Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha?

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Stein] #2342896 07/09/2016 12:32
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Stein
Sitat: sveinaa
Som en som har syklet mest HT så må jeg spørre om når dere får mest brukt for mye vandring og slake vinkler. Er dette kun nedover og når det går fort? Eller får man brukt for dette hele tiden?

Definér "bruk for"! ICON_WINK

Om jeg reformulerer til mest nytte av da?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: knutspeed] #2342898 07/09/2016 12:34
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: knutspeed
Som en som har syklet mest HT så må jeg spørre om når dere får mest brukt for mye vandring og slake vinkler. Er dette kun nedover og når det går fort? Eller får man brukt for dette hele tiden?

Når jeg står og tråkker av en eller annen grunn, og vi ikke snakker grus eller asfalt, så er slakk vinkel/lengre ramme digg. Da slipper jeg å ha vekta over styret, og gaffelen i bånn med påfølgende stor OTB-fare. Får mer trøkk på bakhjulet også.

Ellers føler jeg at det er lettere å styre forhjulet dit jeg vil, selv på flat sti.

Men vil ikke en fulldempa som komprimerer bak få slakere vinkel automatisk?

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Øyvind V] #2342903 07/09/2016 12:48
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V
Hvis man bare har syklet på HT og vurderer å begynne på sti, ville jeg definitivt gjort noen forsøk på å få testet et par ulike sykler før kjøp. At man kjøper en "ts-forum-godkjent" stisykkel betyr ikke automatisk at det er en god sykkel for alle. På papiret ville en 27,5+ passa meg og min bruk utmerket, men fy fader som jeg hata da jeg hadde en på test i fjor høst. Litt kjipt å svi av en månedslånn (+/-) på en sykkel som ikke er god å kjøre med. Liker man mer hissige vinkler og aggressiv sittestilling kan en slækk sykkel føles dau og traust, og da får man ikke akkurat godfølelsen. Og motsatt, helt sikkert.

Så fremt man ikke har fått #enduro på hjernen. Jeg tror de fleste sykler vil gi gode opplevelser, men går man man for en 29" med 120mm så får man en sykkel som kan være begge deler. Jeg tror ikke det er nødvendig for de fleste å kjøpe rittrakett med 100mm eller grovere med + 130mm. Hoved argumentet for å kjøpe 120mm er at man ved neste korsvei kan gå opp eller ned ettersom hva erfaringen man har fått tilsier. Tror en 120mm er så allsidig at man ikke vil savne noe om man gidder å jobbe med setup og først savner noe når man har syklet ganske mye på den og ønsker å bevege seg mot rundbane eller mer nedoversykling.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2342907 07/09/2016 12:58
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har vel opplevd det samme som knutspeed når det gjelder oppovertråkking, men vanskelig å vite hva som er sykkelen og hva som er mannen på pedalene.

Det er vel ikke vandring som er det viktigste i dette tilfellet, men geometri.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2342914 07/09/2016 13:10
F
Framogtilbake Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Det påvirker jo ikke geometrien, men dekkvalg har også mye å si for egenskapene (styrker og svakheter).
Min Camber Evo 120/120 oppleves som ganske forskjellig fra MM/HD i trailstar som dekk contra Fast Track.
Ved å bytte dekk, evntuelt ha to hjulsett, kan dette fort endres etter behov og ønske.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Framogtilbake] #2342915 07/09/2016 13:13
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Framogtilbake
Det påvirker jo ikke geometrien, men dekkvalg har også mye å si for egenskapene (styrker og svakheter).
Min Camber Evo 120/120 oppleves som ganske forskjellig fra MM/HD i trailstar som dekk contra Fast Track.
Ved å bytte dekk, evntuelt ha to hjulsett, kan dette fort endres etter behov og ønske.

Også er det langt rimeligere med 2 hjulsett enn å kjøpe en sykkel på 100mm og en på 140mm....

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: sveinaa] #2342923 07/09/2016 13:22
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Også er det langt rimeligere med 2 hjulsett enn å kjøpe en sykkel på 100mm og en på 140mm....

Jeg hadde to hjulsett til min Camber, og ja - med lette hjul og fast trak, var det godt nok til å kjøre nesten like fort på grus som med HT/rittfulldemper.

