Barn som kaster stein på bil
|
Re: Barn som kaster stein på bil
[Re: Brusdalen]
20/09/2016 15:05
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
-Steinkaster har ansvarsforsikring som dekker skaden, inkl egenandel. Pga alder er praksisen at steinkaster ikke kan stå ansvarlig, heller ikke foreldrene, og bileier får null kroner.
Det är ju logiskt att små barn inte kan vara ansvarliga, mindre logisk att föreldrarna inte är ansvarliga och rart om inte ens försikringar gäller i sådana fall. Det borde väl vara bra om det fanns försikringar som gör att varken föreldrar eller ägare av skadat föremål slipper bli ruinerade om ett barn gör något dumt.
|
|
|
[Re: aug11x]
20/09/2016 15:56
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Skolens reglement sier at foreldrene er ansvarlig for det elevene skader, og må dekke opp til 5000 KR for skader utført på skolen. I denne saken blir det en sak mellom bileier og oss, og da bileiers forsikringsselskap og vårt forsikringsselskap. Egentlig er alt opplagt og greit, og jeg kan lene meg tilbake og la tjenesten jeg betaler mye for ta seg av dette.
|
|
|
[Re: fredriks]
20/09/2016 15:58
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
-Steinkaster har ansvarsforsikring som dekker skaden, inkl egenandel. Pga alder er praksisen at steinkaster ikke kan stå ansvarlig, heller ikke foreldrene, og bileier får null kroner.
Det är ju logiskt att små barn inte kan vara ansvarliga, mindre logisk att föreldrarna inte är ansvarliga och rart om inte ens försikringar gäller i sådana fall. Det borde väl vara bra om det fanns försikringar som gör att varken föreldrar eller ägare av skadat föremål slipper bli ruinerade om ett barn gör något dumt. Jeg har f.eks. En ekstraforsikring på bilen ved parkeringsskader f.eks. på kjøpesenter når bilen står parkert. Betaler ekstra og slipper unna med en mindre egenandel. Ser i denne situasjonen at det kan være smart.
|
|
|
20/09/2016 19:00
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Så fremt skolen har den holdningen så hadde jeg sagt at den tilståelsen kom under press fra skole medelever og presset frem et møte der alle som kastet ble innkalt. Skolen må bare innse at de ikke kan fordele skyld og dømme. Videre hadde det heller ikke vært aktuelt å ta på seg noen ansvar for betaling til bileier så fremt ikke foreldrene til de 2 andre som kastet bidrar solidarisk.
Lar du den der passere så skal du se hvem som får skylden for f skap som skjer fremover. Det vil du ikke utsette barnet ditt for!!!
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: anonym22]
20/09/2016 19:13
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Jeg synes ikke du vrir deg unna. Det gjør derimot de andre foreldrene, med hjelp av skolen, loven og forsikringsselskapene.
Litt som det er fritt fram å stjele sykler i Oslo, ingen med loven i hånd gjør noe og forsikringsselskapene tilbyr bare småpenger. Enig. Underlig at de andre foreldrene ikke bare sier at denne tar dere sammen. Det er da et minimum av redelighet.
iq
|
|
|
[Re: sveinaa]
20/09/2016 19:42
|
Boas
Fiseufin
|
Fiseufin
Så fremt skolen har den holdningen så hadde jeg sagt at den tilståelsen kom under press fra skole medelever og presset frem et møte der alle som kastet ble innkalt. Skolen må bare innse at de ikke kan fordele skyld og dømme. Videre hadde det heller ikke vært aktuelt å ta på seg noen ansvar for betaling til bileier så fremt ikke foreldrene til de 2 andre som kastet bidrar solidarisk.
