det finnes knapt en objektiv verdi - det hele avhenger av om rette kjøper er interessert.
Scotts terrengsykler er svært så populære. Scale 935 har det viktigste, en utmerket ramme i karbon, som gjør den velegnet til oppgraderinger. Nå kommer som kjent Scott med ny generasjon rammer i 2017, men det vil trolig ikke påvirke tilbud og pris på Scale i like høy grad som Spark.
Forutsatt at sykkelen er i god stand, ville jeg ville lagt Scale'n ut til like under 50% av opprinnelig veiledende nypris, med prutemonn. Husk at for kjøper har sykkelen samme verdi uansett om selger betalte veiledende, tilbudspris eller ble sponset.
Versjonen av Killer Pro er den rimeligste krossykkelen jeg har sett i Norge med hydrauliske skivebremser. Finnes kun på sykler til over 11k nå, så vidt jeg vet. Det er påpekt at geometrien er forholdsvis aggressiv, men det behøver ikke være en ulempe. Det samme gjelder solide, litt tunge hjul. Mange foretrekker det på krossykkel, som gjerne brukes hardt eller i vintersesongen.
Killer'n kostet vel rundt 10k veiledende. Fordi den har skivebremser og vi nå er på full fart inn i krossesongen, tror jeg du lett vil kunne få 6-7k for den. Om den er i god stand, selvsagt.
Du bør for øvrig skifte ut enkle slitedeler og ta service ved behov.
Evt. slitt sete og holker/styretape trekker ned verdien, mens et skinnende nytt sete og evt. holker/styretape gir det beste inntrykk. Hjelper også om dekkene ikke er helt nedslitte.
Lykke til!