Hvis det etterhvert blir mye høkking og hopping, er det slettes ikke umulig å få en stivere gaffel med litt mer vandring heller. Hadde ikke problemer med at det ikke var nok vandring bak, men Reba'en fikk litt mye bank etterhvert som jeg ble mer vågal.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: sveinaa] #2342925 07/09/2016 13:35
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg tror de fleste sykler vil gi gode opplevelser, men går man man for en 29" med 120mm så får man en sykkel som kan være begge deler. Jeg tror ikke det er nødvendig for de fleste å kjøpe rittrakett med 100mm eller grovere med + 130mm.

Fleksible 120mm-sykler som "kan være begge deler" er vel noe som har kommet mer de siste åra? (Scott kommer jo først med det i 2017.) Ellers har det liksom vært enten rittfulldemper med 100mm eller stisykler med 130mm eller mer. (Ja, jeg vet at det er mange andre 120mm-modeller som har vært tilgjengelig noen år.)

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: knutspeed] #2342927 07/09/2016 13:38
F
Framogtilbake Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Sitat: knutspeed

Jeg hadde to hjulsett til min Camber, og ja - med lette hjul og fast trak, var det godt nok til å kjøre nesten like fort på grus som med HT/rittfulldemper.

Hvis det etterhvert blir mye høkking og hopping, er det slettes ikke umulig å få en stivere gaffel med litt mer vandring heller. Hadde ikke problemer med at det ikke var nok vandring bak, men Reba'en fikk litt mye bank etterhvert som jeg ble mer vågal.

Enig. Hadde ALU Camber før med Reba. Har nå karbonversjonen med 35 mm Pike. Det kjennes når man gir på litt nerrover.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2342944 07/09/2016 15:05
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kjøp nå for all del ikke en ritt-fs, Raskall. Du trenger en mer stiorientert sykkel med slakkere vinkler. Da får du større trygghet og blir raskt mye bedre på sti. Se etter noe med 120-140 mm vandring. 67-68 graders styrevinkel. 29 eller 27+.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2342945 07/09/2016 15:08
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Raskall
Superior XF 969 (side 24 i katalogen linket til i forrige innlegg) ser ut til å være innafor. 120/120-demping og gode komponenter i en sykkel på rett under 12 kilo.

Hva synes folket? Ser den grei ut?

Nei!!! Altfor bratt styrevinkel. Gammeldags geometri.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2342949 07/09/2016 15:23
olechr Offline
More than words
More than words
Nå er jo jeg høyt oppe i Scott Mafiaen her på forumet, så at jeg vil anbefale en ny Scott Spark kommer vel ikke som noe overaskelse. Men for deg som er " ny" på sti så sørg for å ikke kjøpe en sykkel med for bratt styrevinkel. Det vil hjelpe deg mye i terrenget. Jeg ville sett på Scott Spark eller Trek Fuel EX. Det er hvertfall de 2 jeg ville sett på hadde jeg vært i din situasjon.

Når det gjelder Specialized så ville jeg kjøpt Stumpjumper hvis jeg skulle hatt. Det er hvertfall den jeg syntes selv var god å kjøre på. Nå ser det ut som de ikke har Trail Brain på camber for 2017 så da er sikkert det en grei sykkel også. Styr hvertfall unna Trail Brain, det suger (syntes jeg). Men Specialized henger litt etter og kommer nok med en skikkelig facelift for 2018 vil jeg tro. Blant annet har de ikke boost på bakhjulet på mange av syklene. Noe som de fleste gikk over til i år eller for 2017.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343009 07/09/2016 20:04
1
12mats34 Offline
Fersking
Fersking
1
27.5+ eller 29" og slakk vinkel så får du noe som gjør deg raskt tøff i terrenget vertfall :-) for bratt vinkel så blir det fort et par otb og man feiger lettere ut..

Har jo og pedalen i fredrikstad, snakk med Rasmus angående trek sykkel.

Redigert av 12mats34; 07/09/2016 20:10.
Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343031 07/09/2016 20:48
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343048 07/09/2016 21:39
E
eryx Offline
Entusiast
Entusiast
E
Hei Raskall

Jeg tviler ikke på at du har gode argumenter og velmenende intensjoner for å handle i din lokale sjappe. Det kan jeg forstå og har selv tenkt/følt slik tidligere.

Allikevel vil jeg gjerne bruke mine linjer på å slå et slag for den 1% sjansen.

Du virker som en logisk fyr. Det virker i mine øyne mer logisk å saumfare et større antall sykler. For min del ville jeg synes det å ekskludere alle andre butikker før du en gang vet hvordan sykkel du skal ha - ville være omtrent like logisk som å ved en ansettelse bare vurdere søkere fra en gitt kommune i en bunke av søknader med dyktige kandidater fra hele landet.