Lar du den der passere så skal du se hvem som får skylden for f skap som skjer fremover. Det vil du ikke utsette barnet ditt for!!! Totalt uenig. Det viktigste i denne saken, etter mitt syn, er hva du lærer barnet ditt. Bedre å betale og sløyfe smågodt og evt. andre ønsker for noen uker med begrunnelse om at skaden kosta mye penger. (Eller lær barnet ditt at det skal ljuge hvis skyld ikke kan bevises, prøv i tilfelle å skylde på noen andre og hvis det ikke funker kan du prøve å vri deg unna på en annen måte.) Skolen har forresten ikke ansvar for alle kriminelle handlinger elever måtte foreta seg i skoletiden, det er det foreldrene som har.
|
|
|
[Re: Boas]
20/09/2016 20:33
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Lar du den der passere så skal du se hvem som får skylden for f skap som skjer fremover. Det vil du ikke utsette barnet ditt for!!! Totalt uenig. Det viktigste i denne saken, etter mitt syn, er hva du lærer barnet ditt. Bedre å betale og sløyfe smågodt og evt. andre ønsker for noen uker med begrunnelse om at skaden kosta mye penger. (Eller lær barnet ditt at det skal ljuge hvis skyld ikke kan bevises, prøv i tilfelle å skylde på noen andre og hvis det ikke funker kan du prøve å vri deg unna på en annen måte.) Skolen har forresten ikke ansvar for alle kriminelle handlinger elever måtte foreta seg i skoletiden, det er det foreldrene som har. For å si det sånn. Den diskusjonen hadde ikke barnet vært med i. Det ene utelukker heller ikke det andre. Det at man tar den tilnærmingen er ikke det samme som at man aksepterer eget barns adferd. Her er det dog prinsippet som går først. Det er overhode ikke sikkert at det var eget barns stein som traff bilen og skadet den.
|
|
|
[Re: ]
21/09/2016 06:16
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Da hadde bileieren såklart brukt forsikringen, og du burde ha betalt egenandel + bonustapet for bileier. Men hva skjer med kontakt av de andre foreldrene så regningen kan bli delt? I utgangspunktet så er jeg enig i at regningen skal dekkes, enten direkte eller ved bruk av kasko, men skal vi ikke ta hensyn til vår forsikring og praksisen i slike saker? Jeg har kontaktet skolen både på telefon og mail og veldig tydelig forespurt om at både bileier og jeg skal ha en liste med de navnene som var tilstede og involvert. Jeg har også skrevet til skolen at siden de ikke vil ta noe ansvar og rydde opp i denne saken, så er det ikke rimelig at det er de som skal fordele skyld. Svaret fra skolen til oss og bileier er at de har pratet med de andre elevene og foreldrene og ingen vil ta på seg ansvaret. Derfor sitter vi igjen som eneste skyldige. Jeg heller egentlig til det som var nevnt tidligere i tråden. Dele regningen på 3, tilby bileier å betale vår andel, også får hun ta resten med skolen. Siden det er vår pode`s vitnemål som er grunnlaget for skylddelingen, så er det rett og rimelig at vi også stoler på det andre hen har sagt, at det var to andre som også kastet. Jeg regner med bileier ikke er superhappy med den ordningen, men jeg vil heller ikke ta på meg alt for mye ansvar for noe andre har gjort. I alle fall ikke når foreldrene allerede har fått en sjanse til å rydde opp.
|
|
|
21/09/2016 07:10
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Jeg hadde aldri brukt forsikringen på en skade for 8000kr, ikke for 20 000kr heller. Bonustapet følger deg i mange år, alle årene med skadefri historikk er visket bort. I tillegg så har det med goodwill hos forsikringsselskapet å gjøre, når du kjøper spesielle biler. Da kommer det usynlige prispåslag som er regnet ut i fra en rekke variable, blant annet din historie. Skal du ha en rask bil og har en uheldig historie så får du så høye premier at det betyr rett og slett "nei, du får ikke forsikre den bilen her".
Skulle vært svært urettferdig at den eneste som er helt uskyldig skal ta hele nedsiden. Nemlig bileier.
Men du og poden skal ha kred for å stå frem Brusdalen! Jeg vet godt at barn ikke alltid har konsekvenstenking som pri 1, det læres under veis. Skuffet over de andre foreldrene bare. Dette er jo egentlig småpenger i forhold til æren i å rydde opp etter seg.
