Har en gryende drøm om å få tak i en eldre, gjerne utslitt, landeveisramme og bygge meg en singlespeed eller fixie for å bruke til småsykling i byen og henge på veggen på vinterstid. Men, jeg har aldri hatt en landeveissykkel og jeg kan fint lite om eldre sykler. Eller om å bygge en singlespeed. Liker godt tanken på å ta utgangspunkt i en gammel ramme med fine linjer, strippe denne for lakk hvis det ikke er en klassiker som må bevares og lakkere for så å bygge opp med rene deler. Ser for meg en flott ramme med høyprofilfelger, gjerne lærdetaljer på sete og håndtak og kun frambrems i kombinasjon med flip/flop hjul.
Er det noen rammer dere tenker er finere utgangspunkt enn andre? Gamle Peugot, DBS etc. ser jeg kan være mulig å skaffe billig å lakke opp igjen. Skulle man være heldig å få tak i en sliten klassiker som Bianchi eller tilsvarende ser jeg mer for meg å ikke forandre på ramma.
Har dere tips til hvor man kan finne nettbutikker som tilbyr rimelige, men fine deler? Tenker spesielt på hjul, sete, styre.
Tar også gjerne imot tips til hvor man kan hente inspirasjon til detaljer som setter prikken over i-en som jeg ikke kan ha tenkt på