Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Iungsdalshytta - Fødalsvatnet

Iungsdalshytta - Fødalsvatnet #2345025 13/09/2016 07:45
Lars V Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Veldig fin tur, men i overkant teknisk og steinete for de fleste (meg selv inkludert).

Tenkte å legge ut bildene med noen tagger i tilfelle folk skulle lure på om området var syklbart ICON_SMILE

Flere bilder her
(Skarvheimen, Iungsdalhytta, Toviki, Fødalsvatnet)

Redigert av Lars V; 13/09/2016 07:46.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Iungsdalshytta - Fødalsvatnet [Re: Lars V] #2345124 13/09/2016 09:49
anderfo Online
Besatt
Besatt
Hehe. Jeg og samboeren min var ved Iungsdalshytta med hardtail for 2-3 år siden. Vi sykla rundt Djup; mest på grusvei men det ble ca 6 km på sti fra Stolen til Iungsdalshytta. Denne stien trodde vi var mer av typen traktorvei, og vi hadde beregnet cirka en time på den, men det tok vel nærmere 4 timer med bæring av sykkelen på skuldra.
Det var altså sauesti deluxe, med en salig blanding av vierkratt, einerbusker, steinur og myr. Tror ikke at jeg ville likt stien bedre med fulldemper.

Vi tenkte egentlig å ta en lunsjpause på hytta og så sykle tilbake rundt Djup og ned til Hol, men vi rakk bare såvidt siste middagsservering og måtte sykle i mørket videre (dette var i sommerferien...). Dama var ikke 100% fornøyd med denne turen.

Jeg lovte meg selv at det i ettertid skulle gjøres tydelig på mtbmap at denne stien var lite egnet med sykkel. Derav er det også avmerket slik: http://mtbmap.no/#13/60.8145/7.9441

Jeg er ikke overrasket over din beskrivelse, selv om dette var en annen sti i samme område... ICON_WINK Ut fra bildene så imidlertid stien mot Fødalsvatnet meget enkel ut hvis man sammenlikner med stien sørover langs Djup.

Re: Iungsdalshytta - Fødalsvatnet [Re: anderfo] #2345159 13/09/2016 11:06
Lars V Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Den var nok av de enklere i området, men ble en del gåing opp. Nedover kunne man kjøre det meste.

Tok også sykkelen Iungsdalshytta - Toviki på returen og det ble også en del trilling ICON_SMILE

Men verten på Iungsdalshytta var imponert over innsatsen i alle fall ICON_WINK

Moderator  support