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
21/09/2016 07:20
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Jeg skjønner at ikke alle har erfaring med hvordan en 6-åring kan tenke og handle, men det er altså ikke slik at selv om en 6-åring innrømmer noe så har hen dermed gjort det. Ikke sjelden tar de på seg skyld for ting de ikke har gjort bare for å få ting ut av verden, beskytte venner osv. Og selv om den som har innrømme skyld faktisk har kastet, så er kan hen ha bommet grovt på bilen med sin sten. I tillegg, som en nente ovenfor, så kan ripene og bulkene ha vært der fra før men at sjåføren først nå ble oppmerksom på dem. I min verden er det så mange usikkerhetsmomenter at det er vanskelig/umulig å gi denne ungen noen som helst form for formel skyld. Disse momentene med flere er sikkert bakgrunnen for at unger under en viss alder ikke bærer ansvar også.
Det betyr selvsagt ikke at ungen må få en runde med formanende ord og gjerne sanksjoner slik at hen får sin "straff". Hva som blir det praktiske utfallet av saken er selvsagt ikke noe en 6-åring skal gjøres kjent med - det er revnende likegyldig for oppdragelsen om dette ordnes opp med forsikring eller privat oppgjør.
Det å la forsikringsselskapene styre oppgjøret er selvsagt like mye å "ta ansvar" som å betale fra egen lomme, selv om mange i denne tråden åpenbart tror det ikke er det. Det ligger i forsikringens natur og her også i forsikringens navn. Du har tatt ansvar i FORKANT av hendelsen nettopp for å unngå et slikt dilemma som du nå har havnet i med en skadelidende og to andre parter som toer sine hender (skole og andre foreldre). Jeg vet hver fall hva jeg ville gjort, tatt ansvar og latt forsikringene objektivt vurdere hendelser og skader. Da er alle parter ivaretatt på en mest mulig rettferdig måte.
Redigert av KenR; 21/09/2016 07:21.
|
|
|
21/09/2016 07:23
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Angående forsikring, så antar jeg at det er veldig store lokale prisforskjeller på f.eks. Oslo og Ålesund. Mitt utgangspunkt var min forsikring bosatt i Ålesund, og bilene involvert er helt standard familiebiler, og da utgjør ikke bonustapet svimlende summer.
Angående de andre foreldrene, så vet ikke jeg hva som er kommunisert til de og hvorfor de ikke vil ta ansvar. Jeg har bare fått informasjon om at de er kontaktet av skolen, og skolen har konkludert med at vi sitter igjen med ansvaret.
|
|
|
21/09/2016 07:28
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Jeg har bare fått informasjon om at de er kontaktet av skolen, og skolen har konkludert med at vi sitter igjen med ansvaret. Jeg vet ikke om du allerede har tenkt eller gjort det (eller skrevet det her), men vurderer du å ta en prat med foreldrene?
Anonym5
|
|
|
21/09/2016 07:29
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Oslo har helt andre priser, særlig på dyrere biler som er gateparkert.
Jeg poster igjen formelen jeg postet tidligere: "For å sjekke om det lønner seg å bruke forsikring kan du bruke denne formelen: årspremie x 3 + egenandel = prisen som skaden bør være på før det lønner så bruke forsikring."
Med f.eks. kr 20 000 i årlig forsikring og kr 4000 i egenandel blir svaret kr 64 000.
