Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til flytstier - Østmarka

Tips til flytstier - Østmarka #2343218 08/09/2016 10:35
E
eryx Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Er noob i dette området.
Har forsøkt noen stier jeg har funnet, men synes det har vært litt i overkant mye røtter, stein og generell knot som gjør at snittfarten blir lav..
Har ikke dårlig teknikk, men ønsker altså å finne partier hvor det er mulig å koste på litt med helstiv uten å få for mange "avbrekk" hvis dere skjønner.
Min inngang til marka er i de fleste tilfeller fra Skullerud-dumpa, men er ikke redd for transport-strekker på grus.
PS: Kjører ikke med elektroniske dippedutter, men titter gladelig på kart i forkant.
Takknemlig for alle forslag ICON_SMILE

Re: Tips til flytstier - Østmarka [Re: eryx] #2343221 08/09/2016 10:38
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: Tips til flytstier - Østmarka [Re: eryx] #2343234 08/09/2016 10:52
E
eryx Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Takk, jeg skal sjekke ut Skullerudåsen. Området langs nord/sør på den ruta ved Fugleleiken der ser ganske flatt og potensielt bra ut. Ved ruta over Dalsåsen/Smedåsen ser det ut til å være mye opp, så litt bortover før det går rett ned igjen? Stiene er så bra at det er mulighet for jevn fart over der?

Re: Tips til flytstier - Østmarka [Re: eryx] #2343246 08/09/2016 11:06
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg syklet med HT på denne runden, er middelmådig teknisk. Dette er den runden med mest flyt som jeg har klart å finne i Østmarka hvert fall.

Starten av Dalsåsen/Smedåsen må du påregne litt trilling, det er bratt, men er ikke lange biten før du er oppe. Deretter masse flyt, før det er litt nedover. Ikke veldig teknisk.

Når du er nede og over grusen er det først bratt, men uteknisk ned, over noen klopper, deretter opp og bratt. Så kjører du først "Sniken" omvendt retning sørover, før du tar av på en umerket sti. Noen små dropp o gsånn. Tipper jeg hadde måttet litt av på sykkelen her og der med stiv gaffel, men ikke lange strekk. Rett før du kommer ut på merket sti er det litt knot.

Nordover, Grønmo ekspress oppover er stort sett masse flyt. Det aller meste her bør være fint tagbart.

Fugleleiken er en flytfest. Er det vått kan det være noen litt kjipe gjørmepartier, men overhodet ingen tekniske utfordringer her.

Om du bare vil sykle maks superflyt er det mulig å sykle grus opp fjellstadbakken og bare sykle rundt på dette området, flere alternativ her.

Nedover heller ikke veldig teknisk. Tipper du må av sykkelen i steinrøysa du kommer i midt i "gamle utforprisen".

Re: Tips til flytstier - Østmarka [Re: eryx] #2343253 08/09/2016 11:17
E
eryx Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Ok, høres veldig bra ut dette! Skal prøve å finne frem på noen av disse stedene. Fjellstad vet jeg hvor er, så kanskje sørover derfra blir topp da. Gjørme er jeg ikke redd for ICON_SMILE

Moderator  support