Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny terrengsykkel (fulldemper)

Ny terrengsykkel (fulldemper) #2343224 08/09/2016 10:39
V
Valle Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
V
Hei,
jeg har en 6 år gammel Rocky Mountain Element 10... denne viere over 15kg .. og har 26" hjul. Forsåvidt en helt grei sykkel.. men fungerer dårlig på litt krevende stier.. og den veier noen kg for mye.
Jeg er derfor på utkikk etter en ny fulldempet sykkel, helst en 29" sykkel.. som ikke veier mer en 13kg (gjerne letter).. og helst priset under 25k.
Sykkelen skal brukes til "alt".. både grusvei.. kjerreveg.. teknisk krevende stier.. bratte heng/stigninger etc..
Jeg er 178cm høg og 72kg tung..

Har dere noen anbefaling til sykkel..?
Jeg har vurdert en Giant Anthem X som selges til 20k på XXL. Hva tror dere om den? Finnes det bedre sykler til den prisen?

Redigert av Valle; 08/09/2016 10:39.
Re: Ny terrengsykkel (fulldemper) [Re: Valle] #2343239 08/09/2016 10:55
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Anthem er vel en xc-sykkel, med 71* vinkel på gaffelen vil du ikke trives med den på sti eller når det blir bratt.

Tror du må snevre inn og se på hvordan du sykler mest. Vil du ha en sykkel som er best på kjerre/grus og ok på resten eller en som er best på sti/bratt og ok på resten?

Om du vil fortsette med samme merke så har importøren av Rocky Mountain salg på et par forskjellige modeller på finn.no. Thunderbolt er 27.5, har fått ganske gode skussmål i tester. En typisk moderne stisykkel som gjør alt tilfredsstillende eller bedre.

Re: Ny terrengsykkel (fulldemper) [Re: vehe] #2343255 08/09/2016 11:25
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: vehe
Om du vil fortsette med samme merke så har importøren av Rocky Mountain salg på et par forskjellige modeller på finn.no
Den gamle importøren... 7 Blåner har tatt over.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ny terrengsykkel (fulldemper) [Re: Valle] #2343898 09/09/2016 19:17
K
kh X1 Offline
Entusiast
Entusiast
K
Hei! Har selv Anthem X29 og er kjempefornøyd med den. Mesteparten av syklingen foregår på sti i Bymarka (Trondheim). Feiger litt ut når det blir skikkelig bratt, men det skyldes høydeskrekk!
Har montert kortere stem og bredere styre.
Wide-Lightning hjulsett med Goma 29x2,4 til stibruk.
Mener det er en kjempebra allround sykkel.

Knut H.

Re: Ny terrengsykkel (fulldemper) [Re: vehe] #2344001 10/09/2016 11:46
V
Valle Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
V
Er nok på utkikk etter en sykkel som er best på kjerreveg/grus/sti.. og laange motbakker, og OK på resten (bratte heng). Men først og fremst liker jeg å sykle i ikke altfor teknisk krevende terreng. Sykler ikke i konkurranser.

Sitat: vehe
Anthem er vel en xc-sykkel, med 71* vinkel på gaffelen vil du ikke trives med den på sti eller når det blir bratt.

Tror du må snevre inn og se på hvordan du sykler mest. Vil du ha en sykkel som er best på kjerre/grus og ok på resten eller en som er best på sti/bratt og ok på resten?

Om du vil fortsette med samme merke så har importøren av Rocky Mountain salg på et par forskjellige modeller på finn.no. Thunderbolt er 27.5, har fått ganske gode skussmål i tester. En typisk moderne stisykkel som gjør alt tilfredsstillende eller bedre.

Moderator  support