Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Giant vs Cannondale vs GT vs Birk?

Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348328 22/09/2016 20:36
R
Randomrex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Hei igjen,

Nå har jeg vært og sett på en haug sykler! Jøje meg! cheers

Mine reaksjoner og spørsmål:

Cannondale FSI Carb 4:
Veldig spennende, men den dyreste av de har sett på. Liker alt bortsett fra to ting: Problematisk å ta av og på fremhjul (må det for å få den i bilen). Åpne vaiere overalt... Det må da være upraktisk i skogen??? Eller er jeg på bærtur her? Dessuten er jo prisen stiv, og de sier 30% er maks de går ned på denne...

Birk:
Her har jeg noen spørsmål, for sykkelen føltes forsåvidt god ut og prisen begynner å bli fin;
"SUNTOUR AXON DSRL 100mm" paaensnurr Aldri hørt om... Bra?
...og skal man gå for Podium LTD eller vanlig? 1x11 eller 2x10?

GT:
Slått fra meg!

Giant:
Jeg leste mye om denne, men ble ikke klok, og dessuten var det lite vilje fra XXL at jeg skulle prøve den utenfor butikk, så da ble denne pent satt på vent. Dog en pen sykkel!

Scott 900:
Sto på XXL og så på Scott, plukket opp mobilen for å lese om 900, og fikk svar pga en tråd her på forumet! ICON_SMILE Norsk-XXL-bygd, betyr visst 900 og den tilsvarer visst en 935. Jeg falt ikke for den, og fargene traff meg heller ikke.

Focus Raven:
En outsiden fra siden. Likte kjøreegenskapene, og likte intern kabelføring, men da jeg fant ut at det var en 2014/tidlig 2015 modell ble jeg skuffet over at prisen ikke var dumpet mer enn den var.

Jeg følger med på finn også, men finner ikke min drømmesykkel der heller gitt...

Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348340 22/09/2016 21:16
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Om Scott Scale heter Pro 900, Expert 900 eller noe slikt er den enklere utstyrt, ja.

Ekte 900 er RC, Premium eller SL. Det er knallgode sykler som fra tid til annen dukker opp til god pris på Finn eller på salg på tampen av sesongen. Ramme i lett HMX-karbon og komponenter fra øverste hylle.

Fra 2017 er det nye modeller, med endret geometri og betegnelser. Det bør bidra til at prisene på tidligere modeller går noe ned. Jeg har ikke lest meg opp på endringene på Scale, men antar at de er av mindre praktisk betydning enn for fulldemper Spark.

Håper du finner den rette sykkelen. Selv velger jeg gjerne først ramme og ser siden etter modell med best mulig komponenter. Har endt opp med å kjøpe toppmodeller pent brukt, også fra sponsede ryttere. Har likt både Scale og Spark.

Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348343 22/09/2016 21:25
R
Randomrex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Akkurat det du skriver der, Sepeda, var det jeg også fant info om her på forumet. ICON_SMILE

Ja, det er virkelig ikke lett å finne "den rette".
Akkurat nå står det mellom Cannondale (nettopp pga rammen) og Birken, men sistnevnte må jeg få noen kommentarer på hva gjelder demperen.

Landevei er primærsykkelen, så jeg kommer ikke til å bruke mye penger på sykkel etter at kjøpet er gjort, og derfor må det være en allround god pakke...

Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348357 22/09/2016 22:45
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Jeg kjøper meg en cannondale f-si carbon 2 nå selv. Så muligens litt farget av det... Men Ramme og gaffel på Cannondalen er grunnen til at jeg kjøper den. Geometrien ser helt super ut og totalpakken er bra. Artig med noe litt utenom det vanlige også ICON_SMILE
Anton sport har F-si carbon 4 i medium til 19900kr på medlemspris nå forresten. Åpne wire er kjekt hvis man skal fikse litt på sykkelen selv, kan se litt mer rotete ut bare.
Birk har jeg ikke prøvd, og heller ikke Suntour demperen.

Cube Agree SLT Di2
Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348675 24/09/2016 07:56
P
PA72 Offline
Medlem
Medlem
P
Hei,
har syklet på Podium LTD denne sesongen. Litt trening i skogen mest rittkjørt. Skiptvet, Grense, Vasan. Overraskende god demper, Suntour har virkelig lagt seg i selene de siste årene. Sponser WC-lag gjør de også (med sin karbonutgave av AXON). Har syklet på FOX og Rockshox sine toppdempere siste sesongene, kan ikke si at jeg har merket stor forskjell på de kontra Suntour sin. Jeg valgte bevisst 1*11, har brukt det på fatbikene mine de siste 3 vintre samt på Pivot Mach 429SL forrige sesong. Jeg kommer ikke til å gå for annet enn 1* oppsett etter å ha prøvd det... Enkelt å bytte drev om en går fra teknisk til grusgamping om en vil. Slipper kabelsalaten samt ikke minst muligheten for chainsuck/problemer med frontskifter. Velg Podium LTD med 1*11 så har du en sykkel du kan bruke til alt, jeg er veldig fornøyd med sykkelen og utstyret til den uslåelige prisen. Ramma er av meget god kvalitet(Superior). Ingrid Sofie Bøe Jacobsen og Lars Granberg har brukt samme ramme i år, Ingrid har VM-medalje så den er vel mer enn godkjent;-)
Den er veldig rittorientert, lav front samt stiv bakramme. I småslagete underlag som på Grenserittet men kanskje mer CykelVasan er det vesentlig å være i god form om en ikke skal bli sliten/mør av det stive oppsettet(har kjøpt rittfulldemper for å si det sånn...)
Lykke til, har ikke prøvd de andre så kan ikke si noe om de.
///P

Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348721 24/09/2016 12:17
R
Randomrex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Tusen takk for mye info folkens!

Idag ble det kjøp:
Birk Podium Ltd! (Lurer på om jeg blir vant til fargen noen gang?)

Jeg tar en råsjans på den får meg gjennom 2017. Sykkelen kjentes god ut å sitte på, den lille turen jeg trillet, men selger var veldig hyggelig, ordna litt ekstra stæsj og prisen ble hyggelig.

Da er det bare å håpe på en lang sensommer!

Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348765 24/09/2016 16:27
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Gratulerer med flott sykkel!

Flinke folk på Birk yes

Re: Giant vs Cannondale vs GT vs Birk? [Re: Randomrex] #2348811 24/09/2016 20:35
P
PA72 Offline
Medlem
Medlem
P
Grattis, du vil ikke bli skuffet:-) Pass på å sette opp slangeløst nå så slipper du punktering(-er)... Racing Ralph bak, Rocket Ron foran. Velg Snakeskin-utgavene som har forsterkede sidevegger. På sti<20 psi. Tut å kjør!
///P

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support