Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer Bjørneggen-Storerikvollen?

Erfaringer Bjørneggen-Storerikvollen? #2344388 11/09/2016 18:56
aleks75 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ser ut til at det blir litt jobbing i Meråker til helga, og tar da med sykkelen.
Noen her som har kjennskap til stiene mellom Bjørneggen og Storerikvollen? Ser ut til å være i overkant av to mil hver vei, og tenkte å legge inn overnatting på Storerikvollen. Hva er beste redskapet; stisykkel eller fatbike?

Aleksander
Re: Erfaringer Bjørneggen-Storerikvollen? [Re: aleks75] #2344412 11/09/2016 20:07
R
Rollin' Offline
Medlem
Medlem
R
Hei, jeg bor i Meråker og har sykla halveis innover mot Storerikvollen en gang med fatbike. Men det var i midten av august, og etter en lengre periode med tørt og varmt vær. Sykla sammen med en på HT, og det gikk også bra på det føret. Noe knoteterreng er det, men stort sett fint å sykle. Har planer om å sykle helt til Storerikvollen jeg også en gang :-)
Gikk noen kilometer innover fra Bjørneggen sist mandag, og da var det veldig bløtt innover der. Ser det meldes kanonvær framover, så det kan kanskje bli tørt og fast nok underlag til å ha en fin tur med stisykkel. Personlig ville jeg nok valgt fatbiken til turen.
Det er flott innover der, og dersom vær og føre er bra, så blir det en kjempetur på deg!

Re: Erfaringer Bjørneggen-Storerikvollen? [Re: aleks75] #2344434 11/09/2016 21:07
aleks75 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for innspill.
Er faktisk ikke meldt en dråpe regn hele uka, så det lover godt! Satser nok på fatbike uansett!

Aleksander
Re: Erfaringer Bjørneggen-Storerikvollen? [Re: aleks75] #2348350 22/09/2016 22:03
aleks75 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sykla over Gilsåfjellet ned til Finnkoisjøen og videre til Storerikvollen. Definitivt Fatbike som gjelder. Tung start med mye myr over Gilsåfjellet, men definitivt fremkommelig med feite dekk. Videre var det mye flott sti i lett terreng, dog fortsatt mye myr. Ble nesten tre mil. Var veldig sliten da jeg kom fram. Retur neste dag samme vei var mye lettere og en sann fryd i nydelig vær. Nedkjøringen fra Gilsåfjellet ned til Bjørneggen var bare moro. Vurderte retur via Hårrådalen, som er noen kilometer kortere, men var usikker på forholdene og valgte samme vei tilbake pga tidsnød. Får bli til neste gang. Fin helgetur som anbefales.

Aleksander

Moderator  support