Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mottar ikke sms med iphone

Mottar ikke sms med iphone #2341725 04/09/2016 16:59
Iselilja Offline OP
OP Offline
Den siste tiden vet jeg om tre ulike tilfeller hvor jeg ikke har mottatt sms selv om den står som levert på avsenders tlf. De er ikke sendt som imessage. Avsenderne har også iphone. Oppdaget også i dag at det lå en gammel imessage på mac'en min, som ikke har kommet på iphone.

Problemet oppstod etter at jeg hadde brukt android tlf en uke mens iphonen var på service.

Nå står imessage på på telefonen, og har også innstilt det slik at de ikke skal legge seg på mac'en. Har jeg glemt noe? Må kanskje desktivere den på mac'en også?

Lurer litt på hvor de meldingene har blitt av. Den ene var en viktig jobbmelding som gav meg ekstra bryderi da den ikke dukket opp, så nå stoler jeg ikke på det å sende mld. Blæh... IPoop..

Re: Mottar ikke sms med iphone [Re: Iselilja] #2341727 04/09/2016 17:08
M
maple Offline
Entusiast
Entusiast
M
min iPhone oppførte seg sånn en periode. Hver gang jeg foretok et anrop ramla alle SMS som hadde blitt sendt til meg siden sist gang eg ringt eller sendte noko ut frå telefonen inn. så det kan jo være en "løsning" inntil du har funnet ut av det: ring til noen med jevne melomrom, så kanskje du får inn de SMSene som ikke har blitt levert.
For min del ordna det seg uten at eg endra på innstillinger, så eg anar ikkje kva som var problemet. For ordens skyld kan eg også legge til at eg allltid har hatt iMessage AV på min telefon.

Re: Mottar ikke sms med iphone [Re: Iselilja] #2341728 04/09/2016 17:09
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Prøv å avregistrere telefonen din, for så å registrere den på nytt:

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

Sannsynligvis vil SMSene du savner dukke opp.

Thomas
Re: Mottar ikke sms med iphone [Re: Iselilja] #2341733 04/09/2016 17:18
Iselilja Offline OP
OP Offline
Har deaktivert og så aktivert igjen. Ikke mottatt meldingene. Men så lenge jeg har mac bør jeg vel ha på imessage på iphonen ellers legger de seg kun på mac.

Moderator  support