På denne måten er det større sannsynlighet for å ende opp med best resultat; den beste sykkelopplevelsen for deg.
For det er vel det viktigste?

Med dette mener jeg absolutt ikke å si at jeg ikke tror det er mulig å finne den i din lokale sjappe, jeg bare tror det fort kan bli et for snevert utgangspunkt.

Ønsker heller ikke å kverulere på dine prioriteringer og valg, ville bare nevne hva jeg tenkte. Regner med at du skjønner det.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: olechr] #2343054 07/09/2016 22:00
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: olechr
Men Specialized henger litt etter og kommer nok med en skikkelig facelift for 2018 vil jeg tro. Blant annet har de ikke boost på bakhjulet på mange av syklene. Noe som de fleste gikk over til i år eller for 2017.

Det er da boost på de (fleregangeritråden)nevnte Stumpjumper og Camber i 2017?

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: anonym22] #2343068 08/09/2016 05:54
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22
Sitat: olechr
Men Specialized henger litt etter og kommer nok med en skikkelig facelift for 2018 vil jeg tro. Blant annet har de ikke boost på bakhjulet på mange av syklene. Noe som de fleste gikk over til i år eller for 2017.

Det er da boost på de (fleregangeritråden)nevnte Stumpjumper og Camber i 2017?

Ahh det må jeg beklage. Ser nå at sykkelen jeg så på så hadde de kopiert feil tekst på nettet. Der sto det 142 dropout på ramme. Ser at det står 148 på nav specen og på de andre modellene.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: eryx] #2343083 08/09/2016 06:41
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: eryx
Hei Raskall

Jeg tviler ikke på at du har gode argumenter og velmenende intensjoner for å handle i din lokale sjappe. Det kan jeg forstå og har selv tenkt/følt slik tidligere.

Allikevel vil jeg gjerne bruke mine linjer på å slå et slag for den 1% sjansen.

Du virker som en logisk fyr. Det virker i mine øyne mer logisk å saumfare et større antall sykler. For min del ville jeg synes det å ekskludere alle andre butikker før du en gang vet hvordan sykkel du skal ha - ville være omtrent like logisk som å ved en ansettelse bare vurdere søkere fra en gitt kommune i en bunke av søknader med dyktige kandidater fra hele landet.

På denne måten er det større sannsynlighet for å ende opp med best resultat; den beste sykkelopplevelsen for deg.
For det er vel det viktigste?

Med dette mener jeg absolutt ikke å si at jeg ikke tror det er mulig å finne den i din lokale sjappe, jeg bare tror det fort kan bli et for snevert utgangspunkt.

Ønsker heller ikke å kverulere på dine prioriteringer og valg, ville bare nevne hva jeg tenkte. Regner med at du skjønner det.

Skjønner ikke denne helt. Her har han mulighet til å velge mellom 2 seriøse produsenter hos sin LBS. LBS er fantastiske på service, har bedre utvalg av utstyr og deler enn de feste sjapper i landet, nær hjemmet, og er en 100% entusiastdrevet butikk. Hvorfor skal han ikke handle hos de?
Vil han bli mindre fornøyd av en Camber/Stumpjumper enn noe annet 120/140? Bør han gjøre som bærmen, og støtte de store sportskjedene som ALDRI har det jeg trenger inne? Bremseklosser til SLX? Kjede til 1x11? Boss? Kassett? Nei, nå er det ski/jakt som gjelder, ser du, har ikke plass.

Eller reise til Oslo for service og deler, kanskje?

Nylig eksempel fra LBS vi snakker om:
Siste uka før Ultrabirken/Birken holdt sjappa åpen til langt på natt for å serve kundene sine, inkludert meg som hadde somlet med en delebestilling - en jukkepinne som jeg også ville ha montert pga innv kabelføring. Jeg leverte sykkelen min på morgenen, og henta den samme dag (Torsdagen før) kl 21, altså 3t etter stengetid, etter å ha fått en SMS om at sykkelen var klar, og at det kanskje var bedre å hente i kveld, fremfor å stikke fra jobben i morgen? De visste nemlig at planen min var å kjøre rett fra jobb for å rekke sekretariat etc. Mens jeg var der kom mange blide sjeler innom for å plukke opp sin Birken-doning. Innehaverne skulle selv sykle UB/Birken...