|
|
|
[Re: KenR]
21/09/2016 07:39
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Jeg skjønner at ikke alle har erfaring med hvordan en 6-åring kan tenke og handle, men det er altså ikke slik at selv om en 6-åring innrømmer noe så har hen dermed gjort det. Ikke sjelden tar de på seg skyld for ting de ikke har gjort bare for å få ting ut av verden, beskytte venner osv. Og selv om den som har innrømme skyld faktisk har kastet, så er kan hen ha bommet grovt på bilen med sin sten. I tillegg, som en nente ovenfor, så kan ripene og bulkene ha vært der fra før men at sjåføren først nå ble oppmerksom på dem. I min verden er det så mange usikkerhetsmomenter at det er vanskelig/umulig å gi denne ungen noen som helst form for formel skyld. Disse momentene med flere er sikkert bakgrunnen for at unger under en viss alder ikke bærer ansvar også. Jeg tviler ikke på at min pode har gjort noe, men siden ingen voksne har sett det som skjedde så er det som du sier en del usikkerhetsmoment. Jeg har f.eks. sett skaden, og jeg er veldig undrende til at dette kunne ha skjedd som følge av steinkasting. Vi snakker om 3 symetriske små striper på et veldig avgrenset område. Skulle jeg tippet, så ville jeg trodd det var fra en handlevogn. Men det blir bare spekulasjon! Det betyr selvsagt ikke at ungen må få en runde med formanende ord og gjerne sanksjoner slik at hen får sin "straff". Hva som blir det praktiske utfallet av saken er selvsagt ikke noe en 6-åring skal gjøres kjent med - det er revnende likegyldig for oppdragelsen om dette ordnes opp med forsikring eller privat oppgjør. Måten poden reagerte når hen ble konfrontert med dette hjemme, og at hen har lagt seg helt flat og vært ærlig hele veien har egentlig vært "straff" nok. Jeg er overbevist om at hen forstår at dette ikke var ok, og at det ikke skal skjei fremtiden. Det er forøvrig første gang hen har gjort noe som helst skade på noe. Derfor har jeg ikke vært opptatt av å kjefte eller gi sanksjoner. Det å la forsikringsselskapene styre oppgjøret er selvsagt like mye å "ta ansvar" som å betale fra egen lomme, selv om mange i denne tråden åpenbart tror det ikke er det. Det ligger i forsikringens natur og her også i forsikringens navn. Du har tatt ansvar i FORKANT av hendelsen nettopp for å unngå et slikt dilemma som du nå har havnet i med en skadelidende og to andre parter som toer sine hender (skole og andre foreldre). Jeg vet hver fall hva jeg ville gjort, tatt ansvar og latt forsikringene objektivt vurdere hendelser og skader. Da er alle parter ivaretatt på en mest mulig rettferdig måte. Jeg føler dette er det riktige å gjøre, men så slår den menneskelige faktoren inn, og da er det kanskje mere "riktig" å ta det utenom forsikringsselskapet og ta en del av regningen Det hører med til historien at bileier bor i samme nabolag, så det er en "risiko" for at jeg kommer til å møte henne i fremtiden og da ønsker jeg et så godt forhold som mulig. Men det er klart, både bileier og jeg er voksne folk og vi bør klare å forholde oss til de lover og regler som gjelder og ta konsekvensene av våre handlinger. Hadde situasjonen vært snudd på hodet, så er det ikke sikkert at den andre parten hadde vært så snill og grei med meg.
Redigert av Brusdalen; 21/09/2016 07:48.
|
|
|
21/09/2016 08:11
|
Vcoach
Medlem
|
Medlem
Jeg har f.eks. sett skaden, og jeg er veldig undrende til at dette kunne ha skjedd som følge av steinkasting. Vi snakker om 3 symetriske små striper på et veldig avgrenset område. Skulle jeg tippet, så ville jeg trodd det var fra en handlevogn. Men det blir bare spekulasjon! Det hadde vel vært fornuftig om en takstmann fra forsikring eller en mekaniker fra et skadeverksted hadde tittet på skaden for å vurdere om det var en sannsynlig skade etter steinkasting
Too many freaks, not enough circuses
|
|
|
21/09/2016 08:30
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Skaden høres jo ikke ut som steinkastskade i hele tatt!
|
|
|
21/09/2016 08:45
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg blir litt sjokkert. Synes det er en del litt tullete meninger om forsikring her. Hvorfor er man en egentlig en dust/tulling om man ber forsikringsselskapet ordne opp?
Det virker jo som om en del mener man i dette tilfellet bør gå utenom forsikringen og rettspraksis. Er det andre tilfeller det er "forum konsensus" for at man skal bla opp av egen lomme isteden?
|
|
|
21/09/2016 09:03
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Jeg blir litt sjokkert. Synes det er en del litt tullete meninger om forsikring her. Hvorfor er man en egentlig en dust/tulling om man ber forsikringsselskapet ordne opp? Det er vel ikke helt det som blir sagt? Hele premisset for tråden (som ført i første post) er jo at forsikringsselskapet ikke dekker dette (at offeret kan bruke sin egen kasko er veldig langt unna det samme som å dekke), og at TS ønsket input på om han burde løse det på annen måte.
|
|
|
21/09/2016 09:04
|
pbk
Ivrig
|
Ivrig
Hvis hun ikke merket at hun ble truffet da det skjedde, er det rart. En stein i bil i fart smeller høyt. Tre riper er også er rart utfall av steinkast.
