Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rammebrudd på Nakamura - Hjelp

Rammebrudd på Nakamura - Hjelp #2343469 08/09/2016 20:52
Milan561 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Håper noen med peiling på reklamasjon kan hjelpe meg med litt tips.

For et par uker siden fant jeg ut at det er et brudd (sprekk) i venstre chainstay, altså den motsatte av der kjedet går. Sprekken/bruddet ser ut som et hårstrå og er kanskje 4-5 cm langt.

Sykkelen er en Nakamura grade 9.29 team som jeg kjøpte brukt for litt mer enn et halvt år siden. Det er en 2012 mod, men selgeren sa at rammen var ny i 2014.

Stakk innom den lokale G-sport butikken for å se om dette var en reklamasjonssak, men de sa at de ikke kunne hjelpe meg ettersom jeg var den andre eieren og de har en garanti på karbonrammer på 6 måneder.
Jeg vet at rammer i utgangspunktet skal ha 5 års reklamasjonsrett med tanke på forbrukerkjøpsloven, men jeg var litt usikker på det med andre eier.
Etter litt research så viser det seg at jeg skal ha rett på reklamasjon (hvis det er en reklamsjonssak) uansett om jeg er første eller andre eier.

Det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal ta opp denne saken igjen?

Har blitt rådet til å sende en mail til gresvig, men kontaktinfoen gir meg bare kundeservicen til G-sport og Intersport.

Vil helst slippe å dra tilbake til selgerne på G-sport og krangle med de.

Tusen takk på forhånd.

Milano
Re: Rammebrudd på Nakamura - Hjelp [Re: Milan561] #2343477 08/09/2016 21:12
Milan561 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Milano
Re: Rammebrudd på Nakamura - Hjelp [Re: Milan561] #2343498 09/09/2016 04:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Send Gresvig en mail så ser du an. Sånn generelt er mange av sykkelimportørene/merkene veldig god til å avslå reklamasjon på sine produkter. En erfaring min samboer hadde nå sist med Scott/Ramo etter rammebrudd på et uforklarlig sted (girørefeste). Får en nei så har er det vanskelig å argumentere. Plan 2 for din del er da å ta kontakt med noen som for eksempel Otto Jaeger, som fikser dette på en super måte. Jeg vet, for hadde veldig lik skade som deg, og fikk fikset det hos Otto J. Ble helt supert. Finnes også oppskrift på å reparere dette selv, men fant ut at det ikke ble så mye billigere og langt fra like pent.

Re: Rammebrudd på Nakamura - Hjelp [Re: Milan561] #2343543 09/09/2016 07:13
Sikko Offline
Entusiast
Entusiast
Hadde brudd/sprekk på akkurat samme sted på en Fuji. Ble lovet gull og grønne skoger av forhandler, før de ombestemte seg og kalte det brukerfeil. De lovte å fikse skaden gratis, men siden de bare limte sprekken med epoxy holdt det ca. tre kilometer.
Thue her på forumet satt meg i kontakt med en karbonreparatør i bergensområdet, og til min overraskelse kostet det ikke all verden å reparere. Hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg droppet alle krangling med forhandler. Og det ble min siste Fuji...

Re: Rammebrudd på Nakamura - Hjelp [Re: Milan561] #2343581 09/09/2016 08:18
Harald_D Offline
Avhengig
Avhengig
Sikker på at det ikke bare er lakken som har sprekt? Er det noe bevegelse i sprekken?

Harald D

Re: Rammebrudd på Nakamura - Hjelp [Re: Oddefa] #2343591 09/09/2016 08:27
Milan561 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: Oddefa
Send Gresvig en mail så ser du an. Sånn generelt er mange av sykkelimportørene/merkene veldig god til å avslå reklamasjon på sine produkter. En erfaring min samboer hadde nå sist med Scott/Ramo etter rammebrudd på et uforklarlig sted (girørefeste). Får en nei så har er det vanskelig å argumentere. Plan 2 for din del er da å ta kontakt med noen som for eksempel Otto Jaeger, som fikser dette på en super måte. Jeg vet, for hadde veldig lik skade som deg, og fikk fikset det hos Otto J. Ble helt supert. Finnes også oppskrift på å reparere dette selv, men fant ut at det ikke ble så mye billigere og langt fra like pent.

Tenkte å sende mail til gresvig, men foreløpig så har jeg bare klart å finne mailadressen som er knyttet til etablering av kjeder.

Milano
Re: Rammebrudd på Nakamura - Hjelp [Re: Milan561] #2343593 09/09/2016 08:30
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Milan561
Tenkte å sende mail til gresvig, men foreløpig så har jeg bare klart å finne mailadressen som er knyttet til etablering av kjeder.

Det er jo bare å sende e-post til kundeservice.

For øvrig har du helt klart reklamasjonsrett som eier nummer to (eller eier nummer 19 for den saks skyld), syns det er horribelt at ansatte i butikken ikke er klar over dette.

Re: Rammebrudd på Nakamura - Hjelp [Re: Harald_D] #2343604 09/09/2016 08:40
Milan561 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: Harald_D
Sikker på at det ikke bare er lakken som har sprekt? Er det noe bevegelse i sprekken?

Harald D

I begynnelsen så trodde jeg at det bare var sprekk i lakken, men vurderingen til et par mekanikere er at det mest sannsynlig er en sprekk i karbonet.

Selve området hvor sprekken har oppstått er fortsatt ganske hardt, men man kjenner åpningen i sprekken hvis man dra neglen over.

Milano

Moderator  support