Jepp, bias eksisterer her, altså, men må det virkelig være slik at ingen sykler samme sykkel? I de omgangskretsene jeg frekventerer av stisyklister er det ingen som har lik sykkel, og da snakker vi 20-30 stisyklister. Raskall får ingen glede av å velge 66.7 fremfor 68 styrerørsvinkel, ei heller boost-nav. Begynner man å lete, er det et hav av mer eller mindre identiske sykler. Grunnen til at jeg sykler de syklene jeg gjør, og har gjort de siste 5 årene, er utelukkende LBS. Hadde de hatt andre merker, hadde jeg kjøpt de.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: eryx] #2343098 08/09/2016 07:09
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Sykkelstasjonen sier "vi kan skaffe det meste" og det har de bevist at de kan så langt. Så jeg stoler fullt og helt på dem. Jeg angrer som en hund på at jeg kjøpte 710-en på XXL i vår. Sykkelstasjonen har tilsvarende sykler og har i ettertid sagt at de skulle klare å matche prisen jeg fikk på XXL.

Men nå er det uansett "for sent". Jeg var innom dem og forhåndsbestilte Superioren i går. Jeg kommer nok til å selge 710-en og vil da ha en sykkel som gir meg det beste av begge verdener (grusgamping og stisykling). Jeg trives veldig godt med aggressiv sittestilling og er ikke glad i å sitte for oppreist. Sammen med hev/senke-pinne tror jeg Superioren blir en god oppgradringe fra 710-en som jeg skal bruke til stisykling det neste halvåret. ICON_SMILE

Frykten er i ferd med å slippe på sti også nå. Med Nobby Nics og jukkepinne på 710-en ble siste tur i skauen ufattelig morsom. Klatret opp 2 cruxer jeg ikke har klart på de tre årene som har gått siden jeg fant den aktuelle stien. Kom meg også helskinnet ned bakker jeg har syklet omveier rundt før.

Tror superioren blir bra med 120/120-vandring. Den er også rask nok til å bruke til grusgamping. Grenserittet og Kongerittet står nemlig på planen for 2017 og da tror jeg en ren stisykkel blir tungt.

(også må jeg nesten si unnskyld til de som frarådet meg superioren :))

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343130 08/09/2016 07:53
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt

Tror superioren blir bra med 120/120-vandring. Den er også rask nok til å bruke til grusgamping. Grenserittet og Kongerittet står nemlig på planen for 2017 og da tror jeg en ren stisykkel blir tungt.

Den der blir bra den ICON_SMILE En vekt på 11,9 kg er så absolutt akseptabel.
Bare ikke forvent full låsing bak. Om du gamper så kan du med fordel begynne å avvenne deg det allerede nå.
Angående oppdateringer, som jeg jo vet du vil sikle hardt på, så kan du følge med på bruktmarkedet etter en XTR 11-40 kassett, for der tror jeg det fort er markante gram å spare.

Kjempekudos for å være såpass ambassadør for din LSB, det er åpenbart at de fortjener all cred og kunder de kan få ICON_SMILE

Redigert av Stefan77; 08/09/2016 07:53.

- Stefan
Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Stefan77] #2343134 08/09/2016 07:58
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Med grusgamping tenker jeg på lange "landeveis"-turer på grus. Jeg fokuserer alltid på at det er beina som skal sørge for fremdriften. Veldig sjelden jeg blir sittende å "hoppe" på setet.

Forhåpentligvis er ny jobb i boks fra den dagen sluttpakka tikker inn på konto slik at jeg kan beholde begge syklene. ICON_SMILE

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343142 08/09/2016 08:05
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E

Sykkelstasjonen sier "vi kan skaffe det meste" og det har de bevist at de kan så langt. Så jeg stoler fullt og helt på dem. Jeg angrer som en hund på at jeg kjøpte 710-en på XXL i vår. Sykkelstasjonen har tilsvarende sykler og har i ettertid sagt at de skulle klare å matche prisen jeg fikk på XXL.

Men nå er det uansett "for sent". Jeg var innom dem og forhåndsbestilte Superioren i går. Jeg kommer nok til å selge 710-en og vil da ha en sykkel som gir meg det beste av begge verdener (grusgamping og stisykling). Jeg trives veldig godt med aggressiv sittestilling og er ikke glad i å sitte for oppreist. Sammen med hev/senke-pinne tror jeg Superioren blir en god oppgradringe fra 710-en som jeg skal bruke til stisykling det neste halvåret. ICON_SMILE

Frykten er i ferd med å slippe på sti også nå. Med Nobby Nics og jukkepinne på 710-en ble siste tur i skauen ufattelig morsom. Klatret opp 2 cruxer jeg ikke har klart på de tre årene som har gått siden jeg fant den aktuelle stien. Kom meg også helskinnet ned bakker jeg har syklet omveier rundt før.