Navngiving av de andre er lite nyttig, siden de helt sikkert selv ikke vet om de har truffet og sikkert ikke husker om de kastet mot den aktuelle bilen uansett. At man derimot tar en lang og god samtale om steinkasting generelt, er på sin plass.
|
|
|
21/09/2016 09:04
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Hvor lange er disse stripene egentlig? Høres virkelig ikke ut som noe litt steinkasting burde forårsake.
|
|
|
21/09/2016 10:08
|
HNK
Besatt
|
Besatt
3 symetriske riper i lakken etter steinkasting??
Få barnet inn i håndballen asap!!! Må ha Norges mest presise kastearm. Det virker veldig underlig. Er mange bileiere som kan få seg en overraskelse dersom de sjekker lakken på bilen en gang eller to i året med tanke på alt som kan komme av småriper og mindre lakkskader.
|
|
|
21/09/2016 10:26
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Oslo har helt andre priser, særlig på dyrere biler som er gateparkert.
Jeg poster igjen formelen jeg postet tidligere: "For å sjekke om det lønner seg å bruke forsikring kan du bruke denne formelen: årspremie x 3 + egenandel = prisen som skaden bør være på før det lønner så bruke forsikring."
Med f.eks. kr 20 000 i årlig forsikring og kr 4000 i egenandel blir svaret kr 64 000.
Gjelder dette hvis du bytter selskap hver 6. mnd for å få økt bonus dobbelt så raskt?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: cvrokka]
21/09/2016 10:33
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Nei, men spørsmålet er om man faktisk kan bytte hvert halvår mellom noen få (kanskje bare to hvis man ønsker motorforsikring) om og om igjen? Selv burde jeg sikkert shoppet mer rundt, men selv når selskaper har ringt og prøvd å lokke meg har de ikke tilbydd bedre bonus.
|
|
|
21/09/2016 10:46
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Foreldrene til ungene er vel erstatningpliktig for skadeverk utført av ungene opp til 10 000.- kroner.
|
|
|
21/09/2016 11:10
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
21/09/2016 12:51
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg blir litt sjokkert. Synes det er en del litt tullete meninger om forsikring her. Hvorfor er man en egentlig en dust/tulling om man ber forsikringsselskapet ordne opp? Det er vel ikke helt det som blir sagt? Hele premisset for tråden (som ført i første post) er jo at forsikringsselskapet ikke dekker dette (at offeret kan bruke sin egen kasko er veldig langt unna det samme som å dekke), og at TS ønsket input på om han burde løse det på annen måte. Du kan vri det å se det sånn. Faktum er derimot annerledes. Barn maks ansvarlig for 5 000,-. Ved veldig unge barn er rettspraksis 0,- Har man problemer med akkurat det så må man nesten ta det opp med "samfunnet". Av og til er livet sånn; SHIT happens....
|
|
|
21/09/2016 13:00
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Jeg er ikke uenig. Problemet er jo at man betaler diverse forsikringer, men så er man ikke forsikret likevel. Hva om barn gjør dyrt hærverk på sykkel eller hus? Sykkel er ikke særlig dekket, hus vet jeg ikke.
Det er såpass mye man kunne tatt opp med "samfunnet", der er det mye som er ganske halvveis.
|
|
|
21/09/2016 13:06
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Jeg blir litt sjokkert. Synes det er en del litt tullete meninger om forsikring her. Hvorfor er man en egentlig en dust/tulling om man ber forsikringsselskapet ordne opp? Det er vel ikke helt det som blir sagt? Hele premisset for tråden (som ført i første post) er jo at forsikringsselskapet ikke dekker dette (at offeret kan bruke sin egen kasko er veldig langt unna det samme som å dekke), og at TS ønsket input på om han burde løse det på annen måte. Du kan vri det å se det sånn. Faktum er derimot annerledes. Barn maks ansvarlig for 5 000,-. Ved veldig unge barn er rettspraksis 0,- Har man problemer med akkurat det så må man nesten ta det opp med "samfunnet". Av og til er livet sånn; SHIT happens.... Jepp, sånn er det. Dessverre. Min bil ble ripet skikkelig opp (vertikalt) på førerdøren etter en service hos Møller Ryen. Serviceansvarlig påsto at det UMULIG kunne ha skjedd på verkstedet da de ikke hadde noe utstyr i den høyden. Da jeg påpekte at det lignet på skader etter noe som hadde falt ned, så var forklaringen at skaden var gammel. Da jeg dro fingeren over og hadde ferske lakkrester på fingeren var forklaringen at det hadde skjedd på parkeringen og som jeg "kunne lese på skiltet ved innkjøringen" så hadde de ikke noe ansvar for bilen når den sto parkert der. Shit happens - spesielt i omgang med Møller. Senere har bilen fått ymse riper og småbulker etter å vært parkert i gata. Mistenker at det er noen av naboungene som har syklet borti eller noe, men det er ikke så mye å gjøre med det. Shit happens.
|
|
|
21/09/2016 13:13
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Helt klart. Det er masse som subjektivt er urimelig, men som overordnet er bedre for samfunnet enn andre løsninger. Alternativet til nåværende løsning hadde vært at man hadde forsikret barna sine for dette. Det ville sannsynligvis gitt store forskjeller da de med god råd forsikret seg godt og de med dårlig råd fikk dårligere løsninger. Her kan man jo bare bevege seg mot høyre politisk så får man jo fort et mer individuelt system.
Isolert så er jo dette en risiko ved å kjøre bil også. Så er man redd for bonustap etc. så bør man kanskje vurdere andre fremkomstmidler enn bil?
|
|
|
[Re: KenR]
21/09/2016 13:19
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg blir litt sjokkert. Synes det er en del litt tullete meninger om forsikring her. Hvorfor er man en egentlig en dust/tulling om man ber forsikringsselskapet ordne opp? Det er vel ikke helt det som blir sagt? Hele premisset for tråden (som ført i første post) er jo at forsikringsselskapet ikke dekker dette (at offeret kan bruke sin egen kasko er veldig langt unna det samme som å dekke), og at TS ønsket input på om han burde løse det på annen måte. Du kan vri det å se det sånn. Faktum er derimot annerledes. Barn maks ansvarlig for 5 000,-. Ved veldig unge barn er rettspraksis 0,- Har man problemer med akkurat det så må man nesten ta det opp med "samfunnet". Av og til er livet sånn; SHIT happens.... Jepp, sånn er det. Dessverre. Min bil ble ripet skikkelig opp (vertikalt) på førerdøren etter en service hos Møller Ryen. Serviceansvarlig påsto at det UMULIG kunne ha skjedd på verkstedet da de ikke hadde noe utstyr i den høyden. Da jeg påpekte at det lignet på skader etter noe som hadde falt ned, så var forklaringen at skaden var gammel. Da jeg dro fingeren over og hadde ferske lakkrester på fingeren var forklaringen at det hadde skjedd på parkeringen og som jeg "kunne lese på skiltet ved innkjøringen" så hadde de ikke noe ansvar for bilen når den sto parkert der. Shit happens - spesielt i omgang med Møller. Senere har bilen fått ymse riper og småbulker etter å vært parkert i gata. Mistenker at det er noen av naboungene som har syklet borti eller noe, men det er ikke så mye å gjøre med det. Shit happens. Har ikke hatt så uflaks på verksted. Heldigvis! Har dog opplevd at en liten pjokk (venn av familien) "vasket" bildøren med en stein rullet i snø. Ingen som tok den regningen heller... Generelt blir bilene våre styggere og styggere uten at "noen" er borti. Er på en måte ikke noe man kan gjøre med det enn å sette det på kontoen for bilhold...
|
|
|
|
|