(også må jeg nesten si unnskyld til de som frarådet meg superioren :))

Tommel opp for å handle i nabolaget. Utfordringen for de fleste er vel at LBS'n er en litt dårlig kopi av en større kjedebutikk med lite utvalg, snev av uspiselige priser, like mye fokus på støvler som sykler og dertil kompetanse.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: EmilZipp] #2343146 08/09/2016 08:15
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: EmilZipp

Tommel opp for å handle i nabolaget. Utfordringen for de fleste er vel at LBS'n er en litt dårlig kopi av en større kjedebutikk med lite utvalg, snev av uspiselige priser, like mye fokus på støvler som sykler og dertil kompetanse.

Dette stemmer heldigvis ikke for Sykkelstasjonen. Frem til noen beviser det motsatte hevder jeg at de er landets beste sykkelbutikk. Som eksempel kan jeg nevne at Orange seal, Rock'n'Roll og Sahmurai sword er hyllevare hos dem. I tillegg er de habile syklister, både landevei og terreng, så lidenskapen er det ikke noe å si på:

Anders: http://www.rittranking.no/person/3105/view
Janne: http://www.rittranking.no/person/48660/view
Daniels: http://www.rittranking.no/person/2397/view

Uff.. Der gikk jeg i fanboy-modus igjen. ICON_LAUGH Er bare så glad for at denne butikken er etablert 3,5 km hjemmefra.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343162 08/09/2016 09:03
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Forhåpentligvis er ny jobb i boks fra den dagen sluttpakka tikker inn på konto slik at jeg kan beholde begge syklene. ICON_SMILE

Gratulerer med ny sykkel på vei.

Men om du beholder 710'n så tror jeg disse to syklene blir unødvendig like. Jeg tenker at du burde i det minste testet hva en stisykkel med slakere styrevinkel kan gjøre for opplevelsen før du bestemmer deg. Sikkert nok av østfoldinger på forumet som kan hjelpe deg med det!?

Det er vel ikke for sent å endre bestillingen til Camber/Stumpjumper enda
(:

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: knut77] #2343170 08/09/2016 09:20
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: knut77

Gratulerer med ny sykkel på vei.

Men om du beholder 710'n så tror jeg disse to syklene blir unødvendig like. Jeg tenker at du burde i det minste testet hva en stisykkel med slakere styrevinkel kan gjøre for opplevelsen før du bestemmer deg. Sikkert nok av østfoldinger på forumet som kan hjelpe deg med det!?

Det er vel ikke for sent å endre bestillingen til Camber/Stumpjumper enda
(:

Eventuelt beholde superior, selge Scale og kjøpe den billigste stisykkelen fra Canyon. ICON_SMILE

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343177 08/09/2016 09:37
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Eventuelt beholde superior, selge Scale og kjøpe den billigste stisykkelen fra Canyon. ICON_SMILE

Lurt! Har en kamerat på Spectral 5.0, duger den (:

Nå vet jeg ikke hvilke forventninger du har til Superior, om du kjøper den for at den skal være bedre på sti enn 710 så er det ikke sikkert du blir fornøyd. 71* styrevinkel på XF er plagsomt mye i bratt (nedover) terreng, og slik geometri er på vei ut. Se på 2017 Spark 9xx med 67,2* styrevinkel, det er noe helt annet og jeg forventer ikke at Spark er tregere på grusen heller. Nå har ikke LSB Scott, men godt mulig Camber gjør samme jobben.

Redigert av knut77; 08/09/2016 09:43.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: knut77] #2343178 08/09/2016 09:42
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: knut77
71* styrevinkel på XF er plagsomt mye i bratt (nedover) terreng.

!!!

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: larsdx] #2343181 08/09/2016 09:48
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Er det virkelig 71 grader?!? 69 grader på Scalen, som også er lengre med mer utstrakt stilling. Bestill Camber eller Stumpy, Raskall! Du er jo så heldig at du kan gjøre det nær hjemmet i en superbutikk.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: Raskall] #2343190 08/09/2016 10:01
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Nei, beklager, jeg så på MTB Race TEAM XF, XF969 har 72* styrevinkel!! Det høres nesten feil ut... Se side 140
https://issuu.com/bikefuninternational/docs/superior_eng_issuu

Redigert av knut77; 08/09/2016 10:05.

Re: Hva slags fulldemper skal jeg (kanskje) ha? [Re: knut77] #2343192 08/09/2016 10:05
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Samme som på Scott Addict ICON_SMILE

Side 2 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support